برند ژنگژو نیسان نسل جدید شاسیبلند محبوب چینیها به نام پالادین را وارد بازار چین میکند. این خودرو همان نیسان رونیز جدید است.
به گزارش خودروم، نیسان رونیز جدید با نام پالادین و توسط ژنگژو نیسان معرفی شد. از زمان توقف تولید این خودرو در چین مدت زیادی میگذرد. اما حالا و همزمان با بازگشت مجدد آن به بازار چین دیگر خبری از لوگوی نیسان نیست. در واقع ژنگژو نیسان ترجیح داد که از لوگوی جدید خود بر روی پیشانی این خودرو استفاده کند. ضمن اینکه با توجه به فلسفه محصولات قبلی ژنگژو نیسان، انتظار میرود که قیمت این خودروی جدید در بازار چین از مدل تودا کمتر باشد.
طراحی، ابعاد و امکانات
چین برای اولین بار در رالی داکار سال 2004 با خودروی پالادین حاضر شد. این رقابت خودروی مزبور را در میان چینیها به شهرت زیادی رساند. به همین دلیل هم از آن به عنوان نمادی برای انجام آرود سخت یاد میشود. ظاهر پالادین جدید با مدل قدیمی کاملاً متفاوت است. در واقع هسته اصلی طراحی بدنه رونیز جدید همانند طراحی تودا است. در این خودرو از جلوپنجره جدیدی استفاده میشود. طراحان خیلی در بکارگیری کروم زیاد روی نمیکنند. شکل کلی جلوپنجره شبیه به لاله زنبوری سیاه رنگ است. علاوه بر این نسخهای خاص برای رونیز جدید با قاب چراغهای جلو مشکی رنگ وجود دارد.
کنار و عقب بدنه همچنان استایلی مانند تودا دارند. ورودیهای هوا و تزئینات کرومی هم در زیر ستون A مشاهده میشود. در عقب یک اسپویلر وجود داد. از نظر ابعاد این خودرو طول، عرض و ارتفاعی معادل با 4,882، 1,850 و 1,875 میلیمتر خواهد داشت. فاصله بین دو محور نیز 2,850 میلیمتر است.
در داخل این خودرو از تریم دو رنگ به همراه پوشش چرم و پانلهایی تیره استفاده میشود. کنسول مرکزی و درها با الگویی مانند الماس تزئین شدهاند. طراحی داخلی رونیز جدید را باید آرامش بخش توصیف نمود. در میانه داشبورد نمایشگری عمودی با ابعاد 12 اینچ وجود دارد. دید 560 درجه و پانورما به همراه پرسپکتیو از جمله امکانات این خودرو هستند. از نظر ایمنی نیز باید گفت که پالادین به سیستمهای کمک رانندگی ADAS مانند کروز کنترل تطبیقی، نظارت بر نقاط کور و هشدار برخورد از جلو مجهز است.
مشخصات فنی
از نظر فنی نیسان رونیز جدید یا پالادین به موتور 2 لیتری توربوشارژ میتسوبیشی 4K31 مجهز خواهد بود. این پیشرانه قدرت خود را توسط گیربکس 8 سرعته اتوماتیک ZF به تمام چرخها انتقال میدهد. حداکثر قدرت و گشتاور این خودرو به ترتیب 225 اسب بخار و 360 نیوتن متر است. این خودرو دارای قفل دیفرانسیل جلو و عقب الکتریکی به همراه قفل مرکزی انتقال نیرو محرکه محورهای جلو و عقب خواهد بود. علاوه بر این در رونیز جدید شاهد بکارگیری 12 عملکرد یکپارچه حفاظت ضد غلتش بدنه ROP و سیستم تثبیت الکترونیکی بدنه ESC برای اطمینان از پایداری در موقعیتهای خطرناک هستیم. همچنین به منظور پایداری بیشتر در عقب از سیستم تعلیق یکپارچه پنج پیوندی استفاده میشود. فنرها دارای کنترل ROP برای تخصیص انرژی رانندگی و ترمز استفاده میکنند.