معرفی ام جی ۳ جدید با فناوری هیبریدی نسل دوم
محبوب بی حاشیه منتشر شده در ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۵
MG3 2024

سایک با حضور در نمایشگاه خودرو ژنو از نسل جدید هاچبک محبوب MG3 رونمایی کرد. این کمپانی مدع یپیشتازی فناوری هیبریدی این خودرو نسبت به محصولات مشابه ژاپنی است!

به گزارش خودروم، برند MG از نسل سوم MG 3 در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی کرد. این خودرو در بازار اروپا، آسیا و اقیانوسیه عرضه می‌شود. ام جی ۳ جدید را باید اولین خودروی تولیدی گروه خودروسازی SAIC مجهز به پیشرانه هیبریدی متشل از موتوری ۱,۵ لیتری و موتوری الکتریکی دانست. نام MG3 برای اولین بار در نسخه Streetwise Rover ۲۵ قدیمی تولیدی NAC استفاده شد. سایک از این نام برای عرضه خودرویی جدید در سال ۲۰۱۱ بهره برد. حالا نسل سوم و جایزیگزین جدید این خودرو به دنبال جبران عقب افتادگی خود با تحولات ظاهری و فنی است.

ظاهر ام جی ۳ جدید

از نظر ظاهری ما با خودرویی اسپورت و خطوطی تیز و پیوسته به چراغ‌های جلو هستیم. مانند نمونه احتراقی و فعلی MG ۳ یک جلوپنجره بزرگ با ورودی‌های هوای بومرنگی شکل در دو طرف مشاهده می‌شود. لبه جلویی شبیه به فیبر کربن است. اما احتمالاً این بخش از ماده دیگری ساخته می‌شود تا هزینه‌ها کاهش یابد. محیط داخلی شباهت‌]ایی به MG۴ برقی دارد. در این فضا جلو آمپر دیجیتالی و نمایشگری شناور مشاهده می‌شوند. تریم داخلی مشکی بوده و از دوخت ظریفی بهره می‌برد. قضاوت از روی تصاویر کمی دشوار است؛ اما به نظر می‌رسد که مواد موجود در کابین از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار هستند.

مشخصات فنی ام جی ۳ مدل ۲۰۲۴

ام جی ۳ جدید

ام جی ۳ قدیمی در ابتدا با موتورهای ۱,۳ و ۱,۵ لیتری عرضه شد. موتور کوچکتر در زمان ارائه فیس لیفت دوم منسوخ می‌شود. حالا ام جی ۳ مدل ۲۰۲۴ از یک موتور ۱,۵ لیتری متصل به گیبرکس اتوماتیک هیبرید ۳ سرعته بهره می‌برد. در کنار این موتور نیز سیستم هیبریدی پلاس از کمپانی سایک حضور دارد. موتور احتراقی ۱۰۰ اسب بخار قدرت دارد و پیشران الکتریکی نیز قدرتی معادل ۱۳۴ اسب بخار تولید می‌کند. توان ترکیبی خودرو ۱۹۱ اسب بخار خواهد بود. باتری ۱,۸۳ کیلووات ساعت ظرفیت دارد. میزان مصرف سوخت به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش معادل ۴,۴ لیتر بوده و ۱۰۰ گرم CO۲ به ازای هر کیلومتر آزاد می‌شود.

جلوتر از ژاپن

ام جی ۳ جدید

یکی از مسئولان سایک مدعی است که سیستم هیبریدی ام جی ۳ جدید از نسل دوم سیستم‌های هیبریدی ژاپنی هم جلوتر است. سایک ضمن اشاره به موتور الکتریکی به مزیت افزایش قدرت باتری هنگام استارت و شتاب گیری و احساس هندلینگ بهتر تأکید می‌کند. اما متأسفانه جزئیات بیشتری در این رابطه در اختیار رسانه‌ها قرار نداد. سیستم‌های هیبریدی چند نوع هستند. در مورد اول تا زمان وجود انرژی در باتری، خودرو با برق کار خواهد کرد. نوع دوم شامل ارائه نقش کمی برای موتور الکتریکی به منظور رسیدن به نیروی بیشتر است. در نوع سوم ضمن حرکت باتری هم شارژ خواهد شد. چهارمین موتور نیز شامل خودروهای چهار چرخ متحرک و شارژ باتری از طریق ژنراتور شارژ است. آخرین نوع خودروهای هیبریدی نیز شامل فعالیت هم زمان موتورهای احتراقی و الکتریکی برای به حرکت در آوردن چرخ‌ها می‌شود.

ام جی ۳ جدید موفق می‌شود؟

هاچبک ام جی ۳ مدل ۲۰۲۴ بدنبال موفقیت است. ضمن اینکه MG3 برای سال‌ها یکی از پر فروش‌ترین و بهترین‌های هلدینگ ام‌جی بود. با این حال سایک تلاش می‌کند که با افزایش شعاع پیمایش این خودرو با موتور الکتریکی و بدون حذف پیشرانه احتراقی سابق، روند جدیدی را طی کند. این خودرو شاید باید پنج سال پیش وارد بازار می‌شد. اما با قضاوت از روی ظاهر ماجرا باید گفت که احتمالاض عملکرد مطلوبی دارد. اما قضاوت در رابطه با سیستم هیبریدی سایک و ادعاهای موجود در رابطه با آن را باید به بعد موکول کرد.

دسته بندی ها: خارجی عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.