
میزان فروش جنرال موتورز در بزرگترین بازار خودروی جهان، 36 درصد کاهش یافت.
به گزارش خودروم، جنرال موتورز در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ نزدیک به ۴۸۴ هزار خودرو در چین فروخته و این رقم نشان میدهد که GM در بزرگترین بازار خود نسبت به سال گذشته با کاهش ۳۶ درصدی فروش مواجه شده است.
جنرال موتورز ۵ برند در چین دارد که تمام آنها در سه ماه نخست ۲۰۲۲ آماری مثبت به ثبت رساندند؛ اما در سه ماه دوم میزان فروش جنرال موتورز کاهش یافت و نرخ نزولی فروش دو رقمی شد.
فروش جنرال موتورز در سه ماه دوم سال جاری و در خاک آمریکا نیز با کاهش ۱۵ درصدی همراه بود؛ اما این خودروساز ۵۸۲۲۰۱ خودرو در آمریکا فروخت که بسیار بیشتر از میزان فروش آن در سه ماه دوم سال جاری در کشور چین بود.
کمپانی فورد در سه ماه دوم موفق به فروش ۴۸۳۶۸۸ خودرو شد و فقط در ماه ژوئن ۱۵۲۲۶۲ خودرو فروخته است که به ترتیب ۱.۸ و ۳۱.۵ درصد نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل افزایش یافته است. اما با وجود تمام اتفاقات مثبتی که برای کمپانی فورد رخ داده است؛ این شرکت با کاهش ۱۱ درصدی فروش مجموع محصولات خود مواجه شده است. البته سهم فورد در بازار ایالاتمتحده در ماه ژوئن به ۱۲.۹ درصد رسید؛ چون تقاضای زیادی برای خرید خودروهای جدید جنرال موتورز وجود دارد. فروش خودروهای برقی فورد نسبت به سال گذشته ۷۶.۶ درصد افزایش یافت و در ماه ژوئن به ۴۳۵۳ دستگاه رسید.














