چانگان CS35 پلاس، وارداتی تازه نفس سایپا
محصول وارداتی سایپا منتشر شده در ۲۷ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۰
چانگان CS35 پلاس

گروه خودروسازی سایپا قصد دارد که با استفاده از فرصت پیش آمده برای واردات خودرو پای نسخه جدید کراس اوور کوچک CS35 را یکبار دیگر به ایران باز کند.

به گزارش خودروم، بوی واردات خودرو دوباره به گوش رسیده و هر روز خبرهای تازه‌ای در رابطه با خودروهای وارداتی جدید همانند چانگان سی اس 35 پلاس و شرکت‌های واردکننده مخابره می‌شود. در این میان خودروسازان خصوصی و دولتی هم به تکاپو افتاده و تلاش می‌کنند که از این موقعیت ایده‌آل برای خود کلاهی بافته و با واردات خودرو به داخل کشور، کمی به اوضاع مالی خود بهبود بدهند. در این میان گروه خودروسازی سایپا یکبار دیگر به سراغ چانگان رفته است. این گروه به دلیل ممنوعیت واردات خودرو از فرانسه، به ناچار باید سیتروئن را کنار گذاشته و یکبار دیگر دست به دامن شریک چینی خود شود. چانگان امروز، به هیچ عنوان مانند دیروز نیست.

این خودروساز چینی هر ساله بزرگ و بزرگ‌تر شده و هزینه‌های هنگفتی را صرف تحقیق و توسعه، برندسازی و مشارکت در تولید با غول‌های فناوری چین می‌کند. اکنون چانگان به راحتی می‌تواند پذیرش حضور در بازار اروپا را بگیرد و با تحول طراحی محصولات خود، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. پس سایپا که بعد از 20 سال هنوز با پلتفرم پراید دست و پنجه نرم کرده و از پراید به اطلس رسیده است؛ باید نظاره‌گر پیشرفت شریکی چینی باشد که روزگاری در ایران به سختی مورد پذیرش رانندگان قرار ‌گرفهت و نام آن به سخره گرفته می‌شد! اما اکنون سایپا با قطعی شدن واردات چند محصول چانگان از جمله کراس اوور چانگان CS35 پلاس با استقبال فراوان علاقه‌مندان مواجه شده و مشتریان ایرانی به خوبی می‌دانند که این بار با یکی از برندهای درجه یک چینی و محصولی اقتصادی و در عین حال مطمئن روبرو خواهند بود.

این که چرا یک خودروساز دولتی با آن همه ادعا باید در شرایط فعلی به واردات خودرو بپردازد؛ سوالی است که مسئولین این گروه خودروسازی و مقامات مرتبط به صنعت خودروسازی کشور باید پاسخگوی آن باشند. چون یکی از دلایل عدم واردات خودرو در سال‌های اخیر، حمایت از تولید داخلی کارخانه‌های خودروسازی ایرانی، از جمله سایپا بود! ولی درست در همین سال‌های ممنوعیت، چانگان CS35 از نو متولد شد. گویی که یک ساختمان قدیمی و فرسوده را تخریب کرده‌اند و اکنون به جای آن ساختمانی شیک و مدرن قد برافراشته است. اما آیا باز هم چینی‌ها ظاهرسازی کرده و به جای بهبود فنی و کیفی خودرو، به دنبال بزک کردن محصول اقتصادی خود بودند؟ آیا نواده کراس اوور حاشیه‌ساز چینی‌ها، می‌تواند خاطرات پدر بزرگ خود را زنده کند و جایگزینی مناسب برای آن باشد؟ برای پاسخ به این پرسش‌ها و دانستن نکات بیشتری در رابطه با چانگان CS35 پلاس در ادامه همراه خودروم باشد. ما سعی می‌کنیم کمی جامع‌تر در رابطه با این خودرو صحبت کنیم!

طراحی چانگان CS35 پلاس

چانگان CS35 پلاس

قبل از هر چیز و مطابق اصول اولیه بررسی‌های خودروم، بحث در رابطه با ظاهر چانگان CS35 پلاس را با اعداد و ارقام شروع می‌کنیم. طول، عرض و ارتفاع این خودرو در تمام نسخه‌ها به ترتیب 4,335، 1,825 و 1,660 میلی‌متر است. فاصله بین دو محور نیز 2,600 میلی‌متر بوده و چانگان فاصله عرضی محورهای جلو و عقب را 1,570 میلی‌متر اعلام می‌کند. ارتفاع خودرو از سطح زمین هم در تمام نسخه‌ها 18 سانتی‌متر است.

