رئیس کنونی هئیت مدیره فولکس واگن از ادامه سرمایهگذاری این خودروساز بزرگ در چین و تعهد VW نسبت به شرکای چینی خود خبر داد.
به گزارش خودروم، گروه خودروسازی فولکس واگن به عنوان دومین تولیدکننده بزرگ خودرو در جهان از دامه سرمایهگذاری خود در چین به عنوان بزرگترین بازار فروش خودرو خبر داد. در همین رابطه اولیو بلوم، رئیس هئیت مدیره فولکس واگن میگوید که آنها در چین موفق بوده و در حال حاضر بزرگترین خودروساز در چین هستند. وی ضمن اشاره به قدمت طولانی حضور فولکس واگن در چین، به تعهد قوی فولکس نسبت به شرکای چینی خود اذعان کرد.
به نظر بلوم چین از نظر فناوری جریان ساز است. او میگوید که چین میداند که در 10 سال آینده، سراسر جهان چگونه بوده و این فرصتی بزرگ برای فولکس واگن برای حفظ ارتباط قوی با شرکای چینی خود است. مسئلهای مهم که بلوم از اعتقاد به آن صحبت کرد. فولکس اکنون به سرعت در برابر تحولات چین واکنش نشان میدهد تا جایگاه خود به عنوان محبوبترین خودروساز بینالمللی در این کشور را تثبیت نماید.
این خودروساز بزرگ در چند هفته اخیر با برند الکتریکی اکسپنگ و به منظور توسعه دو خودروی برقی برای بازار چین شریک شد. این مدلها به شکل اختصاصی و از سال 2026 در بازار چین به فروش میرسند. خودروهای مزبور با نشان فولکس واگن عرضه میشوند؛ اما از نظر فناوری دارای تکنولوژی نرمافزاری و سامانه رانندگی خودکار اکسپنگ هستند.
سرمایهگذاریهای جدید فولکس
علاوه بر این، فولکس واگن تفاهمنامهای با شریک چینی خود یعنی سایک به منظور تسریع همکاریها در زمینه توسعه خودروهای الکتریکی آئودی امضاء کرد. این خودروساز آلمانی توسعه همکاریهای مشترک با سایک را منجر به بهبود سرعت و عملکرد در ساخت خودروهای کاملاً برقی و متصل در بخش ممتاز بازار چین میداند.
همچنین جوینت ونچر فولکس واگن آنهویی به عنوان اولین سرمایهگذاری مشترک فولکس برای ساخت خودروهای تمام الکتریکی در چین نیز تا اواخر امسال فعالیت خود را آغاز میکند. این شرکت جدید علاوه بر تولید خودرو برای مشتریان چینی، محصولات خود را به بازار اروپا نیز صادر خواهد کرد.