بررسی بی ام و X1 مدل 2023
افت انرژی! منتشر شده در ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۳
بی ام و ایکس 1

نسل جدید بی ام و ایکس 1 با مدل 2023 به تازگی وارد بازار جهانی شده است. اما به نظر شما این خودرو ارزش خرید دارد؟

به گزارش خودروم، بی ام و X1 مدل 2023 بزرگتر، جسورتر و مجهزتر از نسخه قبلی است. اکنون بی ام و ایکس 1 مدل 2023 به سیستم چهار چرخ متحرک استاندارد و برخلاف نمونه دیفرانسیل جلو قبلی مجهز است. موتوری توربوشارژ هم وظیفه تامین انرژی این خودرو را برعهده دارد.

بی ام و x1

اما بی ام و X1 مدل 2023 هنوز مجموعه‌ای از مشکلات خاص را دارد. دینامیک اسپرت این محصول منجر به شکل گیری مشکلاتی در زمینه کیفیت سواری کی‌شود. ویژگی‌های استاندارد بسیار ناچیز است. در صورت افزودن امکانات اضافی و پیش پا افتاده نیز باید مبلغ بیشتری پرداخت کرد. بنابراین قیمت معقول 40,095 دلاری پایه این محصول به سرعت و با چند آپشن ساده به 50,000 دلار می‌رسد.

طراحی بی ام و X1 مدل 2023

بی ام و ایکس 1

ظاهر ایکس 1 مدل 2023 خیلی پر زرق و برق نیست؛ اما خوب به نظر می‌رسد. چراغ‌های جلو رو به پایین هستند. ولی در درون آنها از گرافیکی تهاجمی استفاده می‌شود. سپر نیز ظاهری خشن دارد. چرخ‌های 19 اینچی سری M سفارشی نیز به عنوان بخشی از بسته 2300 دلاری M اسپرت برای این خودرو قابل سفارش خواهد بود. چراغ‌های عقب هم ظاهر خوبی دارند. این چراغ‌ها را باید با X7 بزرگ مقایسه کرد.

بی ام و x1

در کابین بزرگ BMW X1 مدل 2023 شاهد بکارگیری مواد درجه یک و بافت‌هایی جذاب هستیم. از جزئیاتی آلومینویمی نیز برای تزئین دستگیره در، مشبک‌های بلندگوها و فرمان استفاده می‌شود. فقط خیلی نباید با نگاهی سخت گیرانه در رابطه با این تزئینات قضاوت کرد. همه چیز بسیار درجه یک به نظر می‌رسد. اما دسته و کنسول نقره‌ای وسط بسیار شُل و ول هستند.

راحتی بی ام و ایکس 1 مدل 2023

بی ام و ایکس 1

از نظر راحتی نمی‌توان همه چیز بی ام و ایکس 1 مدل 2023 را متمایز دانست. صندلی‌ها با بکارگیری چرم مصنوعی مشکی رنگ پوشیده هستند. این صندلی‌ها زیبا بوده و استحکام قابل قبولی دارند. اما صندلی‌ها بسیار سفت به نظر می‌رسند. امکان سفارش چرم طبیعی هم برای این محصول وجود دارد. صندلی‌های مزبور به عنوان گزینه‌ای سفارشی برای نمونه M اسپرت به شکل استاندارد قابل سفارش هستند. فرمان، سیستم تعلیق و المان‌های سری M را می‌توان با سفارش سری اسپرت در اختیار گرفت. در این صورت رانندگی محکم‌تری را تجربه می‌کنید.

بی ام و x1

میزان ورود صدا به کابین از شرایط بسیار فوق‌العاده‌ای برخوردار نیست. در بزرگراه و سرعت‌های بالا صدای بیش از حد باد و لاستیک‌ها وارد کابین بی ام و X1 مدل 2023 خواهد شد. اما حداقل کابین جادار است. در این خودرو فضای سر بسیار مناسبی نسبت به کلاس آن وجود دارد. همچنین فضای زیادی برای پای سرنشینان عقب فراهم است. صندوق عقب نیز نسبت به بسیار از رقبای X1 جادارتر به نظر می‌رسد.

