بی ام کارز محصولات بی وای دی را وارد می کند
بازگشت تراز اول منتشر شده در ۱۲ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۰
بی ام کارز و بی وای دی

بی ام کارز به عنوان بازوی واردکننده گروه بهمن بدنبال واردات محصولات BYD به بازار ایران بوده و در گام نخست سانگ پلاس پلاگین هیبریدی را وارد می‌کند.

به گزارش خودروم، چند سال پیش کمپانی بی وای دی بواسطه شرکت کارمانیا و شاسی‌بلند S6 وارد بازار ایران شد. پس از چندی نیز کارمانیا سدان F3 دنده‌ای را در ایران مونتاژ کرد. اما عملکرد کارمانیا و عدم عمل به تعهدات دامن این شرکت رگرفت و اعمال مجدد تحریم‌های بین‌المللی نیز امکان ادامه همکاری با بی وای دی را میسر نکرد. حالا در غیبت کارمانیا ورشکسته، بی ام کارز محصولات بی وای دی را وارد می‌کند تا مجدداً شاهد حضور یکی از بهترین خودروسازان چینی در کشورمان باشیم.

جایگاه بی وای دی در سطح جهان

بی وای دی اکنون فقط خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی تولید می‌کند و در سطح جهان از نظر آمار فروش، رتبه اول را در بخش خودروهای الکتریکی در اختیار دارد. بی وای دی با بسیاری از شرکت‌های مطرح جهان همانند تویوتا، بی ام و و… همکاری می‌کند و حتی باتری برخی از محصولات تسلا نیز توسط این غول چینی تأمین می‌شود. شرکت BYD حالا حضوری قدرتمند در اروپا دارد و با تأسیس چندنی نمایندگی محصولات خود را علاوه بر سایر نقاط جهان، در قاره سبز به فروش می‌رساند. حتی بزودی عملیات ساخت یک کارخانه جدید برای تولید محصولات بی وای دی در اروپا آغاز خواهد شد. علاوه بر این بی وای دی برند لوکس دنزا، لئوپارد و یانگ فنگ را هدایت می‌کند.

بی ام کارز و محصولات بی وای دی

اما بی ام کارز بازوی واردکننده بهمن موتورز بوده و این برند تازه تأسیس تاکنون واردات هونگچی E-QM5، بستیون T77 و فنگون E5 را قطعی نموده و در آینده نیز قصد واردات محصولات KGM، هاوال، ام جی و… به بازار کشورمان را دارد. اکنون بی ام کارز ظاهراً بدنبال واردات محصولات بی وای دی است. قدمی بسیار مهم که متقاضیان خودرو در ایران را با یکی از پیشروترین خودروسازان چینی مواجه می‌کند. بی وای دی محصولات ارزان قیمتی مانند دلفین را در حال حاضر تولید می‌کند؛ اما با توجه به شرایط احتمالاً خودروهای بی وای دی به عنوان محصولاتی لوکس در بازار ایران معامله خواهند شد.

نخستین محصول وارداتی بی وای دی

بی وای دی سانگ پلاس

ظاهراً بی ام کارز در گام نخست به سراغ بی وای دی سانگ پلاس رفته و این خودرو را وارد بازار کشورمان خواهد کرد. براساس اطلاعات موجود سانگ پلاس وارداتی از نوع پلاگین هیبرید و تک دیفرانسیل خواهد بود. اما با توجه با تعدد نسخه‌های مختلف این خودرو از لحاظ فنی، فعلاً باید منتظر بود تا مشخصات کامل نمونه وارداتی اعلام شود. سنسور باران، دوربین ۳۶۰ درجه، شارژ بی سیم تلفن همراه، هشدار نقطه کور، هشدار خروج از خط، جلو آمپر دیجیتالی، ترمز پارک برقی و… نیز از جمله امکانات این خودرو هستند.

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.