مزدا ۶ برقی با نام EZ-6 و دیفرانسیل عقب معرفی شد
بازگشت زندگی منتشر شده در ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۳۶
mazda ez-6

چانگان و مزدا با استفاده از پلتفرم شنلان SL03 سدان مزدا ۶ را در دو نسخه کاملاً الکتریکی و پلاگین هیبرید وارد بازار می‌کنند. این سدان دیفرانسیل عقب خواهد بود.

به گزارش خودروم، خط تولید مزدا ۶ در ایالات متحده آمریکا به کار خود در سال ۲۰۲۱ پایان داد. چند ماه پیش نیز شاهد انتشار اخباری مبنی بر توقف تولید و عرضه این سدان ژاپنی در انگستان و حتی در خاک سرزمین سامورایی‌ها بودیم. با این حال از نظر فنی در اروپا و سایر بازارهای جهان همچنان این خودرو نفس می‌کشد. به طوری که اکنون مزدا ۶ برقی در چین معرفی می‌شود. خودرویی که ربطی به مدل قبلی از سال ۲۰۱۲ ندارد. اما امیدها را در دل هواداران مزدا زده خواهد کرد.

مزدا ۶ برقی

مزدا ۶ برقی با نام مزدا EZ-6 به فروش خواهد رسید. این سدان جذاب توسط جوینت ونچر چانگان و مزدا توسعه یافته است. چینی‌ها قصد عرضه آن در نمونه‌های الکتریکی و پلاگین هیبرید را دارند. زبان طراحی آن Kodo نام دارد. جلو پنجره‌ای با المان‌های روشن و دستگیره‌های در مخفی از ویژگی‌های آن هستند. البته شباهت‌هایی میان این محصول با برخی از خودروهای برند جگوار به خصوص در چراغ‌های عقب و جلو شاهد هستیم. ضمن اینکه بالای آن نوار نوری در عقب، اسپویلری فعال قرار دارد.

ظاهری مزدا ۶ برقی

mazda ez-6

مزدا EZ-6 روی رینگ‌های ۱۹ اینچی حرکت خواهد کرد. سقف شیشه‌ای پانوراما بزرگ و درهایی بدون قاب را شاهد هستیم. توسعه این سدان براساس مدل چانگان شنلان SL03 است. اما فضای داخلی آن جذاب‌تر خواهد بود. به نظر نمی‌رسد که کابین با محصولات جهانی مزدا هماهنگ باشد. هر چند که شباهت‌هایی وجود دارد. در هر حال کنسول مرکزی تماماً شناور بوده و این موضوع بسیار جالب است.

مشخصات فنی

مزدا ۶ برقی دیفرانسیل عقب خواهد بود. نسبت توزیع وزن ۵۰ به ۵۰ و سیستم تعلیق عقب نیز از نوع چند اتصال است. ظرفیت باتری را نمی‌دانیم. اما براساس استاندارد CLTC چین می‌توان با آن ۶۰۰ کیلومتر پیمایش کرد. این رقم در نمونه پلاگین هیبرید با شارژ کامل باتری و باکی پر از سوخت به ۱۰۰۰ کیلومتر می‌رسد. طول، عرض و ارتفاع آن  به ترتیب ۴,۹۱، ۱,۸۸ و ۱,۴۸ متر است. این یعنی مزدا EZ-6 کمی بزرگتر از مدل قدیمی خود است. ضمن اینکه مزدا پیش از این با پلتفرم جدید خود موتروهای شش سیلندر را حذف نمود. در حال حاضر از پلتفرم مزبور برای تولید چهار شاسی بلند به نام‌های CX-80 ،CX-70 ،CX-60 و CX-90 استفاده می‌شود.

دسته بندی ها: خارجی عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.