
فورد تولید انبوه اکسپلورر برقی را در کارخانه کُلن خود آغاز کرد. این کمپانی برای ساخت خودروی مزبور از ۶۰۰ ربات متکی به هوش مصنوعی استفاده میکند.
به گزارش خودروم، فورد تولید انبوه اکسپلوور تمام برقی را در کارخانه ساخت خودروهای الکتریکی خود واقع در کلن شروع کرد. اکسپلورر برای اولین بار در مارس ۲۰۲۳ از این خودرو رونمایی نمود. این خودروساز بیش از ۱,۵ میلیارد پوند را در کارخانه مزبور سرمایهگذاری نمود و ان را به طور کامل برای تولید خودروهای الکتریکی توسعه داد.
فورد اکسپلورر اولین مدل برقی در سطح تولید انبوه مرکز خودروهای الکتریکی کلن است. فورد خودروی مزبور را پشگام نسل جدید خودروهای الکتریکی برای بازار اروپا است. علاوه بر این تولید یک کراساوور اسپرت جدید نیز تا پایان امسال به عنوان دومین مدل برقی در کلن آغاز میشود. این خودرو احتمالاً کاپری نام دارد.
اکسپلورر برقی اولین مدل تمام الکتریکی فورد با تیراژ انبوه و هدف موفقیت در بازار اروپا است. این خودرو در ابتدا با نسخه دیفرانسیل عقب وارد بازار میشود و از نظر فناوری با فولکس واگن ID.4 پرو یکسان است. نوع لوکس و چهار دیفرانسیل نیز ۳۴۰ اسب بخار قدرت دارد و با ID.4 GTX یکسان خواهد بود. البته به جای باتری ۷۷ کیلووات ساعتی از نوع جدید ۷۹ کیلووات ساعتی مشابه با فولکس واگن ID.3 GTX استفاده خواهد کرد.
فورد در کارخانه کلن از صدها ربات پیشرفته و مجهز به هوش مصنوعی برای تصمین کیفیت استفاده میکند. به عنوان نمونه بکارگیری ماشینهای خودآموز از جمله ویژگیهای خاص مرکز جدید ساخت وسایل نقلیه الکتریکی فورد هستند. حداکثر دقت، کارایی و کیفیت توسط بیش از ۶۰۰ ربات تضمین میشود. رباتهایی که عملیات جوشکاری، برش، نظافت، رنگ امیزی، مونتاژ و… را انجام میدهند.
در این مرکز به تمام فرآیند تولید و حتی تعداد پیچ و مهرههای قابل استفاده میتوان نظارت کرد. به اصطلاح یک نمایشگر بزرگ لمسی امکان نظارت را فراهم میکند. تمام بخشها و اطلاعات آنها شامل ابزار، مواد اولیه موجود، ایمنی و مواردی دیگر قابل نظارت خواهند بود. کارمندان اطلاعات موجود را از طریق نمایشگرهایی کوچکتر به مسئولان بلند پایه خود ارائه میدهند.














