فولکس واگن پلتفرم اکسپنگ G9 را خرید
شکست تلخ چینی منتشر شده در ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۰
اکسپنگ G9

اکسپنگ در اقدامی قابل توجه و به دلیل عدم دسترسی به زنجیره تأمین و مهندسی قابل اتکاء، پلتفرم شاسی بلند G9 را به فولکس واگن فروخت!

به گزارش خودروم، اندکی پس از اعلام خبر سرمایه گذاری فولکس واگن در اکسپنگ، شایعاتی در رابطه با خرید پلتفرم اکسپنگ G9 توسط گروه فولکس واگن منتشر شد. ظاهراً دو خودروساز بر روی فناوری هوشمند و پلتفرم E/E اکسپنگ در مدل G9 همکاری می‌کنند. در این معامله اکسپنگ تأمین کننده نخست نرم افزار هوشمند نیست و تنها پلتفرم E/E، نرم افزار موجود و سخت افزار مورد نیاز را به فولکس واگن می‌فروشد. ظاهراً اکسپنگ پس از تولید خودروی فولکس واگن توسط پلتفرم مزبور از سال 2026، برای هر دستگاه سودی معین دریافت خواهد کرد.

پیش از این جزئیاتی از سطح همکاری فولکس واگن و اکسپنگ به عنوان شرکتی مستقر در هفئی منتشر شد. حاصل این همکاری توسعه بزرگترین مرکز تحقیق و توسعه فولکس واگن خارج از خاک آلمان و به واسطه یک شرکت زیر مجموعه دیگر است. مرکز جدید مسئولیت توسعه، طراحی مهندسی و مدیریت زنجیره تولید اکسپنگ و فولکس واگن را برعهده دارد.

دلیل فروش پلتفرم E/E

دلیل فروش پلتفرم E/E نیاز به مهندسان حرفه‌ای برای انجام امور نرم افزاری آن از سوی اکسپنگ بود. اکسپنگ به منابع چینی می‌گوید که آنها قادر به همکاری با هوآوی برای پیش برد اهداف خود نیستند. زیرا این عملکرد این کمپانی برای آنها کارکرد زیادی ندارد. این سخنان شایعات توسعه مدل جدید شاسی بلند اکسپنگ را تقویت کرد.

فروش پلتفرم شاسی بلند G9 را باید یک شکست برای اکسپنگ دانست. این خودروساز از زمان ورود خودروی مزبور به بازار تنها 12 هزار دستگاه از آن را فروخت. این در حالی بود که اکسپنگ قول فروش بالای این خودرو را داد. ولی زنجیره تأمین مانع از این اتفاق شد. پیشرانه این خودرو اولین پلتفرم کاربید سیلیکون تولید انبوه 800 ولتی چینی بود. این خودرو قابلیت کامل ADAS را در خود جای می‌داد و از 31 لیدار، تراشه انویدیا اورین ایکس، پلتفرم ارتباطی گیگابیتی اترت با قدرت TOPS محاسبی 508 پشتیبانی می‌کرد.

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.