بنابر گزارش انجمن خودروسازان چینی، توسعه روابط خارجی این کشور و ارتباط سازندگان خودروهای چینی با برندهای خارجی موجب رشد فروش آنها شده است.
به گزارش خودروم، براساس آمار و ارقام منتشر شده، میزان فروش خودروهای سواری با برند چینی در سال 2022 به میزان 22,8 درصد افزایش یافته است. این رشد در حالی اتفاق افتاد که خودروسازان چینی در حال ارتقا محصولات خود بودند.
براساس گزارش انجمن خودروسازان چین، برندهای داخلی این کشور در سال 2022 موفق به فروش 11,77 میلیون خودروی سواری شدند. این عدد سهم خودروهای چینی از بازار این کشور را به 49,9 درصد رساند که نسبت به سال 2021 با رشد 5,4 درصدی روبرو است.
به گفته اعضا انجمن خودروسازان چین، آنها با هدف ایجاد فرصتهایی مناسب برای ساخت خودروهای پاک و بکارگیری شبکه هوشمند، برقی سازی و ارتقا هوشمندانه خودروها را در دستور کار قرار داده و برای جذب مشتریان خود در سالهای اخیر، ساختار محصولات را بهینهسازی کردهاند.
یکی دیگر از علل رشد خودروسازان چینی را باید توسعه روابط بینالمللی آنها با شرکتهای خودروسازی چین و تاثیرگذاری مداوم همکاریهای مشترک بر روی برندهای چینی دانست.