فناوری BMW X1 مدل 2023

بی ام و ایکس 1

خوشبختانه حتی نسخه پایه و استاندارد BMW X1 مدل 2023 به عنوان بخشی از فیس لیفت 2023 از نسل هشتم سامانه آی درایو برخوردار است. این سیستم شامل یک نمایشگر لمسی مرکزی 10,7 اینچی به همراه جلو آمپری دیجیتالی با ابعاد 10,3 اینچ خواهد بود. طبق معمول آی درایو 8 همچون گذشته و با زیبایی و کاربری آسان قابل استفاده است. برای برخورداری از اپل کارپلی و اندروید اتو بی سیم نیز نیازی به پرداخت هزینه اضافی نیست.

بی ام و x1

برای برخورداری از نمایشگری بزرگتر، ناوبری به همراه واقعیت افزوده و سیستم صوتی بی نظیر هارمن کاردن با 12 بلنگو باید هزنیه بیشتری پرداخته و Live Cockpit Pro را سفارش دهید. تمام امکانات مزبور بهشی از نسخه پرمیوم به ارزش 4200 دلار هستند. شاید این مبلغ کمی زیاد به نظر برسد. اما سیستم صوتی عالی و ناوبری پیشرفته ارزش این هزینه را دارد.

هندلینگ بی ام و X1 مدل 2023

بی ام و ایکس 1

خودروی مورد بررسی ما از موتوری چهار سیلندر 2 لیتری توربوشارژ استفاده می‌کند. پیشرانه مزبور 241 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور دارد. نیروی موتور توسط گیربکس 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه به تمام چرخ‌ها انتقال می‌یابد. با این حال شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت ایکس 1 تنها 6,2 ثانیه است. اما شروع حرکت با این خودرو بسیار عالی به نظر می‌آید.

بی ام و ایکس 1

سیستم چهار چرخ متحرک حالا به شکل استاندارد در تمام X1 ها وجود دارد. گیربکس 7 سرعته دوکلاچه نیز به جای گیربکس هشت سرعته اتوماتیک قبلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اکنون تعویض دنده‌ها به وضوح بهتر از قبل است. سیستم تعلیق را برای رانندگی اسپرت تنظیم کرده‌اند. این یعنی بی ام و ایکس 1 مدل 2023 بر سر پیچ‌ها بهتر پیچیده و کنترل بدنه آن آسان‌تر است.

بی ام و ایکس 1

 اما فرمان بسیار سبک به نظر می‌رسد. با هر پیچ و لغزش ناگهانی، شاهد بد فرمانی خودرو خواهیم بود. تشخیص میزان چسبندگی خودرو به سطح جاده در محور جلو بسیار دشوار به نر میرسد. اما این موضوع برای خریداران یک کراس‌اوور لوکس کوچک واقعاً چز بی بی اهمیتی‌ است.

ایمنی بی ام و ایکس 1 مدل 2023

بی ام و x1

در این خودرو تنها چند آپشن ایمنی فعال به شکل استاندارد وجود دارد. این آپشن‌ها شامل ترمز اضطراری خودکار و هشدار خروج از خط حرکتی هستند. با پرداخت 1,700 دلار اضافی می‌توان ایکس 1 را به کروز کنترل تطبیقی مجهز نمود. برای برخورداری از دوربین 360 درجه با کیفیت بالا و پارک خودکار نیز باید 4,200 دلار دیگر پرداخت کرد. فعلاً خبری از امتیازات 1 توسط NHTSA و IIHS برای بی ام و ایکس 1 مدل 2023 نیست.

قیمت بی ام و X1 مدل 2023

بی ام و ایکس 1

ایکس 1 با قیمت اولیه و پایه 40,095 دلار به فروش می‌رسد. این میزان X1 را به خودرویی مقرون به صرفه‌تر نسبت به لکسوس UX تبدیل می‌کند. اما با افزودن آپشن‌های بیشتر، قیمت به سرعت بالا رفته و برای این خودرو باید رقمی بالاتر از 48,695 دلار پرداخت کرد. رنگ آبی این خودرو با قیمت 650 دلار قابل سفارش است. بسته بصری با تزئینات اضافی 300 دلار قیمت دارد. بسته اسپرت نیز 2,300 دلار به قیمت ایکس 1 اضافه خواهد کرد.

مشخصات فنی BMW X1 مدل 2023

موتور چهار سیلندر 2 لیتری توربوشارژ با 241 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور که نیروی خود را توسط گیربکس 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه به تمام چرخ‌ها منتقل می‌کند.

قیمت پایه بی ام و ایکس 1 مدل 2023

ایکس 1 با قیمت پایه 40,095 دلار به فروش می‌رسد. این رقم خودروی X1 را به خودرویی مقرون به صرفه‌تر از لکسوس UX تبدیل می‌کند.

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.