معرفی پورشه تایکان توربو S جدید با شتاب ۲,۳ ثانیه
با قدرت ۹۳۸ اسب بخار منتشر شده در ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۲۴
پورشه تایکان ۲۰۲۵

نسل جدید پورشه تایکان با همان ظاهری قبلی وارد بازار می‌شود. اما اینبار خودروساز آلمانی با موتورهای قدرتمندتر و بهبود فنی برای تسلا و لوسید خط و نشان می‌کشد.

به گزارش خودروم، پورشه با فیس لیفت محصولات خود تغییرات ظاهری کمی ایجاد می‌کند. اما اساس و جزئیات کانیکی محصولات پورشه دست خوش دگرگونی است. پورشه تایکان ۲۰۲۵ هم این گونه بوده و در عین حفظ ظاهر نسخه قدیمی ما با یک پورشه تایکان توربو S جدید به عنوان سدانی الکتریکی و کاملاً متفاوت روبرو هستیم.

پیشرانه قدرتمند

تایکان توربو S اکنون به جای ۷۵۰ اسب بخار قدرت، قادر به تولید توانی معادل با ۹۳۸ اسب بخار است. به این ترتیب پورشه به تسلا و لوسید اجازه قدرتنمایی در بازار سدان‌های الکتریکی قدرتمند را نمی‌دهد. به همین خاطر هم شتاب ۲,۳ ثانیه برای پورشه تایکان ۲۰۲۵ در دسترس است. این یعنی توربو S جدید قوی‌ترین خودروی جاده‌ای پورشه و حتی قدرتمندتر از ۹۱۸ اسپایدر با توان ۸۸۷ اسب بخار خواهد  بود.

این قدرت ناشی از موتورهای جدید تایکان هستند. اما این پیشرانه‌ها ابعادی مشابه با نمونه قبلی دارند و سیستم آنها برای رسیدن به قدرت بیشتر اصلاح شده است. به این ترتیب قدرت موتور عقب تا ۱۰۷ اسب بخار نسبت به قبل بیشتر بوده و حتی سبک‌تر از نمونه قبلی است. تمام مدل‌های تایکان از موتورهای جدید برخوردار هستند. اما پورشه هنوز مشخصات کامل این موتورها بر روی خطوط تولید را منتشر نکرده است. اما به مدل پایه و متحرک عقب با قدرت ۴۸۳ اسب بخار اشاره دارد.

ظرفیت باتری

متاسفانه نخستین مدل تایکان به دلیل شعاع پیمایش پایین مورد انتقاد قرار گرفت و پورشه تهدیدی جدی را احساس کرد. اکنون به نظر می‌رسد این رویه اصلاح شده اما ارقام مرتبط به این شاخصه مهم برای تایکان جدید را هنوز اعلام نکرده‌اند. خودروساز آلمانی حالا از باتری جدیدی با ساختار شیمیایی سلولی متفاوت استفاده می‌کند. به این ترتیب ظرفیت باتری در نسخه پرفورمنس پلاس از ۹۳,۴ کیلووات ساعت به ۱۰۵ کیلووات ساعت افزایش یافت. اما ظرفیت قابل استفاده به ۹۸,۶ کیلووات ساعت رسید. در مدل‌های پایه از بسته باتری ۸۹ کیلووات ساعتی و ۸۳.۶ کیلووات ساعتی استفاده می‌شود. هر دو باتری زبور از مدل قبلی خود سبک‌تر بوده و ظرفیت بیشتری دارند.

سایر تغییرات؛از باتری تا زمان شارژ

در پورشه تایکان توربو S جدید سیستم احیاء انرژی نیز عملکرد بهتری دارد. نسخه قدیمی و چهار چرخ متحرک تا ۲۹۰ کیلووات انرژی را بازسازی می‌کرد؛ اما حالا این رقم به ۴۰۰ کیلووات می‌رسد. همچنین زمان انتقال بین ترمز احیا کننده و اصطحکاک نیز بالاتر رفته است. از رینگ‌ها و تایرهای جدید تابستانی و بهینه تابستانی به منظور کمک به افزایش شعاع پیمایش استفاده می‌شود. از جمله دیگر تغییرات نیز باید به بهبود آیرودینامیک، بهینه‌سازی سیستم مدیریت حرارتی از جمله به کارگیری یک پمپ حرارتی جدید، یک انورتر پالس جدید و… اشاره کرد. سرعت شارژ نیز از ۲۷۰ کیلووات به ۳۲۰ کیلووات می‌رسد.

پورشه زمان شارژ باتری از ۱۰ تا ۸۰ درصد را به ۱۸ دقیقه رسانده است. همچنین در تایکان 4S این رقم برای شارژ از ۸ تا ۸۰ درصد معادل ۱۶ دقیقه خواهد بود. تغییرات شامل شاسی هم می‌شود. به طور مثال تمام تایکان‌های آمریکا به شکل استاندارد دارای سیستم تعلیق بادی هستند. در مدل‌های چهار چرخ متحرک نیز از سیستم پورشه Active Ride، سیستم تعلیق جدید و هوشمند پورشه به شکل سفارشی استفاده می‌شود. قیمت نسخه پایه پورشه تایکان ۲۰۲۵ نیز حدود ۱۰۱ هزار دلار بوده و برای خرید گران ترین نمونه ان باید ۲۱۳ هزار دلار پرداخت کرد.

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.