تویوتا فوررانر ۲۰۲۵ اینجاست؛ ارادتمند شما!
سلام به دشت منتشر شده در ۲۳ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۴
2025 Toyota 4Runner

سرانجام بعد از مدت‌ها انتظار تویوتا فوررانر جدید معرفی شد. این خودرو بزودی در ۹ تیپ گوناگون وارد بازار می‌شود. فوررانر اکنون نسخه‌ای هیبریدی هم دارد.

به گزارش خودروم، آخرین بار جدیدترین تویوتا فوررانر را همزمان با دوران ریاست جمهوری بارک اوباما و پیشتازی گروه موسیقی بلک آید پیز در ایالات متحده آمریکا دیدیم. این موضوع به ۱۵ سال پیش بر می‌گردد. اما حالا تویوتا فوررانر ۲۰۲۵ مقابل ما ایستاده و بالاخره 4Runner جدید را می‌بینیم. خودرویی که از نظر ظاهری یک بازسازی کلی را تجربه می‌کند؛ اما روح آفرودی آن باقی است.

مشخصات فنی

2025 Toyota 4Runner

تویوتا فوررانر ۲۰۲۵ را بر اساس تاکوما جدید توسعه می‌دهد. در واقع پلتفرم آن TNGA-F است. اکنون دیگر خبری از موتور ۴ لیتری V6 متصل به گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک نیست. به جای آن باید از وجود موتور ۴ سیلندر ۲,۴ لیتری توربوشارژ استاندارد با قدرت ۲۷۸ اسب بخار و گشتاور ۵۱۲ نیوتن‌متری لذت ببرید. این یعنی ۸ اسب بخار و ۱۳۵ نیوتن متر گشتاور بیشتر نسبت به نمونه فعلی ۴ رانر در اختیار دارید.

نسخه هیبرید تویوتا ۴ رانر ۲۰۲۵

تویوتا فوررانر جدید

هواداران می‌توانند ۴ رانر ۲۰۲۵ را در نمونه هیبریدی به همراه تکنولوژی I-Force Max سفارش دهند. در این نمونه از همان موتور ۲,۴ لیتری توربوشارژ استفاده می‌شود. اما حداکثر قدرت ۳۲۶ اسب بخار همراه با گشتاور ۶۳۰ نیوتن‌متری خواهد بود. در هر دو پیشرانه به جای گیربکس ۵ سرعته قبلی از جعبه دنده هشت سرعته جدید و اتوماتیک استفاده می‌شود.

دیفرانسیل و قدرت آفرود

تویوتا فوررانر جدید

تویوتا فوررانر ۲۰۲۵ به شکل دو چرخ متحرک، هار چرخ متحرک دائم یا موقت عرضه می‌مند. همه مدل‌ها قابلیت رانندگی در حالت 2WD با دیفرانسیل لغزش محدود را دارند. اما مدل‌های 4WD از همان دیفرانسیل لغزش محدود همراه با سامانه کنترل کشش فعال تویوتا، جعبه دنده دو سرعته الکترونیکی با دنده‌های بالا و پایین برخوردار هستند. تویوتا از مکانیسم جدیدی برای مفصل بندی ۴ رانر ۲۰۲۵ استفاده می‌کند. این قابلیت امکان خم شدن خودرو در عین قرارگیری لاستیک‌های آن بر روی زمین را فقط با فشار یک دکمه فراهم می‌کند. ضمن اینکه زاویه ورود و خروج به تریب ۳۲ و ۲۴ درجه است.

تیپ‌های فراوان و ویژگی‌ها

2025 Toyota 4Runner

در تویوتا 4Runner مدل ۲۰۲۵ توانایی‌های بیشتری در دسترس کاربران است. حالت‌های مختلفی برای تردد در گل، خاک و شن همراه با کنترل حرکت و… برای این خودرو در نظر گرفته‌اند. امکان خرید این محصول در ۹ تیپ گوناگون وجود دارد. بهترین تیپ فوررانر جدید Trailhunter نام دارد. در این نمونه از لاستیک‌های آفرودی ۳۳ اینچی، کیت تعلیق Old Man Emu ساخت ARB، سایه‌بان ARB، نور افکن ۲۰ اینچی، اسکیدهای  فولادی، ورودی هوای اختصاصی برای سیستم I-Force Max تویوتا، جلوپنجره‌ای با نشان برنزی تویوتا و… استفاده می‌شود.

نمونه غیر آفرودی

2025 Toyota 4Runner

در صورت عدم علاقه خریداران به آفرود، تویوتا نسخه Limited فوررانر ۲۰۲۵ را پیشنهاد می‌دهد. این نمونه دارای تزئینات مشکی رنگ بر روی بدنه و متریالی بهتر در محیط داخلی است. همچنین برای ردیف دوم صندلی‌های این نمونه گرمکن در نظر گرفته‌اند. نمایشگر هدآپ، سنسور باران و… نیز از دیگر ویژگی‌های نسخه مزبور هستند.

سایر امکانات تویوتا 4Runner مدل ۲۰۲۵

تویوتا ۴ رانر ۲۰۲۵ به شکل استاندارد با نمایشگر ۸ اینچی و جلو آمپر دیجیتالی ۷ اینچی در دسترس است. البته تیپ‌های بالاتر دارای نمایشگر ۱۴ اینچی و جلو آمپر دیجیتالی ۱۲,۳ اینچی هستند. در این خودرو اپل کار پلی و اندروید اتو بی‌سیم، دو خروجی USB-A، شارژ بی‌سیم تلفن همراه، دو خروجی USB-C، ترمز اضطرای خودکار همراه با تشخیص عابر پیاده، کروز کنترل تطبیقی، حفظ خودرو بین خطوط، تشخیص علائم جاده و نور بالای خودکار وجود دارد.

دسته بندی ها: خارجی منتخب
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.