جی ام سی آکادیا 2024 با بدنه بزرگ‌تر معرفی شد
جنرال شاسی بلندها منتشر شده در ۲۳ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۰۰
جی ام سی آکادیا 2024

جنرال موتورز در نمایشگاه بین المللی خودرو دیترویت آمریکای شمالی از جی ام سی آکادیا 2024 با تغییرات ظاهری، بدنه بزرگتر و بهبودهای فنی رونمایی کرد.

به گزارش خودروم، نسل بعدی GMC آکادیا در نمایشگاه خودروی دیترویت 2023 حضور دارد. این شاسی بلند جدید به عنوان جی ام سی آکادیا 2024 وارد بازار خواهد شد. اکنون شاسی بلند جدید جنرال موتورز بدنه‌ای بزرگ‌تر نسبت به قبل دارد. بنابراین فضای بیشتری در کابین وجود دارد و سرنشینان از فناوری‌های بروز آن لذت می‌برند.

جی ام سی آکادیا 2024

شاید GMC آکادیا 2024 خودروی جدیدی باشد؛ اما برخی از تغییرات آن برای طرفداران این برند آمریکایی بسیار آشنا است. در واقع این خودرو با شورولت تراورس 2024 اشتراکاتی دارد و از همان پیشرانه 4 سیلندر 2,5 لیتری توربوشارژ استفاده خواهد کرد. قدرت محصول جدید جنرال موتورز 238 اسب بخار با گشتاور 441 نیوتن متر است. این پیشرانه در تمام تریم‌ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت و نیرو به محور جلو یا چهار چرخ از طریق گیربکس هشت سرعته اتوماتیک منتقل خواهد شد. در حال حاضر هیچ اقدامی برای برقی یا هیبریدی شدن این خودرو در دستور کار GMC قرار ندارد.

ابعاد بزرگ‌تر

جی ام سی آکادیا 2024

شاید بکارگیری موتور جدید برای نسل بعدی آکادیا قابل توجه باشد؛ اما بزرگترین خبر را باید بدنه گسترش یافته این خودرو دانست. اکنون جی ام سی آکادیا 2024 نسبت به مدل 2023 در طول و عرض به ترتیب 10,6 و 3,6 اینچ بلندتر است. روی کاغذ این اعداد خیلی زیاد به نظر نمی‌رسند؛ اما به شکل شگفت‌انگیزی آکادیا به برادر دیگر خود یعنی یوکان نزدیک خواهد شد. به گفته GMC اقدام آنها فضای داخلی را به شکل قابل توجهی بزرگتر می‌کند و این یعنی 80 درصد فضای بیشتر در پشت ردیف سوم و افزایش 36 درصدی فضا در ردیف دوم آکادیا را خواهیم دید.

امکانات و ایمنی جی ام سی آکادیا 2024

سرنشینان جلو به شکل قابل توجهی باید از فناوری‌های دیجیتالی متفاوتی نسبت به تراورس جدید استفاده کنند. راننده جلو آمپر 11 اینچی منحنی را پیش روی چشمان خود خواهد دید. نمایشگری 15 اینچی هم در مرکز داشبورد قرار دارد. این ابعاد و نمایشگرهای در تمام تریم‌های آکادیا 2024 وجود دارند. هر دو نمایشگر اجازه تنظیم برخی از قابلیت‌های خودرو را به ما می‌دهند. ولی این موضوع به معنی کاملاً دیجیتالی بودن این محصول نیست. دکمه‌های فرمان، مجموعه دکمه‌های زیر نمایشگر مرکزی و… وظیفه اجرای دستورات مختلف شما را برعهده دارند.

در جی ام سی آکادیا 2024 مجموعه‌ای از نرم افزارهای گوگل وجود دارند. کمپانی جنرال موتورز هیچ اشاره‌ای به اندروید اتو یا اپل کارپلی نمی‌کند. ولی باید توجه نمود که جنرال موتورز در سال 2023 از حذف این ویژگی‌های محبوب از خطوط تولید خودروهای برقی خود خبر داد؛ ولی در عین حال قول به استفاده ازآنها در خودروهای احتراقی اشاره کرد. سوپر کروز با کمک تریلر و تغییر مسیر خودکار در تریم‌های مختلف آکادیا 2024 وجود دارند. کمتر از 20 ویژگی کمک رانندگی و 9 دوربین ایمنی سرنشینان را تضمین می‌کنند. این ویژگی‌ها شامل یادآوری صندلی‌های عقب، تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی، نظارت بر نقاط کور، کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار و… می‌شوند.

تریم‌های ویژه GMC آکادیا 2024

جی ام سی آکادیا 2024

تریم‌های AT4 و Denali آکادیا مجدداً در سال 2024 باز می‌گردند. در نسخه AT4 تمرکز بر روی آفرود بوده و از سیستم تعلیق بهبود یافته، فاصله بیشتر از سطح زمین، سیستم AWD با قابلیت کنترل گشتاور فعال انحصاری، قلاب یدک‌کش قرمز رنگ، سپری ویژه و… استفاده می‌شود. نسخه Denali نیز بر روی لوکس بودن متمرکز است. در نمونه مزبور رینگ‌های 22 اینچی جدید، تزئینات چوبی با برش لیزری، چرم، سانروف بزرگ، 16 بلندگوی Bose با قابلیت حذف نویز فعال و… وجود دارند.

قیمت جی ام سی آکادیا 2024

جنرال موتورز به قیمت آکادیا جدید اشاهر نمی‌کند. ولی مدل 2023 نسخه پایه SLE این خودرو را می‌توان با قیمت 36,800 دلار خریداری کرد. قیمت نمونه AT4 نیز 43,400 دلار بوده و برای Denali نیز باید 48,600 دلار پرداخت نمود. در هر حال قیمت جی ام سی آکادیا 2024 همزمان با عرضه این خودرو در اوایل سال آینده اعلام خواهد شد.

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.