معرفی رنو ۵ جدید با انتشار تصاویر رسمی
بازگشت به ریشه‌ها منتشر شده در ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۳
renault-5-electric-2024

سرانجام با انتشار تصاویر رسمی رنو ۵ جدید این خودروی الکتریکی رسماً معرفی شد. نمایشگاه ژنو ۲۰۲۴ اولین میزبان این خودرو برای نمایش عمومی در سطح جهانی است.

به گزارش خودروم، اولین مهمان یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های خودروی جهان یعنی ژنو، رنو ۵ جدید خواهد بود. این سوپر مینی جذاب را زمانی در آمریکا با نام Le Car می‌شناختند. اکنون این خودروی جذاب در بازگشتی با شکوه، این بار فقط نسخه کاملاً الکتریکی دارد.

بازگشت به ریشه

renault-5-electric-2024

تولید رنو ۵ در سال ۱۹۹۶ متوقف شد. اما اکنون رنو ۵ مدل ۲۰۲۴ آماده رقابت با تمام خودروهای شهری هم سطح خود است. برند فرانسوی در مقایسه با کانسپت این خودرو در سال ۲۰۲۱، طراحی آن را خیلی دستخوش تغییر نمی‌کند. نام اصلی این خودرو نیز رنو ۵ برقی E-Tech  خواهد بود و به آینده‌نگرانه بودن آن تأکید می‌شود. بنابراین در عین مدرن بودن به ریشه‌های خود وفادار است.

طراحی بدنه

چراغ‌های زیبای جلو و عمودی عقب نشانه‌هایی از رنو ۵ اصلی بوده و در این زمینه نباید برجستگی قوس گلگیرها را از یاد ببریم. رنو دستگیره‌های در عقب را در پایه ستون‌های C ادغام نموده و توهمی از بدنه یک خودروی دو در و شبیه به نمونه اصلی را ایجاد می‌کند. اما برخلاف نسل اول و توان انتخاب مشتری میان نمونه سه یا پنج در، رنو ۵ مدل ۲۰۲۴ فقط در نمونه پنج در قابل خریداری است.و البته برخی از نمونه‌های آن دارای تزئیناتی قرمز رنگ با اشاره به نسخه توربو R۵ هستند. ضمن اینکه نباید از شباهت‌های این خودرو با آلپینا A290 قافل شد.

محیط داخلی

در محیط داخلی از دوخت‌هایی عمودی بر روی داشبورد مثل دریچه‌های سیستم تهویه مستطیلی شکل و… استفاده کرده‌اند. جلو آمپر دیجیتال و سیستم اطلاعات سرگرمی قاب بزرگی داشته و در میانه داشبورد نیز از رنگی تیره و به یاد نسخه اصلی استفاده می‌شود. اندازه نمایشگر پیش روی راننده بسته به نسخه سفارشی ۷ یا ۱۰ اینچ است. نمایشگر اصلی نیز قطری ۱۰ اینچی دارد.

ابعاد و پلتفرم رنو ۵ جدید

رنو 5 جدید

رنو ۵ مدل ۲۰۲۴ طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب ۳,۹۲، ۱,۷۷ و ۱,۵ متر دارد. فاصله بین دو محور نیز ۲,۵۴ متر است. با وجود ابعاد کم، ظرفیت حمل بار این خودرو ۳۲۶ لیتر بوده و از رینگ‌های بزرگ ۱۸ اینچی برخوردار هستید. این خودرو از Twingo بزرگتر و نسبت به Clio کوچکتر است. همچنین محصول مزبور را باید اولین خودرویی دانست که بر روی پلتفرم AmpR Small ساخته می‌شود. پیش از این برای یاد کردن از پلتفرم مزبور از نام CMF-B EV استفاده می‌کردند.

مشخصات فنی رنو ۵ مدل ۲۰۲۴

سبک‌ترین نمونه با باتری کوچک ۴۰ کیلووات ساعتی حدود ۱۳۵۰ کیلوگرم وزن دارد. سنگین‌ترین تیپ نیز با توجه به باتری ۵۲ کیلووات ساعتی از ۱۴۵۰ کیلوگرم وزن برخوردار خواهد بود. تیپ پایه یک موتور الکتریکی بر روی محور جلو با قدرت ۹۵ اسب بخار و گشتاور ۲۱۵ نیوتن‌متر دارد. در صورت پرداخت مبلغ بیشتر می‌توان این میزان را به ۱۲۰ اسب بخار و ۲۲۵ نیوتن‌متر گشتاور رساند.

رنو ۵ مدل ۲۰۲۴

اما تیپ برتر موتوری ۱۵۰ اسب بخاری با ۲۴۵ نیوتن‌متر گشتاور دارد. این نسخه در کمتر از ۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. همچنین سرعت‌گیری این خودرو از ۸۰ تا ۱۲۰ کیلومتر در ساعت نیز کمتر از ۷ ثانیه زمان احتیاج دارد. البته محدودیت سرعت این خودرو ۱۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود. باتری تیپ پایه شعاع پیمایش ۳۰۰ کیلومتر را فراهم می‌کند. در صورت ارتقاء تا ۴۰۰ کیلومتر رانندگی خواهید کرد. حداکثر توان شارژ ۱۱ کیلووات از نوع AC است. اما شارژ در نوع DC با کیووات برای باتری کوچکتر و ۱۰۰ کیلووات برای باتری بزرگتر امکان‌پذیر است. روند شارژ برای هر دو باتری از ۱۵ تا ۸۰ درصد با استفاده از شارژر DC تنها نیم ساعت زمان احتیاج دارد. لازم به ذکر است که نسخه پایه رنو ۵ جدید با موتور ۹۵ اسب بخاری از شارژ DC پشتیبانی نمی‌کند.

سایر ویژگی‌ها و قیمت

محصول جدید رنو در عقب دارای سیستم تعلیق مستقل چند اتصالی است. این خودروی برقی دارای شارژ دو طرفه برای تأمین انرژی وسایل برقی بوده و از پمپ حرارتی برای گرم کردن سریع کابین و بازیبای انرژی ترمز برای شارژ باتری استفاده می‌کند. لوگوی بزرگ عدد ۵ بر روی داشبورد نیز در نقش نشانگر شارژ بوده و با پر شدن باتری نور آن هم بیشتر می‌شود. ارزان‌ترین نمونه رنو ۵ جدید را در اروپا می‌توان با پرداخت ۲۵ هزار یورو یا ۲۷ هزار دلار خریداری کرد. این خودرو در فرانسه ساخته خواهد شد.

دسته بندی ها: خارجی عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.