دانگ فنگ در طی سالهای اخیر یکی از پیشتازان صنعت خودروسازی چین در زمینه تحقیق و توسعه بوده و فناوری پلاگین هیبرید اختصاصی این خودروساز چینی حاصل این تلاشها است.
به گزارش خودروم، گروه خودرسازی دانگ فنگ از فناوری اختصاصی و پلاگین هیبرید Mach رونمایی کرد. این تکنولوژی به حرکت این خودروساز دولتی چین برای تولید خودروهای الکتریکی کمک خواهد کرد. مسئولان بلند پایه این گروه خودروسازی از جمله مزایای خودروهای مجهز به این سیستم را افزایش شعاع پیمایش و ترکیب نیروی حرکتی به شکل پلاگین هیبرید و در نتیجه رسیدن به تمام انتظارات کاربران نسبت به خودروهای پاک بر میشمرند.
دانگ فنگ معتقد است که موتورهای احتراق داخلی در این سیستم بازدهی حرارتی بیش از ۴۵ درصد دارند. این رقم تا سال ۲۰۲۶ به بیش از ۴۸ درصد خواهد رسید. اولین مدل دارای فناوری پلاگین هیبرید Mach، کراس اوور دانگ فنگ آئولوس L7 است. این خودرو را اولین شاسی بلند پلاگین هیبرید برند آئولوس مینامند. شعاع پیمایش خالص الکتریکی و ترکیبی این خودرو به ترتیب ۲۰۵ و ۱۵۰۰ کیلومتر است. میزان مصرف سوخت ان به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش معادل ۳,۸ لیتر خواهد بود.
این خودروساز چینی در سالهای اخیر موفقیت چشمگیری نسبت به مسائل مرتبط به تحقیق و توسعه فناوریهای کلیدی به دست آورد. به طوری که اکنون از نظر ثبت حق اختراق و مجوزهای آن در دو سال اخیر رتبه اول صنعت خودروسازی چین را به خود اختصاص میدهد. دانگ فنگ بیش از ۸۳۰ میلیون دلار در طی سه سال اخیر صرف تحقیق و توسعه فناوری در زمینه شاسی، باتری حالت جامد، شارژ سریع، رانندگی خودکار و… هزینه کرد. این شرکت به دنبال عرضه ۳۰ خودرو تمام الکتریکی و ۱۴ محصول تجاری الکتریکی در طی سال آینده است. دانگ فنگ به دنبال عرضه یک میلیون خودروی برقی از طریق برندهای زیر مجموع و سرمایهگذاریهای مشترک در سال ۲۰۲۴ است.