جیلی به پروژه درایو پایدار پیوست
در کنار بزرگان منتشر شده در ۱۶ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۰
پروژه درایو پایدار

جیلی با هدف تامین و توسعه ارزش‌های محصولات پاک خود به پروژه جهانی درایو پایدار پیوست و در کنار بی ام و، اسکانیا و مرسدس بنز و... قرار گرفت.

به گزارش خودروم، گروه جیلی به عنوان اولین خودروساز چینی به پروژه درایو پایدار (Drive Sustainability) پیوست. در این پروژه جیلی در مورد مسائل مرتبط به زنجیره تامین با شرکت‌های خودروسازی پیشرو جهان مانند استلانتیس، دایملر، گروه فولکس واگن، بی ام و… همکاری خواهد کرد.

درایو پایدار چیست؟

درایو پایدار(Drive Sustainability) پروژه‌ای است که در سال 2013 توسط CRS Europe پایه گذاری شد. هدف از ایجاد آن ساخت زنجیره تامینی مناسب برای ساخت خودروهایی پایدار با مواد اولیه ماندگار و بدون تولید کربن است. امروزه شرکت‌های خودروسازی زیادی از جمله فورد، دایملر، بی ام و، تویوتا، فولکس واگن، جگوار لندرور، هوندا و… در اجرای این پروژه سهیم هستند. در سال 2022 بیش از 40 هزار تامین کننده از بیش از 100 کشور جهان برای پیش بُرد این پروژه مشارکت کرده‌اند. اکنون هلدینگ جیلی اولین خودروساز چینی است که به آن ملحق شده است.

جیلی و درایو پایدار

جیلی با پیوستن به این پروژه امکان حل مسائل مرتبط به زنجیره تامین را دارد و استانداردها و اصول مدیریت زنجیره ارزش پایدار در صنعت خودروسازی جهان را پیاده‌سازی می‌کند. علاوه بر این جیلی به قدرت خود نه تنها در چین، بلکه در بازار جهانی می‌افزاید.

دست آوردهای پاک جیلی

باید توجه کرد که جیلی برای دستیابی به توسعه و تولید پایدار تلاش‌های زیادی کرده است. در ژوئن امسال جیلی بخشی از دستاورهای خود در زمینه حفاظت از محیط زیست را تشریح کرد. جیلی تاکید نمود که سیستم‌ها و راه‌حل‌های فناوری خود را برای وسایل نقلیه پاک(NEV) در چین مانند فناوری‌های مبنتی بر الکتریسیته، پلاگین هیبریدی، متانول، تعویض باتری و… محقق کرده و این شرکت از مواد تجدیدپذیر در فرآیند تولید برخی از محصولات خود استفاده می‌کند.

حیلی همچنین هدف گذاری ویژه‌ای برای کاهش آلایندگی کربن کرده و نسبت به محقق شدن اهداف خود اطمینان کامل دارد. جیلی بدنبال کاهش گازهای گلخانه‌ای به میزان 25 درصد تا سال 2025 بوده و در سال 2045 هیچ کربنی تولید نخواهد کرد.

جیلی و نگرانی‌های اهلی صنت خودروسازی چین

برخی از رسانه‌های چینی تاکید دارند که پروژه درایو پایدار روی خودروهای پاک متمرکز بوده و این موضوع به عنوان یکی از نقاط ضعف اصلی جیلی شناخته می‌شود. برای مثال جیلی از ژانویه تا اکتبر سال 2022 نزدیک به 250 هزار خودرو NEV فروخته است؛ اما درست در همین زمان بی وای دی بیش از 1 میلیون خودرو فروخت. برخی از تحلیلگران صنعت خودروسازی چین معتقد هستند که این کمپانی بسیار دیر به فکر توسعه صنعت NEVها افتاد و برندهای زیرمجموعه آن مانند جئومتری، پولستار و Maple به اندازه کافی موفق عمل نکرده‌اند.

اما باید توجه کرد که جیلی در دو سال گذشته با توسعه معماری SEA که زیر بنای بسیاری از خودروهای برندهای مرتبط با این شرکت مانند لوتوس الترا، زیکر 009، زیکر 001، اسمارت هشتک یک، رادار RD6 و… قدمی مهم برداشته است. بنابراین می‌شود گفت که این کمپانی چینی به وضوح استراتژی توسعه خود را ترسیم کرده و اکنون برنامه‌های خود را همزمان با پروژه درایو پایدار اجرا می‌کند.

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.