معرفی تویوتا تاکوما 2024 با پیشرانه هیبریدی و تریم جدید
خیزش سامورایی! منتشر شده در ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۰
تویوتا تاکوما 2024

سرانجام تویوتا نسل جدید پیکاپ تاکوما 2024 را با انواع بروزرسانی‌های مختلف معرفی کرد. این خودرو اکنون نسخه‌ای هیبریدی با قدرت 326 اسب بخار دارد!

به گزارش خودروم، جنگ در میان پیکاپ‌های سایز متوسط دوباره داغ می‌شود. نیسان فرانتیر خود را به عنوان یک گزینه جذاب در این کلاس تثبیت می‌کند. در مقابل شورلت، جی ام سی و فورد هر کدام نسخه‌های کاملاً جدیدی از کلرادو، کانیون و رنجر را در سبد محصولات خود دارند. ولی امروز ما شاهد معرفی تویوتا تاکوما 2024 پس از ماه‌ها تلاش و افشاء جزئیات آن بودیم.

تویوتا تاکوما 2024

اکنون سه دهه از ورود اولین تویوتا تاکوما به آمریکا می‌گذرد. با این وجود حتی قدیمی‌ترین طرحی آن در این کلاس به مانند تاکومای فعلی محبوب است. سال گذشته بیش از 230 هزار نمونه از آن تولید شد. اما چند سال آینده وضعیت بهتر هم می‌شود. زیرا تاکوما 2024 برای اولین بار به پیشرانه هیبریدی مجهز است. همچنین تریم جدیدی به نام هانتر برای آن در نظر گرفته‌اند.

توربو در کنار پیشرانه هیبریدی تویوتا تاکوما 2024

یکی از جذاب‌ترین تغییرات را باید مشخصات فنی تاکومای جدید دانست. تویوتا چهار مدل مختلف برای این پیکاپ در نظر دارد. مدل اول و پایه SR نامیده می‌شود. در این نسخه شاهد بکارگیری موتور 2.4 لیتری چهار سیلندر جدیدی به همراه توربوشارژ و گیربکس 8 سرعته اتوماتیک با قدرت 228 اسب بخار و گشتاور 329 نیوتن متر هستیم.

تویوتا تاکوما 2024

خریداران می‌توانند به سراغ نسخه SR5 نیز بروند. در این نمونه از نسخه قدرتمندتر موتور مزبور با قدرت 270 اسب بخار و 420 نیوتن متر گشتاور استفاده می‌شود.این موتور برای تعویض دنده به گیربکس شش سرعته دستی با تطبیق اتوماتیک دور متصل است. نمونه دیگر نیز به گیبرکس هشت سرعته اتوماتیک با قدرت 278 اسب بخار و گشتاور 429 نیوتن متر مجهز خواهد بود.

تویوتا تاکوما 2024

به غیر از موارد فوق برای اولین بار تویوتا تاکوما از سیستم هیبریدی برخوردار شد. این مدل با نام تجاری آی فورس مکس عرضه می‌شود. تاکوما هیبریدی به باتری 1,9 کیووات ساعتی و موتور الکتریکی 48 اسب بخاری در کنار پیشرانه 2,4 لیتری توربوشارژ مجهز است. قدرت این نسخه 326 اسب بخار و گشتاور آن 630 نیوتن متر خواهد بود. این ارقام تقریباً دو برابر مقدار موجود در مدل V6 است. البته از نظر اسب بخار رنجر رپتور جدید با 405 اسب‌بخار هنوز پیشتاز خواهد بود.

تویوتا تاکوما 2024

دیفرانسیل عقب در تریم‌های SR و SR5 به شکل استاندارد وجود دارد. اما حالا دیفرانسیل با سیستم لغزش محدود هم عرضه می‌شود. مدل‌های چهار چرخ متحرک یک جعبه انتقال دو سرعته با کنترل الکترونیکی به همراه دنده‌های بالا و پایین و سیستم کنترل کشش فعال دارند. بهترین مدل لیمیتد با موتور هیبریدی آی فورس مکس دارای سیستم چهار چرخ متحرک به همراه قفل مرکزی دیفراسیل است.

چهره‌ای قدرتمند

تویوتا تاکوما 2024 نسبت به سایر رقبا و از نظر زیبایی شناسی، چهره خشن‌تری دارد. چراغ‌های جلو باریک هستند. سپر با دریچه‌های تزئینی به سمت پایین کشیده می‌شود. در نمونه TRD اسپورت جلوپنرجه مشکی و نشان تویوتا در مرکز قرار می‌گیرد. ولی در مدل لوکس لیمیتد نشان تویوتا کرومی و از نوارهای کرومی افقی و… استفاده خواهد شد.

