رنو آرکانا 2024 با فیس لیفت آلپاین آمد
به وقت تغییر منتشر شده در ۲۱ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۳۸
رنو آرکانا 2024

رنو نسخه فیس لیفت 2024 مدل آرکانا را پس از موفقیت این خودرو در بازار اروپا و کره جونبی با فروش بیش از 240 هزار دستگاه معرفی نمود.

به گزارش خودروم، رنو آرکانا 2024 در بازارهای گوناگون با نام‌های مگان کانکست و XM3 شناخته می‌شود. این خودرو یکی از اولین شاسی بلندهای کوپه بازار اروپا بود. آرکانا در اکتبر 2020 معرفی شد و اکنون فیس لیفت میان چرخه‌ای خود را دریافت می‌کند. این جراحی ظریف به دلیل موفقیت مدل اصلی با 163 هزار فروش در اروپا و مجموع فروش 240 هزار دستگاهی با نام‌هایی از جمله XM3 در کره جنوبی انجام شد.

آرکانا 2024 جدیدترین رنو با لوگوی جدید این شرکت بوده و بنابر تریم انتخابی مشتریان دارای تزئینات مشکی، کرومی خاکستری یا تیره است. در هر حال انتخاب نسخه دلخواه برای مشتریان آسان‌تر خواهد بود. چون این کراس‌اوور خوش چهره در سه نسخه تکنو، اولیشن و اسپریت آلپاین به تولید می‌رسد. نسخه آلپاین اسپریت به جای نمونه RS لاین و بهترین نسخه عرضه می‌شود. سایر تغییرات شامل بکارگیری نورپردازی‌های جدید و تزئینات تیره رنگ جایگزین نقره‌ای هستند.

رنو آرکانا 2024

نمونه منحصر به فرد اسپریت آلپاین از رینگ‌های 19 اینچی فانتری با روکش دو رنگ و لوگوی آلپاین بر روی رینگ‌های جلو برخوردار است. همچنین جلوپنجره نسبت به RS لاین ظاهری بروزتری دارد. در داخل این تریم پرچمدار شاهد استفاده از دوخت‌هایی قرمز، سفید و آبی بر روی درها و تزئینات داشبورد هستیم. صندلی‌ها نیز با ترکیبی از جیر و چرم مصنوعی تزئین می‌شوند. این پوشش را رنو اکو تاپ می‌نامد و این برند به میزان 10 درصد از مواد زیستی برای ساخت آن بهره می‌برد.

رنو آرکانا 2024

اتفاق خاصی از نظر فنی رخ نمی‌دهد. مشتریان همچنان توان سفارش رنو آرکانا 2024 بنزینی هیبریدی ملایم 140 یا 160 اسب بخار را دارند. این مدل از موتوری 1,33 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بهره می‌برد. نسخه کم توان‌تر 260 نیوتن متر گشتاور دارد. در حالی که نمونه قدرتمند 270 نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده قرار می‌دهد. شتاب صقر تا 100 کیلومتر بر ساعت نیز 9,8 ثانیه خواهد بود. این رقم در نمونه قوی‌تر تنها 9,1 ثانیه است.

نسخه کامل هیبریدی آرکانا 2024 را با نام E-Tech می‌شناسیم. این خودرو 145 اسب بخار قدرت را از طریق موتور بنزینی 1,6 لیتری تنفس طبیعی 94 اسب بخاری در کنار پیشرانه الکتریکی 36 کیلووات ساعتی تأمین می‌کند. یک ژنراتور استارت 15 کیلوواتی هم در دسترس خواهد بود. رنو از یک باتری 1,2 کیلووات ساعتی استفاده می‌کند که در شهر تا 80 درصد مواقع نیروی مورد نیاز خودرو را تأمین خواهد کرد. بنابراین در مقایسه با موتورهای بنزینی معمولی، میزان مصرف سوخت تا 40 درصد کاهش می‌یابد.

رنو آرکانا 2024

ولی آرکانا E-Tech کُندترین نمونه این خودرو است. چون برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت نیازمند مدت زمانی معادل با 10,8 ثانیه است. این مدل با وزن 1,435 کیلوگرم نیز سنگین‌ترین آرکانا 2024 خواهد بود. وزن دو نسخه هیبیدی ملایم به ترتیب 1,336 و 1,347 کیلوگرم است. در نمونه هیبریدی از گیربکس اتوماتیک چند حالته استفاده می‌شود. اما در نمونه هیبریدی ملایم از گیربکس دو کلاچه 7 سرعته استفاده کرده‌اند.

از جمله نقاط ضعف E-Tech باید به کاهش ظرفیت بار از 513 به 480 لیتر اشاره نمود. در صورت خواباندن صندلی‌ها حجم صندوق به 1,268 لیتر می‌رسد. این میزان 6 لیتر کمتر از نسخه‌های هیبریدی ملایم است. رنو تابستان امسال ثبت سفارش آرکانا 2024 را در اروپا آغاز می‌کند.

دسته بندی ها: خارجی عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.