پورشه تایکان توربو جی تی ۲۰۲۵ معرفی شد
سریع‌ترین پورشه منتشر شده در ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۵۹
porsche-taycan-turbo-gt

پورشه تایکان توربو GT اکنون ۱۰۹۲ اسب بخار قدرت دارد و در ۲.۱ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت خواهد رسید. این قدرتمندترین پورشه جهان در حال حاضر است!

به گزارش خودروم، پورشه نسخه‌های پایه مدل‌های خود را نیز سریع و قدرتمند به تولید می‌رساند. به عنوان نمونه نسخه اولیه تایکان در ۴,۵ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت خواهد رسید. اما این پایان ماجرا نیست و اکنون پورشه تایکان توربو جی تی ۲۰۲۵ فقط در ۲,۳ ثانیه شما را شگفت‌زده خواهد کرد. بنابراین تایکان توربو GT مدل ۲۰۲۵ را باید پادشاه جدید این کمپانی از نظر شتاب و سایر عملکردهای فنی بدانیم.

قدرتمندترین پورشه

porsche-taycan-turbo-gt

در واقع پورشه تایکان توربو جی تی ۲۰۲۵ اکنون قدرتمندترین تایکان ساخت این شرکت بوده و با نگاهی به گذشته باید آن را قوی‌ترین پورشه جهان در حال حاضر دانست. پیشران این خودرو به شکل استاندارد ۷۷۷ اسب بخار قدرت با گشتاور ۱۳۳۹ نیوتن متر تولید می‌کند. حال انکه نسخه GT قدرتی معادل ۱۰۱۹ اسب بخار دارد. نهایت قدرت را می‌توان تنها در ۱۰ ثانیه ارائه کرد. در حالت عادی ۷۰ کیلووات اضافی تولید خواهد شد؛ اما برای شتاب گیری ۱۲۰ کیلووات به هر چهار چرخ تایکان فرستاده می‌شود. این ویژگی را می‌توان با کشیدن دسته دنده به سمت راست فعال کنید.

شتاب

porsche-taycan-turbo-gt

در صورت استفاده از ۱۰۹۲ اسب بخار قدرت شرایط برای ثبت شتاب ۲ ثانیه فراهم می‌شود. بنابراین توربو GT تنها در ۲,۲ یا ۲,۱ ثانیه و در عین استفاده از بسته کاهنده وزن Weissach به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد. ضمن اینکه بسته مزبور برای اولین بار برای یک پورشه چهار در ارائه می‌شود. بنابراین توربو GT حدود دو دهم ثانیه سریع‌تر از تایکان توربو S است. تنها ۶,۶ ثانیه زمان احتیاج دارید که سرعت خود را به ۲۰۰ کیلومتر در ساعت برسانید. این زمان در صورت به کارگیری پکیچ کاهنده وزن ۶,۴ ثانیه است. حداکثر سرعت نیز ۲۹۰ یا ۳۰۵ کیلومتر در ساعت است.

راز پورشه تایکان توربو جی تی ۲۰۲۵

پورشه تایکان توربو GT ۲۰۲۵

راز رسیدن به این سرعت استفاده از یک اینورتر جدید و کاربید سیلیکون برای ارسال ۹۰۰ آمپر به موتور عقب به جای ۶۰۰ آمپر در مدل توربو S است. ضمن اینکه علاوه بر افزایش قدرت و کارایی، پورشه تایکان توربو GT از موتورها و بدنه سبک‌تری بهره می‌برد. به عنوان نمونه ستون‌های B، آینه‌های جانبی و رکاب‌ها از جنس فیبرکربن هستند. درهای آرام بند، در شارژ برقی و حتی ساعت آنالوگ استاندارد در پکیج اسپورت چرورنو حذف می‌شود. ترمزهای کربن سرامیکی در کنار رینگ‌های ۲۱ اینچی سبک‌تر از مدل توربو S قرار دارند. از تایرهای پیرلی مدل P Zero Trofeo R استفاده می‌شود.

کاهش وزن با کربن

پورشه تایکان توربو جی تی ۲۰۲۵

سیستم تعلیق Active Ride به شکل استاندارد و با تنظیماتی ویژه برای پورشه تایکان توربو جی تی ۲۰۲۵ موجود است. اسپویلر جلوی جدید با تیغه‌های هوا، فلاپی در بالای اسپویلر تطبیقی عقب به شکل استاندارد، عناصر آیرودینامیکی اضافی مانند منحرف کننده هوا در زیر بدنه، دیفیوزر جلوی جدید، بال عقبی با بافت فیبر کربن منحصر به فرد و… را نباید از یاد ببریم.

فضای داخلی

در فضای داخلی از چرم Race-tex با تزئینات فیبر کربن استفاده می‌شود. البته بکارگیری کربن در محیط داخلی فقط در اروپا امکان پذیر خواهد بود. این محدودیت به دلیل قوانین مرتبط به تصادفات رانندگی است. تایکان توربو GT مدل ۲۰۲۵ در کشوری مانند آمریکا به شکل استاندارد دارای سیستم تطبیقی صندلی Sports Seets Plus با تنظیمات ۱۸ حالتی و حافظه خواهد بود.

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.