تویوتا تاکوما 2024

در مدل‌های TRD پرو و تریل هانتر از لوگوتایپ تویوتا بر روی جلوپنجره استفاده می‌شود. هر دو نشان از نظر بصری در کنار چراغ‌های افقی LED و ترکیب منحصر به فرد چرخ و لاستیک، چهره‌ای آفرودی دارند. در نمونه TRD پرو از رینگ‌های 18 اینچی در کنار لاستیک‌های آفرودی گودیر 33 اینچی استفاده می‌شود. در مقال نیز از رینگ‌های 18 اینچی برنزی منحصر به فردی برای نمونه تریل هانتر با لاستیک‌های مزبور استفاده می‌کنند.

تویوتا تاکوما 2024

پلتفرم جدید TNGA-F تاکوما از فولاد با استحکام بالا در سراسر شاسی برای بهبود استحکام و آلومینیوم در قسمت بالایی بدنه برای کاهش وزن برخوردار است. تویوتا سیستم تعلیق چند پیوندی را به نوع جدیدی از فنرهای بزرگ قبلی مجهز می‌کند. به همین خاطر نسخه SR5 و تریم اسپورت TRD سیستم تعلیق منحصر به فردی دارند. در نمونه TRD پرو نیز از فنرهای استاندارد فاکس استفاده می‌شود. با این حال در مدل TRD آفرود همانند سال گذشته به سراغ کمک فنرهای Bilstein رفته‌اند. نمونه TRD اسپورت نیز برای بهبود احساس حضور در جاده به کمک فنرهایی ویژه مجهز است. با این حال و به عنوان یک نقطه ضعف باید گفت که قدرت بکسل تویوتا تاکوما جدید از سال قبل کمتر خواهد بود.

امکانات تویوتا تاکوما 2024

یک صفحه نمایش لمسی جدید 8 اینچی استاندارد در کابین این خودرو وجود دارد. با این حال در نسخه TRD پرو، لیمیتد و تریل هانتر ابعاد نمایشگر 14 اینچ خواهد بود. در نسخه‌های مزبور جلو آمپر دیجیتال 12,3 اینچی پیش روی راننده قرار می‌گیرد. در حالی که ابعاد کلاستر در نمونه معمولی 7 اینچ است. هر دو نمایشگر رابط کاربری عالی سیستم اطلاعات و سرگرمی تویوتا را در اختیار دارند. توکوما به شارژر بی‌سیم تلفن همراه، اپل کارپلی و اندروید اتو بی‌سیم مجهز است. در این خودرو از سیستم صوتی JBL مبتنی بر بلوتوث نیز استفاده می‌شود. در صورت نیاز می‌توان تعداد بلندگوها را به 10 عدد رساند.

تویوتا تاکوما 2024

از نظر ایمنی تاکوما به شکل استاندارد از ورژن سوم Safety Sense بهره می‌برد. بنابراین شاهد بکارگیری سیستم تشخیص برخورد با عابر پیاده، هشدار خروج از خط با کمک فرمان، کروز کنترل تطبیقی، ردیابی خطوط، خواندن علائم جاده‌ای، چراغ‌های جلوی خودار و… هستیم. در تاکوما دوربین و رادارها با یکدیگر ترکیب می‌شوند. به این ترتیب سامانه کروز کنترل تطبیقی از نظر عملکرد جایگاه پیشرفته‌ای داشته و ترمز، دریچه گاز و فرمان را مدیریت خواهد کرد. ویژگی جدید برای اولین بار در تاکوما مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ویژگی‌های قدرتمندترین نسخه‌های تاکوما

تاکوما TRD پرو همچنان بع عنوان سرسخت‌ترین پیکاپ آفرودی تویوتا بروزرسانی‌های جدیدی دریافت می‌کند. اکنون زوایای ورود، خروج و شکست ان نسبت به سال قبل اندکی کاهش یاتفه است. هر چند که با چند گزینه سفارشی می‌توان این اعداد را بیشتر کرد. اتصالات جلو 10 درصد نسبت به مفصل‌های قبلی محکم‌تر هستند. دوربین‌های آفرودی با مانیتور Multi-Terrain و نمایشگر 14 اینچی در خدمت راننده است.

تویوتا تاکوما 2024

حالت Multi-Terrain Select برای تردد در گل، خاک و شن میزبان رانندگان است. از کروز کنترل آفرودی نیز در این خودرو استفاده می‌شود. این سیستم قابلیت تنظیم در پنج سرعت را دارد. تیوتا از عملکرد صندلی‌های ایزو دینامیک برای ساخت کمک فنرهای ویژه به منظور کاهش حرکات بدن و تثبیت سر و گردن راننده استفاده می‌کند. در تریم تریلر هانر نیز ارتفاع افزایش می‌یابد و ما شاهد تغییرات بی شماری هستیم.

دسته بندی ها: تازه ها عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.