گسترش سرویس تعویض باتری کاتل در چین
تعویض باتری خودروی برقی در یک دقیقه منتشر شده در ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۷

کاتل سرویس تعویض سریع باتری در چین را گسترش می‌دهد. در این سرویس که به نام EVOGO شناخته می شود؛ تنها در یک دقیقه بسته باتری های خودرو تعویض خواهد شد.

به گزارش خودروم (khodrom.ir)، شرکت کاتل(CATL) پس از راهاندازی خدمات تعویض باتری خود به نام EVOGO در شهر شیامن، این بار در شهر هفئی واقع در مرکز استان آنهویی چین، دومین مرکز تعویض باتری EVOGO را راهاندازی کرد.

کاتل سه ایستگاه تعویض باتری در شهر هفئی راهاندازی کرده و میخواهد که در مجموع تعداد ایستگاههای EVOGO را تا پایان سال به 20 عدد برساند.

هفئی یکی از شهرهای مهم چین در دلتای رودخانۀ یانگتسه بوده و یکی از اولین شهرهای این کشور در زمینۀ اجرای آزمایشی طرح‌های تعویض باتری خودروهای پاک است. چن ویفنگ، مدیر کل شرکت CAES به عنوان یکی از مجموعه‌های تابع کمپانی کاتل، راه‌اندازی سرویس تعویض باتری EVOGO در هفئی را به منظور تکمیل ساخت شبکۀ تعویض باتری کاتل، بسیار با اهمیت می‌داند.

سرویس EVOGO در 18 ژانویه 2022 و با برگزاری یک کنفرانس آنلاین معرفی شد. در این سرویس به جای استفاده از باتری‌های ثابتی که به طور خاص برای استفاده در یک وسیلۀ نقلیه طراحی شده‌اند؛ از بلوک‌های باتری کوچک‌تری استفاده می‌شود. کاتل بلوک‌های مزبور را Choco-SEB نامیده است.

آخرین فناوری سلولی CTP کاتل برای ساخت Choco-SEB به کار گرفته شده و این بلوک‌ها چگالی انرژی گرانشی و انرژی حجمی را به ترتیب به 160 وات ساعت بر کیلوگرم و 325 وات ساعت در لیتر می‌رسانند. هر بلوک امکان پیمایش خودرو به مسافت 200 کیلومتر را فراهم خواهد کرد.

همراه با معرفی Choco-SEB، از ایستگاه‌های تعویض سریع باتری و برنامۀ EVOGO رونمایی شده بود. یک ایستگاه تعویض باتری استاندارد در طرح EVOGO مساحتی معادل با فضای مورد نیاز برای پارک سه خودرو را اشغال کرده و 48 عدد بلوک Choco-SEB را در خود جای می‌دهد و می‌توان در یک دقیقه باتری‌ها را تعویض کرد. این ایستگاه‌ها انواع مختلفی دارند و متناسب با آب و هوای مناطق مختلف ارائه می‌شوند.

دسته بندی ها: تازه ها عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.