مزدا CX-90 مدل 2024 با قدرت 340 اسب بخار معرفی شد
همان همیشگی منتشر شده در ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۰
مزدا CX-90 مدل 2024

مزدا مدل 2024 شاسی بلند بزرگ و لوکس CX-90 را با بهبود قوای محرکه و امکاناتی بیشتر معرفی کرد. قیمت و زمان عرضه این خودرو هنوز مشخص نیست.

به گزارش خودروم، چند هفته‌ای هست که مزدا با معرفی CX-90 مدل 2024 مورد تمجید قرار گرفته است. این برند ژاپنی چیزی ساخته که قدرتمند بوده و در عین کارآمدی، خودرویی با پلتفرمی دیفرانسیل عقب و ویژگی‌های اسپرت است. برانگیختن احساسات مشتریان بخشی از موارد مرتبط با مزدا CX-90 مدل 2024 بوده و شامل کیفیت رانندگی با آن تا انحنای بدنه و فضای کافی و بزرگ به همراه سه ردیف صندلی در داخل کابین می‌شود.

در هر صورت انتظارها به پایان رسیده و مدل 2024 مزدا CX-90 معرفی شد. این خودرو 340 اسب بخار قدرت دارد و قدرتمندترین خودروی تولیدی این شرکت تاکنون محسوب می‌شود. در این خودرو از پیشرانه‌ای هیبریدی با سطوح مختلفی از موتورهای الکتریکی و بسته‌های انتخابی استفاده می‌شود. در داخل این خودرو 8 نفر به راحتی قرار گرفته و ترکیبی از محیطی لوکس و مدرن به همراه زیبایی شناسی ژاپنی را شاهد هستیم. باید گفت که کمی از مزدا MX-5 میاتا برای ساخت این خودرو الگو برداری شده و این باعث اضافه شدن جنبه‌های اسپرت بیشتری به این وسیله نقلیه شده است.

مشخصات فنی مزدا CX-90 مدل 2024

در حال حاضر مزدا از موتور 6 سیلندر خطی 3,3 لیتری توربوشارژ استفاده کرده و این موتور باعث شد که سال گذشته مزدا CX-90 بهترین مدل این خودروساز ژاپنی در آمریکا باشد. با این حال اکنون قدرت پیشرانه به 340 اسب بخار رسیده و گشتاور 500 نیوتن متری آن به تمام چرخ‌ها منتقل می‌شود. البته تمام قدرت یادشده حاصل احتراق نیست؛ بلکه مزدا در کنار موتور مزبور از پیشرانه‌ای الکتریکی و کوچک بین موتور اصلی و گیربکس استفاده می‌کند. در واقع سیستم هیبریدی ملایم به مزدا مزدا CX-90 مدل 2024 آماده است؛ اما این خودروساز اعداد مرتبط به قدرت بخش الکتریکی پیشرانه را فاش نکرده است. ولی این سیستم به قدری توانا است که بدون دخالت موتور احتراقی قادر به حرکت دادن CX-90 با سرعت‌های پایین خواهد بود.

مزدا CX-90 مدل 2024

کسانی که بدنبال بکارگیری بیشتر انرژی برق هستند؛ امکان برخورداری از سیستم PHEV e-Skyactiv مزدا برای آنها فراهم شده است. این سامانه شامل موتور 2,5 لیتری چهار سیلندر و یک پیشرانه الکتریکی با مجموع قدرت 323 اسب بخار و 500 نیوتن متر گشتاور است. نیرو در این سامانه به تمام چرخ‌ها منتقل می‌شود. یک باتری با ظرفیت 17,8 کیووات ساعت انرژی پیشرانه الکتریکی را فراهم کرده و به CX-90 اجازه می‌دهد که مسافت‌های طولانی‌تری را با بکارگیری انرژی برق طی کند. اگر همه اینها برای شما آشنا است؛ باید بگوئیم که این سامانه در CX-60 هم وجود دارد و به همین دلیل مدل 2024 مزدا CX-90 از نظر شعاع پیمایش تمام الکتریکی قادر به طی مسافتی مشابه و 62 کیلومتری است. توجه داشته باشید که این رقم یک احتمال بوده و مزدا هنوز شعاع پیمایش خالص الکتریکی را اعلام نکرده است.

