بی وای دی همچنان مقام نخست پر فروش ترین خودروساز در بازار چین را حفظ کرده و اکنون با سهم 11,52 درصدی جلوتر از فولکس واگن قدم بر میدارد.
به گزارش خودروم، براساس آمار انجمن خودروهای مسافری چین(CPCA) از ژانویه تا ژوئن 2023 در بازار این کشور 9,533 خودروی جدید به فروش رسید. این رقم از افزایش 2,8 درصدی میزان فروش خودرو نسبت به مدت زمان مشابه در سال 2022 خبر میدهد. در این میان 2,093,000 خودرو از انواع الکتریکی بودند. همچنین 996 هزار خودروی هیبریدی به فروش رسیدهاند. در مجموع بازار NEV چین 32,4 درصد از کل فروش خودرو را به خود اختصاص داد.
در این میان بی وای دی با فروش 1,098,409 خودرو و تصاحب سهم 11,52 درصدی از بازار به عنوان پر فروشترین برند خودرویی چین رسید. فولکس واگن نیز با فروش 982,290 خودرو و سهم 10,30 درصدی از بازار به جایگاه دوم رسید. تویوتا با فروش 797,605 خودرو در جایگاه سوم با سهم 8,37 درصدی از بازار چین ایستاد. هوندا هم با سهم 5,53 درصد و فروش 527,484 خودرو به رتبه چهارم دست یافت. چانگان با فروش 467,194 خودرو و سهم 4,90 درصدی به رتبه پنجم رسید.
کاهش سهم احتراقیها
باید توجه کرد که فروش خودروهای احتراقی شرکتهایی مانند فولکس واگن، تویوتا، هوندا و نیسان در حال کاهش بوده و بازار این محصولات رشد اندکی را تجربه میکند. سهم این خودروسازان توسط برندهای الکتریکی چینی خورده میشود. به همین خاطر هم بی وای دی شاهد توزیع یکنواخت فروش خودروهای الکتریکی و پلاگین هیبریدی است. به همین علت هم BYD همچنان جایگاه بزرگترین تولیدکننده خودروهای الکتریکی خالص در بازار چین را در اختیار دارد.
وضعیت الکتریکیها
بی وای دی با حفظ موقعیت خود در بازار چین موفق به فروش 524,184 خودروی الکتریکی شد و سهم خود از بازار این خودروها را به 25,04 درصد رساند. تسلا با فروش 294,105 خودرو و سهم 14,05 درصدی به جایگاه دوم رسید. گک ایون نیز با فروش 211,228 دستگاهی و سهم 10.09 درصدی در رتبه سوم ایستاد. مقام چهارم و پنجم نیز در زمینه پر فروشترین برندهای الکتریکی بازار چین در اختیار وولینگ و چانگان است. پر فروشترین خودروی برقی بازار چین نیز همچنان تسلا مدل Y با 203,932 فروش در شش ماه گذشته است. بی وای دی Qin پلاس نیز با فروش 200,274 دستگاهی به مقام دوم رسید. سانگ پلاس هم با فروش 176,526 دستگاهی رتبه سوم را در اختیار دارد.