گزارش عملکرد میتسوبیشی در سال 2022 منتشر شد
اوضاع خوب است! منتشر شده در ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۰
میتسوبیشی

میتسوبیشی علی رغم تمام محدودیت‌ها چالش‌های پیش روی خود در بازارهای آسیایی، اروپا و آمریکای شمالی رشد خوبی را تجربه کرد.

به گزارش خودروم، میتسوبیشی موتورز نتایج سه ماهه چهارم و سالانه عملکرد خود را اعلام کرد. بر این اساس خودروساز ژاپنی در سال 2022 با افزایش تولید و فروش محصولات مواجه بود. میتسوبیشی علی رغم تمام محدودیت‌ها و چالش‌های پیش روی خود در بازارهای آسیایی، اروپا و آمریکای شمالی رشد خوبی را تجربه کرد.

این شرکت در بازار ژاپن با افزایش 172 درصدی تولید خودروهای سواری و تجاری نسبت به سال قبل و به تعداد 44,091 دستگاه در مجموع توانست 440,762 دستگاه از محصولات خود را در سال 2022 به فروش برساند. میزان تولید سالانه میتسوبیشی در ژاپن، تایلند، چین و اندونزی 1,012,408 دستگاه اعلام شده است.

این خودروساز ژاپنی در ماه دسامبر 2022 توانست 23,538 دستگاه از محصولات خود را صادر کند و مجموع خودروهای صادراتی آن به 222,242 دستگاه رسید. صادرات برای سایر نقاط جهان در ماه دسامبر 1,4577 دستگاه بود و مجموع آن 133,729 دستگاه در سال 2022 است.

میتسوبیشی در گزارش خود آماری از میزان فروش محصولات بر اساس مدل آنها ذکر نکرده است. با این حال در آمریکا اوتلندر با فروش 40,942 دستگاه تا سال 2022 بهترین عملکرد سالانه را ثبت کرد و پر فروش ترین خودروی میتسوبیشی بود. اوتلندر پلاگین هیبریدی 2022 اواخر نوامبر وارد نمایندگی‌های میتسوبیشی در آمریکا شده و 20 درصد از فروش مجموع اوتلندر را به خود اختصاص داده است. در مجموع فروش اوتلندر در سه ماهه چهارم نسبت به مدت مشابه سال قل 37,5 درصد افزایش یافت.

با وجود مشکلات مداوم برای تامین قطعات، نوسانات اقتصادی و وجود آب و هوای خشن در سراسر آمریکا، میتسوبیشی عملکرد درخشانی در آمریکا داشت. علاوه بر اوتلندر، فروش اکلیپس در این کشور بسیار مطلوب بوده و با رشد 9,8 درصدی نسبت به سال 2021 مواجه بود. مهم‌ترین نکته این است که فروش عمده میتسوبیشی کاهش یافته و این شرکت با افزایش خرده فروشی مواجه شده است.

میتسوبیشی در سال 2023 کمی خطوط تولید خود را اصلاح خواهد کرد. این خودروساز نسخه رالیارت را به عنوان تریمی ویژه برای مدل‌های کلیدی خود معرفی می‌کند. میتسوبیشی کامیونت جدید L200 را در خاک آمریکا آزمایش کرده و در آینده آن را با نام Ram Dakota به فروش می‌رساند. همچنین با توجه به انتشار رندرهایی از خودرویی اسپرت و جدید مبتنی بر اکلیپس، به نظر می‌آید که میتسوبیشی به فکر احیا این خودروی محبوب در دهه 1990 تا پایان دهه 2000 میلادی در آمریکا است.

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.