زاویه ورود و خروج به ترتیب در تمام نسخه‌ها 19 و 29 درجه است. ما با کراس اووی شهری روبرو هستیم که فقط در نسخه 5 نفره تولید می‌شود. ظرفیت صندوق عقب 403 لیتر بوده و در صورت خواباندن صندلی‌های ردیف دوم، گنجایش 950 لیتر بار را دارد. وزن خالص این خودرو در نسخه‌های مختلف متفاوت است؛ به عنوان مثال نسخه پایه و مجهز به پیشرانه 1,6 لیتری 1,321 کیلوگرم وزن دارد؛ اما وزن نسخه گران قیمت و مجهز به موتور 1,4 لیتری 1,431 کیلوگرم است. همین اختلاف موجب آن می‌شود که اعداد مرتبط به وزن ناخالص نیز متغیر باشند و ما شاهد اوزانی از 1,725 تا 1,810 کیلوگرم هستیم.

چانگان CS35 پلاس

تا زمان نگارش این متن هنوز به درستی مشخص نیست که کدام نسخه از چانگان CS35 پلاس وارد بازار می‌شود. حتماً با خود می‌گوید که این موضوع چه ارتباطی به طراحی این خودرو دارد. ما در پاسخ به شما می‌گوئیم که ظاهر نسخه 1,4 لیتری و 1,6 لیتری این خودرو با یکدیگر متفاوت است! این در حالی است که رسانه‌های داخلی (به جز خودروم!) تصاویر نسخه 1,4 لیتری (خودرو خاکستری رنگ) این خودرو را منتشر می‌کنند و این در حالی است که به تازگی خبر رسیده که سایپا نسخه 1,6 لیتری را چانگان CS35 پلاس را عرضه خواهد کرد. نسخه 1.6 لیتری در جلو از چراغ‌، سپر و جلو پنجره ساده‌ای برخوردار بوده و خط قرمز تزئینی موجود بر روی وردی‌های هوا صاف و کشیده امتداد یافته است.

این در صورتی است که در نسخه 1,4 لیتری جلوپنجره‌ای مدرن با طراحی ماتریسی، چراغ‌هایی متصل در امتداد کاپوت، نواری قرمز رنگ در پایین جلو پنجره با طراحی کمانی شکل و متصل به چراغ‌های اصلی را شاهد هستیم. در کنارها نیز طرح رینگ‌های متفاوت این دو خودرو نظر ما را به خود جلب می‌کند. در عقب هم میان این دو نسخه تفاوت‌هایی وجود دارد. در نمونه 1,4 لیتری گرافیک چراغ‌های عقب پویاتر بوده و از سپری متفاوت به همراه دو خروجی لوله اگزوز را می‌بینیم. ولی در نسخه 1,6 لیتری چانگان CS35 پلاس سپر عقب ساده بوده و هیچ دریچه‌ای برای لوله اگزوز بر روی ان وجود ندارد. همچنین گرافیک چراغ‌ها نیز از پویایی کمتری برخوردار است. به غیر از نکات مزبور و اگر تفاوت سایز تایرها را فاکتور بگیریم؛ دو خودرو از نظر ظاهری هیچ تفاوت دیگری ندارند. قوس و خطوط کاپوت، قوس گلگیرها، فرو رفتگی پایین درب‌ها، فلاپ قرمز رنگ پایین درب‌ها، تزئینات ستون C و… کاملاً مشابه یکدیگر هستند.

چانگان CS35 پلاس

در رابطه با محیط داخلی، باز هم میان نسخه 1,4 و 1,6 لیتری چانگان CS35 پلاس تفاوت‌‌های عمده‌ای وجود دارد. هر دو نسخه را می‌توان با تریم داخلی دو رنگ (مشکی و قرمز) یا تک رنگ (مشکی) سفارش داد. اما در نسخه 1,4 لیتری طراحی رو دری‌ها، خروجی‌های سیستم تهویه، طراحی کنسول میانی و دسته دنده با نسخه 1,6 لیتری تفاوت دارد. فرمان نمونه 1,4 لیتری تایپ D تخت و بسیار زیبا به نظر می‌رسد؛ اما در نسخه 1,6 لیتری از فرمانی ساده و سه پره استفاده شده است.

گذشته از نکات یادشده، در نسخه 1,6 لیتری از جلوآمپری آنالوگ و صفحه نمایش مرکزی کوچکی استفاده می‌شود. اما در نسخه 1,4 لیتری، صفحه نمایشی دیجیتالی و عریض در یک قاب و به عنوان سیستم سرگرمی مرکزی و جلو آمپر دیجیتال وجود دارد. جنس رو دری‌ها و… هم بسته به نسخه انتخابی و مبلغ پرداختی متفاوت است و به عنوان مثال در نسخه 1,6 لیتری فرمان را می‌توان با جنس پلاستیک یا چرم سفارش داد. این در حالی است که در نمونه 1,4 لیتری فرمان فقط با جنس چرمی عرضه می‌شود.

