نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۲۴ در محاصره چینی ها
فرصت ایده‌آل منتشر شده در ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۱۱
2024 Geneva Motor Show

نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۲۴ به دلیل حضور کمرنگ خودروسازان مطرح جهان، اهمیت خود را از دست داد. اما حضور پر رنگ چینی‌ها زنگ خطر را برای اروپا به صدا در آورد.

به گزارش خودروم، نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۲۴ روز یکشنبه هفته گذشته به کار خود پایان داد. اما نکته مهم در رابطه با این رویداد حضور پر تعداد و در سطح جهانی خودروسازان چینی برای نمایش محصولات و فناوری‌های خود بود. این در حالی است که ژنو تا پیش از این فقط میزبان خودروسازان برتر اروپایی بود.

برند IM در نمایشگاه ژنو

برندهای ام جی و IM از گروه سایک موتور به نمایش خودروهای الکتریکی خود پرداختند و IM L6 همراه با MG3 هیبرید اولین نمایش عمومی خود را در زنو تجربه کردند. بنابر اعلام برند IM سدان L6 اواخر امسال وارد بازار می‌شود. این خودرو در دو ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و با یکبار شارژ بیش از ۱ هزار کیلومتر مسافت را پیمایش می‌کند. برند IM با حمایت شرکت بزرگ علی بالا به عنوان خودروسازی چهار ساله توانست ۴ مدل خود را در ژنو به نمایش بگذارد.

2024 Geneva Motor Show

کمپانی IM خودروهای L7 و LS7 را امسال وارد بازارهایی مانند مکزیک، خاورمیانه، آمریکای جنوبی و آسیای جنوب شرقی خواهد کرد. مدل‌های L6 و LS6 نیز در سال ۲۰۲۵ عرضه جهانی می‌شوند. مدیرعامل IM وجود شبکه بازاریابی قدرتمند سایک در خارج از کشور چین و همکاری این شرکت با کمپانی‌های بین‌المللی را عامل شروع و رشد بسیار سریع برند IM و پیش بُرد تمام اهداف توسعه این برند جوان در خارج از بازار چین می‌اند.

ام جی و قدرتنمایی از ژنو

ام جی تا حدود یک قرن پیش در انگلستان تأسیس شد و حالا به عنوان برندی چینی برای اولین بار نسخه هیبریدی MG3 را وارد بازار می‌کند. این خودرو ابتدا به اروپا خواهد رفت. انتظار می‌رود که این خودرو همتای جدیدی برای MG4 برقی باشد. زیرا خودروی مزبور در سال ۲۰۲۳ وارد بازار ۸۰ کشور جهان شد و به فروش ۱۴۰ هزار دستگاهی در خارج از خاک چین رسید. در واقع ام جی به دنبال تبدیل MG3 هیبرید به یکی دیگر از محصولات پرفروش خود است.

2024 Geneva Motor Show

در همین رابطه مدیرکل بخش بین المللی سایک می‌گوید که این گروه خودروسازی ۱۴ خودروی برقی و هوشمند را در طی دو سال آینده وارد بازار جهانی خواهد کرد. او به آموخته‌های سایک از تحقیق و توسعه MG4 برقی در سطح جهان برای رسیدن به این هدف سخن می‌گوید. سایک در شانگهای مستقر بوده و در ژانویه ۲۰۲۴ توانست ۸۰ هزار خودرو را صادر کند. این رقم نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل ۲۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد. سایک در سال ۲۰۲۳ با صادرات ۱,۲۱ میلیون خودرو برای هشتمین سال متوالی رتبه اول صادرکنندگان خودروی چینی را در اختیار گرفت.

حضور بی وای دی در ژنو

بی وای دی نیز به عنوان غول برقی‌ساز خودروسازان چینی با هشت خودروی الکتریکی در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۲۴ حاضر بود. این خودروساز برند یانگ وانگ را به اروپا معرفی کرد و شاسی‌بلند لوکس پلاگین هیبرید یانگ وانگ U8 را با چهار موتور الکتریکی و توانایی چرخش ۳۶۰ درجه نمایش داد. خودروی مزبور بسیار مورد توجه قرار گرفت و باید دانست که قیمت آن حدود ۱۳۹ هزار دلار است. بی وای دی فناوری جدید هیبریدی DM-i و شاسی بلند سیل U مجهز به این تکنولوژی را نمایش داد. این خودرو در سه ماهه دوم سال جاری میلادی وارد بازار اروپا می‌شود.

2024 Geneva Motor Show

مدیر کل بخش فروش بی وای دی در اروپا می‌گوید که انها شانزده سال پیش فناوری DM را در نمایشگاه خودرو ژنو رونمایی کرده‌اند. اکنون این تکنولوژی رشد نموده و حالا DM-i را باید نمونه‌ای از نوآوری خودروهای ابر هیبریدی دانست. چیزی که مصرف کنندگان اروپایی از مزایای بسیار آن از جمله قدرت فراوان استفاده خواهند کرد. بی وای دی در سپتامبر ۲۰۲۲ وارد بازار اروپا شد و اکنون در ۱۹ کشور اروپایی از جمله فرانسه، آلمان، نروژ، انگلستان و… بیش از ۲۵۰ فروشگاه دارد.

اوضاع ژنو و جایگاه از دست رفته!

نمایشگاه خودروی ژنو یک قرن قدمت دارد و به دلیل شیوع بیماری کرونا چهار سال تعلیق شد. به همین خاطر نیز این رویداد مهم امسال با شرکت ۱۰ خودروساز اهمیت خود را از دست داد. اما فضای آرام نمایشگاه امسال فرصتی مناسب برای برندهای چینی فراهم کرد. زیرا خودروسازان اروپایی توان رقابت با خودروهای الکتریکی چینی را ندارند. به همین خاطر هم حضور چینی‌ها در خاک خود را تهدیدی جدی می‌دانند. اما تقاضا در بازار اروپا برای خودروهای الکتریکی رو به افزایش بوده و خودروسازان اروپایی قادر به پاسخگویی به مشتریان نیستند.

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.