آرامکو شریک تجاری جیلی و رنو می شود!
گام بزرگ عربستان منتشر شده در ۲۷ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۰۰
جیلی و رنو

بر اساس گزارش منابع آگاه، شرکت نفتی آرامکو عربستان سعودی به منظور ساخت پیشرانه‌های احتراقی کم آلاینده و توسعه فناوری هیبریدی با جلی و رنو شراکت می کند.

به گزارش خودروم، بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، رنو و هلدینگ جیلی بدنبال جذب سرمایه آرامکو عربستان سوعدی برای توسعه شرکتی مشترک به منظور تولید موتورهای احتراقی هستند. براساس سندی که به شکل عمومی منتشر نمی‌شود؛ این شرکت مشترک قادر به تولید بیش از 5 میلیون موتور و گیربکس کم آلاینده هیبریدی در سال خواهد بود.

دو خودروساز فرانسوی و چینی 20 درصد از امکانات موتورسازی خود را با شرکت نفت دولتی آرامکو عربستان سعودی شریک خواهند شد. رنو و جیلی پیش از این از همکاری مشترک برای تولید پیشرانه‌های بنزینی و هیبریدی صحبت کرده بودند. با این حال ظاهراً شرکت جدید آنها به یک نام بزرگ احتیاج دارد.

رویترز ادعا می‌کند که شرکت آرامکو به عنوان سرمایه‌گذار و شریک تجاری در کنار شرکت‌های رنو و جیلی قرار می‌گیرد. شرکت سعودی، فرانسوی و چینی یادشده توسط رنو با نام اسب، و توسط جیلی با نام روبیک شناخته می‌شود. این شرکت وظیفه توسعه موتورهای فسیلی و سیستم‌های هیبریدی با راندمان بالا را برعهده دارد.

آرامکو

منابع نزدیک به آرامکو، رنو و جیلی، حضور عربستان سعودی در این قرارداد را برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای موتورهای بنزینی عنوان می‌کنند. این شرکت عربی از تحقیقات و توسعه‌های مرتبط به سوخت‌های مصنوعی برای موتورهای احتراقی حمایت کرده و به شکل غیر مستقیم نیز از توسعه فناوری‌های هیدروژنی حمایت می‌کند.

آرامکو در حال حاضر با کره‌ای‌ها و هیوندای در زمینه تولید موتورهای هیبریدی با راندمان بالا و آلایندگی کم همکاری می‌کند. همکاری مشترک آرامکو، رنو و جیلی در اوج تلاش‌ها برای برقی‌سازی صنعت خودروسازی جهان رخ می‌دهد. با این حال رنو و جیلی می‌خواهند که شانس تازه‌ای به موتورهای احتراقی بدهند.

طبق ادعای رنو و جیلی، این سرمایه‌گذاری بر 17 کارخانه تولید پیشرانه تکیه خواهد کرد. علاوه بر این سه مرکز تحقیق و توسعه جدید ایجاد شده و 19 هزار کارمند مشغول کار خواهند شد. عده‌ای این سرمایه‌گذاری را منطقی می‌دانند؛ چون هنوز هم از موتورهای هیبریدی استفاده می‌شود.

به گفته منابع آگاه، این شرکت جدید به جای موتورهای معمولی، به سراغ توسعه پیشرانه‌های چهار سیلندر خواهد رفت این یعنی پیشرانه فقط نیروی باتری را تامین کرده و توان تولیدی مکانیکی از طریق گیربکس به چرخ‌ها منتقل نخواهد شد. منابع آگاه می‌گویند که رانمان پیشرانه‌های ژنراتور مانند چینی از موتورهای احتراقی معمولی بسیار بالاتر است. در هر حال شرکت عربی، چینی و فرانسوی جدید در مراحل اولیه شکل‌گیری قرار دارد و سه طرف فعلاً روی بندهای قرارداد خود کار می‌کنند. پس از نهایی شدن سند نهایی، اعضاء هیئت مدیره خودروسازان باید آن را تایید کنند.

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.