مشخصات فنی چانگان CS35 پلاس

همان گونه که پیش از این اشاره شد؛ چانگان CS35 پلاس دو نسخه دارد. تریمی که از ظاهر ساده‌تری استفاده می‌کند؛ به یک موتور 1,6 لیتری DOHC با کد JL478QEP با قدرت 128 اسب بخار و گشتاور 161 نیوتن متر مجهز است. در این نسخه از گیربکس 5 سرعته دستی یا CVT هشت سرعته استفاده شده و حداکثر سرعت 180 یا 170 کیلومتر در ساعت است. شتاب صفر تا 100 این نسخه نیز بنابر اطلاعات منتشر شده در منابع چینی، حدود 6,1 ثانیه خواهد بود. اما در تریم مدرن این خودرو از موتور 1,4 لیتری توربوشارژ با قدرت 160 اسب بخار و گشتاور 260 نیوتن متر استفاده می‌شود. در این نسخه از گیربکس 7 سرعته دوگلاچه تر یا مرطوب استفاده شده و شتاب صفر 100 کیلومتر در ساعت آن 6 ثانیه است. حداکثر سرعت در این نسخه نیز 20 کیلومتر خواهد بود. همان طور که اشاره شده بود؛ هنوز به درستی مشخص نیست که سایپا از کدام موتور استفاده خواهد کرد و برخی از منابع ادعا می‌کنند که سایپا به دلیل اشتراکات فنی نسخه 1,6 لیتری CS35 پلاس با نمونه قدیمی و موجود در ایران، به سراغ این پیشرانه خواهد رفت و قید پیشرانه 1,4 لیتری قدرتمند این خودرو را خواهد زد.

امکانات چانگان CS35 پلاس

در بهترین حالت و بالاترین نسخه‌های چانگان CS35 پلاس شاهد امکاناتی نظیر کروز کنترل، حالت رانندگی اکو، اسپرت و استاندارد، سنسور دنده عقب، استارت دکمه‌ای، سیستم کمکی سربالایی، کلید از راه دور، تهویه مطبوع اتوماتیک، رهیاب ماهواره‌ای، آینه‌های جانبی برقی، ترمز ضد قفل یا ABS، کنترل پایداری الکترونیکی، ترمز کمکی، کیسه هوای سرنشینان جلو و جانبی، سیستم کنترلی مبتنی بر تشخیص صدا، سیستم پایش فشار باد لاستیک‌ها و… مجهز است.

اما امکاناتی مثل کروز کنترل تطبیقی، دوربین 360 درجه، نظارت بر نقاط کور، صفحه نمایش مرکزی 10,25 اینچی، سیستم کنترل از راه دور با نرم افزار موبایل، سنسور باران، جلو آمپر 10,25 اینچی و… را فقط می‌توان در نسخه 1,4 لیتری چانگان CS35 پلاس سایپا یافت.

امکانات چانگان CS35 پلاس جیست؟

در بهترین حالت و بالاترین نسخه‌های چانگان CS35 پلاس شاهد امکاناتی نظیر کروز کنترل، حالت رانندگی اکو، اسپرت و استاندارد، سنسور دنده عقب، استارت دکمه‌ای، سیستم کمکی سربالایی، کلید از راه دور، تهویه مطبوع اتوماتیک، رهیاب ماهواره‌ای، آینه‌های جانبی برقی، ترمز ضد قفل، کنترل پایداری الکترونیکی، ترمز کمکی، کیسه هوای سرنشینان جلو و جانبی، سیستم کنترلی مبتنی بر تشخیص صدا، سیستم پایش فشار باد لاستیک‌ها و… مجهز است.

مشخصات فنی چانگان سی اس 35 جدید چیست؟

چانگان CS35 پلاس دو نسخه دارد. تریمی که از ظاهر ساده‌تری استفاده می‌کند؛ به یک موتور 1,6 لیتری DOHC با کد JL478QEP با قدرت 128 اسب بخار و گشتاور 161 نیوتن متر مجهز است. در این نسخه از گیربکس 5 سرعته دستی یا CVT هشت سرعته استفاده شده و حداکثر سرعت 180 یا 170 کیلومتر در ساعت است. شتاب صفر تا 100 این نسخه نیز بنابر اطلاعات منتشر شده در منابع چینی، حدود 6,1 ثانیه خواهد بود. اما در تریم مدرن این خودرو از موتور 1,4 لیتری توربوشارژ با قدرت 160 اسب بخار و گشتاور 260 نیوتن متر استفاده می‌شود.

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.