میتسوبیشی کلت 2024 معرفی شد
با نسخه پایه 66 اسب بخاری منتشر شده در ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۳۵
میتسوبیشی کلت 2024

رنو با همراهی میتسوبیشی معادل ژاپنی کلیو را با نام کلت 2024 معرفی کرد و آن را در ترکیه مونتاژ می‌کند. این خودرو پاییز امسال وارد بازار خواهد شد.

به گزارش خودروم، میتسوبیشی در ابتدای سال 2022 خبر تولید خودروهایی جدید براساس رنو کپچر و کلیو برای عرضه در اروپا را اعلام کرد. چندی بعد نیز برای اولین بار نسخه‌ای از ASX جدید رونمایی شد. اکنون هم معادل ژاپنی کلیو به نام میتسوبیشی کلت 2024 معرفی می‌شود. کلیو به عنوان یک کراس اوور کوچک توسط رنو و در کارخانه اسپانیایی خود در وایادولید مونتاژمی‌شود. سوپر مینی جدید میتسوبیشی نیز با لوگوی میتسوبیشی و الماس نشان این شرکت در کارخانه بورسا رنو در ترکیه مونتاژ خواهد شد.

میتسوبیشی کلت 2024

میتسوبیشی کلت 2024 براساس کلیو فیس لیفت ساخته می‌شود. نشانه‌های مختلف طراحی این خودرو را می‌توان در کلت دید. برخی از تغییرات جزئی شامل جلوپنجره، سپرها و چراغ‌ها جلب توجه می‌کنند؛ اما ذات کلت همان رنو کلیو است. علاوه بر این فضای کابین هم تقریباً یکسان بوده و به جز لوگوی متفاوت روی فرمان و حذف پرچم فرانسه در سمت سرنشین چیزی متفاوتی وجود ندارد.

مشخصات فنی میتسوبیشی کلت 2024

همانند ASX مدل 2023 که از پیشرانه کپچر استفاده می‌کند؛ در هاچبک ساب کامپکت جدید میتسوبیشی نیز قطعاتی مشترک با رنو کلیو و داچیا ساندرو دارد. نسخه پایه این خودرو موتوری 1 لیتری تنفس طبیعی سه سیلندر با قدرت 66 اسب بخار و گشتاور 95 نیوتن متر دارد. همچنین امکان سفارش آن با موتور 1 لیتری توربوشارژ و قدرت 90 اسب بخار و 160 نیوتن متر گشتاور هم فراهم است.

میتسوبیشی کلت 2024

نسخه‌های گران قیمت به موتور هیبریدی 1,6 لیتری تنفس طبیعی با قدرت 141 اسب بخار مجهز هستند. گشتاور در صورت بکارگیری موتور احتراقی 148 نیوتن متر خواهد بود. در صورت بکارگیری موتور الکتریکی عدد مزبور به 205 نیوتن متر می‌رسد. این مدل مقرون به صرفه‌ترین نسخه میتسوبیشی کلت 2024 بوده و شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت آن 9,3 ثانیه است. این عدد در نسخه توربو و معمولی 12,3 و 17,1 ثانیه خواهد بود. همچنین حداکثر سرعت در نسخه پایه 160 کیلومتر در ساعت و در نسخه توربو و هیبریدی 180 کیلومتر در ساعت خواهد بود.

میتسوبیشی کلت 2024

مدل هیبریدی ترمز پارک برقی بر روی دیسک‌های عقب دارد. اما سایر گزینه‌ها به ترمز پارک دستی مجهز هستند. نسخه پایه از گیربکسی پنج سرعته و دستی برای انتقال به محور جلو بهره می‌برد. نمونه توربو نیز از جعبه دنده شش سرعته استفاده می‌کند. اما در نسخه هیبریدی شاهد بکارگیری گیربکسی اتوماتیک به همراه بسته باتری 1.2 کیلووات ساعتی و توان بازیابی انرژی ترمز هستیم. سایز رینگ‌ها نیز بی 15 اینچ فولادی و 17 اینچ آلومینیومی متغییر است.

امکانات و زمان عرضه

در صورت سفارش سیستم اطلاعات و سرگرمی بزرگ امکان بکارگیری صفحه نمایش لمسی 7 اینچی یا یک نمایگشر 9,3 اینچی در فضایی آشنا را دارید. دو درگاه USB، یک پد شارژ بی سیم تلفن همراه، سیستم صوتی باس با 9 بلندگو و یک ساب ووفر هم همراه شما خواهند بود. پیش روی راننده جلو آمپر دیجیتالی 7 یا 10 اینچی قرار می‌گیرد. میتسوبیشی کلت 2024 به عنوان رقیب اشکودا فابیا قابلیت تجهیز به گرمکن فرمان، چراغ‌های جلو LED، دوربین 360 درجه، گرمکن آینه‌های جانبی و تمام کیت‌های ایمتی کلیو را دارد. رنو میتسوبیشی کلت جدید را در ماه سپتامبر به تولید انبوه رسانده و سپس در پاییز سال جاری وارد بازار خواهد کرد.

دسته بندی ها: تازه ها عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.