برند لاماری نسخه هیبریدی شاسی بلند ایما را معرفی کرد. این خودرو در کنار پیشرانه بنزینی خود از موتوری الکتریکی استفاده میکند.
به گزارش خودروم، لاماری ایما هیبریدی توسط شرکت آرین پارس موتور و برند لاماری معرفی شد. البته پیش از رونمایی از خودروی مزبور در نمایشگاه مشهد، اطلاعات و تصاویر مختلفی از این خودرو در رسانههای اجتماعی بواسطه برگزاری نمایشگاه روایت خدمت توسط دولت و به شکل کامل در اختیار همگان قرار گرفته بود. اکنون در این محتوا معرفی کاملی از خودروی لاماری ایما هیبریدی پیش روی شما قرار میگیرد و کمی بیشتر با این محصول متفاوت آشنا میشوید.
فهرست متن
طراحی بدنه لاماری ایما هیبریدی
لاماری ایما هیبریدی از نظر ابعاد در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب 4,565، 1,860 و 1,690 میلیمتر اندازه دارد. فاصله بین دو محور این خودرو 2,715 میلیمتر بوده و کمترین فاصله آن از سطح زمین نیز 195 میلیمتر است. وزن خالص آن 1,700 کیلوگرم بوده و به عنوان شاسی بلندی با گنجایش پنج سرنشین، از رینگهای 19 اینچی استفاده میکند.
ایما هیبریدی از نظر ظاهری نسخه فیس لیفت ایما اصلی است. این یعنی اصل ماجرا تغییری ندارد و ما همچنان با همان لاماری ایما با چند تغییر گوناگون مواجه هستیم. برای مثال طراحی سپرهای جلو و عقب به طور کامل تغییر میکند و لاماری ایما حالا از قبل خشنتر است. بخش اعظم سپر جلو را پلاستیک سیاه رنگ تشکیل میدهد و حالا شاهد استفاده از نوارهای کرومی در گوشههای سپر و کنار چراغها هستیم. رینگها نیز طراحی جالبی دارند و در آنها از رنگ قرمز استفاده میشود. دور خودرو و در بخش پایینی، نواری پلاستیکی با تزئینات کرومی و نقرهای رنگ وجود دارد. سپر عقب کاملاً اسپرت بوده و حالا ما با یک طراحی چند وجهی به همراه خروجیهای هوایی فیک در کنارههای بدنه هستیم.
طراحی داخلی لاماری ایما هیبریدی
طراحی داخلی لاماری ایما هیبریدی با لاماری ایما ایکس تفاوت چندانی ندارد. اما مهمترین تغییر را باید استفاده از سقف پانوراما به همراه سانروف دانست که نور بیشتری را به محیط داخلی ایما هیبریدی میرساند. سایر جزئیات محیط داخلی تفاوت چندانی نسبت به ایما ایکس ندارند. البته نباید به روکش چرم صندلیها به همراه تزئیناتی اسپورت با رنگهایی متضاد غافل شویم.
مشخصات فنی لاماری ایما هیبریدی
مهمترین تغییر و ویژگی نسخه جدید لاماری ایما را باید در اطلاعات مربوط به مشخصات فنی این خودرو جستجو کرد. اکنون از موتور بنزینی 4 سیلندر 16 سوپاپ با کد 4E15T وتکنولوژی GDi همراه با یک موتور الکتریکی با کد T220XYL استفاده میشود. حجم موتور بنزینی 1,5 لیتر بوده و قادر به تولید قدرتی معادل با 168 اسب بخار همراه با 280 نیوتن متر گشتاور است. پیشرانه الکتریکی نیز 174 اسب بخار قدرت به همراه 300 نیوتن متر گشتاور دارد.
باتری، مصرف سوخت و شتاب
جعبه دنده از نوع HEV بوده و لاماری ایما هیبریدی استاندارد آلایندگی یورو 6 دارد. نوع سیستم تعلیق این خودرو در جلو و عقب نیز از نوع مک فرسون و مستقل مولتی لینک است. انرژی موتور الکتریکی در باتری لیتیوم یون با ظرفیت 312Wh ذخیره میشود. سامانه خنک کاری مایع وظیفه کنترل دمای باتری مزبور را برعهده دارد. ضمن اینکه ولتاژ نامی باتری 349 ولت است. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو 5,3 لیتر به ازای پیمایش صد کیلومتر مسافت خواهد بود. همچنین شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت نیز 8,1 ثانیه است.
ایمنی نسخه هیبریدی لاماری ایما
این خودرو در آزمایش تصادف موسسه ایمنی چین موفق به دریافت پنج ستاره ایمنی شد. ضمن اینکه استانداردهای موسسه مزبور دیگر مثل سابق نبوده و تقریباً با الگوهای آزمایشی یورو انکپ یکسان است. در لاماری ایما هیبریدی از نظر ایمین شاهد بکارگیری، ترمز پارک برقی، ایربگ سرنشینان جلو، جانبی و پردهای، فرمان برقی با چند حالت مختلف، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم الکترونیکی توزیع نیروی ترمز، سیستم هشدار انحراف از بین خطوط، سامانه کنترل کشش خودرو، سامانه کمکی تغییر لاین، و… هستیم.
امکانات رفاهی لاماری ایما هیبریدی
نسخه هیبریدی لاماری ایما از نظر امکانات به صندلی برقی راننده قابل تنظیم در 10 جهت، صندلی برقی شاگرد با قابلیت تنظیم در 4 جهت، دوربین 360 درجه پانورامیک، سنسور پارک عقب، قابلیت اتصال وای فای، استارت دکمهای، تهویه اتوماتیک، دو حالت رانندگی اسپورت و اکو، دوربین ثبت وقایع، جلو آمپر دیجیتالی 10,25 اینچی، شش بلندگو، کول باکس و… مجهز است.
قیمت و زمان عرضه
به درستی نمیتوان قیمت دقیقی برای این خودرو مشخص نمود و باید تا زمان عرضه در سامانه یکپارچه خودروهای داخلی منتظر ماند. ولی با توجه به مشخصات فنی لاماری ایما هیبریدی ، باید قیمتی نزدیک به 2 میلیارد تومان را برای آن در نظر گرفت. خودرویی که باید به مصاف تیگو 8 پرو هیبریدی، هایما 6P و سایر رقبای هموطن خود برود. البته نباید از وارداتیها نیز غافل شد؛ اما حداقل از نظر قیمتی این خودرو نسبت به همتایان وارداتی خود ارزانتر معامله میشود. نظر شما چیست؟