میتسوبیشی تریتون 2024 با موتور دیزلی جدید معرفی شد
رقیب جدید فورد رنجر منتشر شده در ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۰
میتسوبیشی تریتون

میتسوبیشی سرانجام و پس از تبلیغاتی طولانی مدت از تریتون L200 مدل 2024 رونمایی کرد. بدنه این مدل مستحکم‌تر بوده و از موتور دیزلی جدیدی استفاده می‌کند.

به گزارش خودروم، سرانجام پس از تبلیغات طولانی و غیر معمول میتسوبیشی تریتون 2024 معرفی شد. این پیکاپ سایز متوسط را در برخی بازارهای جهانی با نام L200 نیز می‌شناسند. میتسوبیشی تریتون جدید با بکارگیری بدنه‌ای نردبانی و تازه در داخل و خارج توسعه یافته و با این تغییرات نسل ششم خود را تجربه می‌کند. این خودرو نسخه دوکابین با فضای داخلی اسپورت و تک کابین همراه با افزایش 60 درصدی استحکام در دسترس است.

میتسوبیشی تریتون

عمده تغییرات به دلیل بکارگیری نوع جدیدی از فولاد با کشش بالا است. این عنصر جدید در مقایسه با نسل قبلی میتسوبیشی L200 بدنه را سبک‌تر می‌کند. پیکاپ مزبور دارای فضای باری کربنی بوده و با توجه به کاهش 45 میلی‌متری آن و رسیدن به عدد 820 میلی‌متر حمل محموله‌های مختلف آسان‌تر می‌شود. همچنین پله‌ای جدید در گوشه سپر ایجاد می‌شود و به این ترتیب کاربری خودرو بیشتر از گذشته است. بدون اشاره به جزئیات بیشتر، میتسوبیشی کاربری تریتون جدید را بیشتر از گذشته می‌داند. اما به قول میتسوبیشی حالا با بکارگیری فولاد سبک‌تر خبری از افزایش وزن نیست.

مشخصات فنی تریتون 2024

رقیب تازه نفس فورد رنجر دارای سامانه‌های Super Select 4WD-II و Easy Select 4WD است. سیستم نخست دارای دیفرانسیل لغزش محدود مرکزی 40 درصد در جلو و 60 درصد بر روی سایر سامانه تعلیق است. تعلیق عقب این خودروی چهار چرخ متحرک دارای سیستم 4HLc، 4H، 2H دیفرانسیل عقب با قفل دیفرانسیل مرکزی و 4LLc است. علاوه بر این 7 حالت رانندگی مختلف عادی، اقتصادی، شن، برف، گل، شن و سنگ هم برای حرکت وجود دارد.

میتسوبیشی تریتون

سیستم تعلیق اصلاحاتی را پشت سر گذاشته که شامل محوری دو جناغی و جدید در جلو به همراه یک فنر سبک‌تر در عقب است. مدل‌های مجهز به Super Select 4WD-II هم دارای سامانه کنترل انحراف فعال یا ayc هستند. این سامانه با فشار دادن آرام ترمز بر روی محور جلو فعال بوده و پیچیدن را ساده‌تر می‌کند. سیستم کمکی صعود و شروع به حرکت بر روی سطوح شیب دار نیز در دسترس هستند.

میتسوبیشی تریتون

در حال حاضر میتسوبیشی تنها به موتور دیزلی جدید تریتون 2024 اشاره ‌می‌کند. این پیشرانه 148، 181 یا 201 اسب بخار قدرت دارد. گشتاور نیز به ترتیب 330، 430 و 470 نیوتن‌متر خواهد بود. بدون در نظر گرفتن قدرت و توان پیشرانه، گیربکسی شش سرعته اتوماتیک یا دنده‌ای نیرو را چرخ‌ها انتقال خواهد داد.

رنگ‌ها و انواع گوناگون

میتسوبیشی تریتون

رنگ شاخص میتسوبیشی تریتون 2024 را باید نارنجی متالیک یامابوکی دانست. البته امکان سفارش خودرو در رنگ‌های نقره‌ای متالیک تیغه‌ای، سفید صدفی، سفید یخچالی، مشکی میکا و خاکستری مالیک گرافیتی وجود دارد. نسخه‌های بالا جلوپنرجه‌هایی همرنگ بدنه همراه با روکشی تیتانیومی و تیره بر روی قسمت‌هایی خاصی از بدنه دارند. این خودرو مدل رالی هم داشته و برخی از تصاویر آن مرتبط به نسخه مناسب برای حضور در رالی کراس کانتری آسیا است.

کابین میتسوبیشی تریتون 2024

میتسوبیشی تریتون

میتسوبیشی کابین را به طور کامل بروزرسانی می‌کند. اما همچنان جلوآمپری آنالوگ ما را شگفت زده می‌کند. البته قطعاً این جلوآمپرها چیز بدی نیستند. دکمه‌های جداگانه‌ای برای تنظیم سیستم تهویه مطبوع وجود دارد. چند دکمه میانبر هم در زیر نمایشگر لمسی همراه با دو دستگیره مشاهده می‌شوند.

در مجموع داشبورد طراحی کاربردی و ساده دارد. دقیقاً چیزی که از یک اسب کاری انتظار می‌رود. انتخاب حالت دو و چهار چرخ متحرک به وسیله انتخابگر موجود در بین صندلی‌ها امکان‌پذیر خواهد بود. دکمه‌های انتخاب حالت رانندگی هم در همان ناحیه قرار دارند.

این خودرو ابتدا در تایلند به فروش می‌رسد. میتوبیشی به تدریج تریتون را در کشورهای حوزه آسه آن و اقیانوسیه نیز عرضه می‌کند. احتمالاً در سال 2024 و برای اولین بار در 12 سال گذشته نیز شاهد فروش این خودرو در ژاپن خواهیم بود.

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.