مزدا CX-90 مدل 2024

به غیر از موتور، دو چیز مانند گذشته است. سیستم AWD به شکل استاندارد در دسترس بوده و قدرت از طریق گیربکس 8 سرعته اتوماتیک جدید و بدون مبدل گشتاور قدیمی به چرخ‌ها می‌رسد. مزدا می‌گوید که برقی‌سازی منجر به انتقال نیرو با گیربکسی روان و مستقیم شده و این راندمان را بهبود می‌بخشد. البته نمی‌توان حرف مزدا را بلافاصله قبول کرد؛ چون هنوز آمار مسافت پیموده شده و… این خودرو در دسترس نیست. به طور کلی مزدا حاضر به ارائه ارقام مرتبط به شتاب و حداکثر سرعت CX-90 مدل 2024 نیست.

سایه MX-5 میاتا بر روی CX-90 وجود دارد و البته این موضوع ارتباطی با پیشرانه خطی آن ندارد. این خودرو شاسی بلندی بزرگ با کنترل وضعیت حرکتی است. این سیستم برای اولین بار در میاتا 2022 مورد استفاده قرار گرفت تا حالت و حس بهتری در پیچ‌ها به این خودروی اسپرت ببخشد. این سیستم فشار ترمز کمی را در هنگام پیچیدن به چرخ‌های عقب وارد کرده و این عمل به چرخش بهتر بدنه کمک می‌کند. بکارگیری این سامانه در CX-90 موجب فرمان‌پذیری بهتر آن شده است.

 محیط داخلی مزدا CX-90 مدل 2024

پیشرانه این خودرو بدنبال برقراری ارتباط با علاقه‌مندان است. در عین حال مزدا امیدوار است که فضای داخلی لوکس CX-90 با سرنشینان ارتباط برقرار کند. در این خودرو صفحه نمایش 12,3 اینچی اطلاعات مرکزی در بالای داشبورد قرار دارد که با مجموعه‌ای از کنترل‌های لمسی برای عملکرد ویژگی‌های معمولی مانند صندلی‌ها و سیستم تهویه مطبوع ادغام شده است. نمایشگر دیجیتالی دیگری به عنوان جلو امپر در دسترس راننده خواهد بود. همچنین امان سفارش سیستم تهویه مطبوع ردیف سوم و پورت شارژ USB-C وجود دارد. لیست کامل بسته‌ها و گزینه‌های سفارشی این خودرو هنوز اعلام نشده است.

همه اینها به عنوان بخشی از ادغام محیط مینیمالی با فناوری مدرن داخلی است. در موارد متعددی از چرم ناپا، چوب و تزئینات کرومی در سراسر محیط داخلی استفاده می‌شود. روی داشبورد پارچه‌ای خاص با دوختی ژاپنی دیده شده و ظاهر این بخش را بسیار متمایز کرده است. مزدا سایر جزئیات مانند فضای پا، فضای بار و… را هنوز در اختیار رسانه‌ها قرار نداده است.

طراحی بدنه و ایمنی مزدا CX-90 مدل 2024

مزدا در جهانی که با انبوه شاسی بلندهای خشن و زوایای متضاد اشباع است؛ خودرویی با ظاهری ساده را وارد بازار می‌کند. عقب این خودرو به شکل عجیبی بزرگ بوده و بهتر است که صندلی‌های سه ردیفه را در این خودرو مورد استفاده قرار دهیم. منحنی‌ها بدنبال کمک به خودرو بوده و تا حدی موفق هم هستند. رینگ‌های 21 اینچی در دسترس هستند. طبق بسته انتخابی مشتریان میزان استفاده از تزئینات کرومی کم یا زیاد خواهد شد. رنگ بدنه جدیدی به نام Artisan Red هم برای CX-90 جدید تعریف شده است.

ایمنی این خودرو نیز به واسطه مجموعه دستیار راننده i-Activsense مزدا و مجموع سامانه‌هایی مانند کروز کنترل فعال، ترمز اضطراری خودکار و سامانه نظارت بر نقاط کور به عنوان تجهیزاتی استاندارد تامین می‌شود. در حال حاضر چیزهای زیادی وجود دارد که ما در رابطه با مدل 2024 مزدا CX-90 نمی‌دانیم. عملکرد، مصرف سوخت و راحتی سرنشینان در فضای داخلی از جمله موارد یادشده هستند. این موارد را به قیمت، زمان تولید و عرضه باید اضافه کرد.

دسته بندی ها: تازه ها عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.