رنو R5 توربو 3E، هاچبک الکتریکی 375 اسب بخاری
ادای احترام به رنو 5 منتشر شده در ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۴۱
جلو رنو R5 توربو 3E

کانسپت مفهومی رنو R5 توربو 3E با دو پیشرانه الکتریکی و مجموع قدرت 375 اسب بخار و 700 نیوتن‌متر گشتاور معرفی شد.

به گزارش خودروم، بعد از عرضه موفق رنو 5 و رنو 2 توربو، این شرکت با لوگوی الماسی شکل جذاب خود در حال تجدید خاطره حضور مدل‌های مزبور با توجه به آغاز عصر خودروهای الکتریکی است. به همین خاطر این کمپانی فرانسوی رنو R5 توربو 3E را بدون پیشرانه احتراقی و استفاده از عنوان توربو و 3E به عنوان سومین نسل رنو 5 و با موتوری الکتریکی رونمایی کرد. این کانسپت مفهومی اساساً عملکرد بهتری نسبت به نمونه‌های اولیه رنو 5 دارد و تا حد زیادی شبیه به آن است.

رنو R5 توربو 3E

به نظر می‌آید که خودروی مفهومی جدید رنو برای حضور در بازی ویدیویی سایبرپانک 2077 بسیار آماده بوده و بال بزرگ عقب آن را می‌توان از کیلومترها دورتر هم دید. خودرو رنو R5 توربو 3E مانند نسل‌های گذشته خود اتومبیلی دیفرانسیل عقب بوده و از دو پیشرانه الکتریکی روی محور جلو و عقب استفاده می‌کند و انرژی آنها توسط باتری لیتیوم یونی 42 کیلووات ساعتی تامین می‌شود. این چینش ما را یاد ساختار موتور وسط مدل توربو 2 می‌اندازد.

رنو R5 توربو 3E

مشخصات فنی و ظاهری این خودرو بسیار چشمگیر و تهاجمی است. برند خودروساز فرانسوی مدعی شده که مجموع قدرت پیشرانه‌های این خودرو در مجموع 375 اسب بخار بوده و بیشینه گشتاور آن 700 نیوتن‌متر است. مدل رنو R5 توربو 3E برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت تنها به 3,5 ثانیه زمان احتیاج دارد و حداکثر سرعت آن نیز 200 کیلومتر در ساعت است.

رنو R5 توربو 3E

در رنو R5 توربو 3E از به ترتیب از رینگ‌های 19 و 20 اینچی در جلو و عقب استفاده شده و وزن خالص آن 980 کیلوگرم است و علاوه بر آن از باتری‌های حجیمی با وزن 520 کیلوگرم استفاده می‌کند. بنابر این وزن نهایی این هاچبک الکتریکی 1500 کیلوگرم بوده که چندان هم بد به نظر نمی‌رسد. شارژ کامل باتری‌های این خودرو با شارژر 380 ولت یا 32 آمپر حدود 2 ساعت زمان می‌برد.

رنو R5 توربو 3E

این کانسپت الکتریکی که روی شاسی لوله‌ای ساخته شده و دارای رول میله‌های تایید شده FIA و حالت دریفت اختصاصی با اهرم ترمز دستی عمودی است. در رنو R5 توربو 3E کمتر از 10 براکت برای نصب دوربین در داخل و خارج نصب شده و می‌توان به راحتی از آنها برای ضبط تمام فعالیت‌های خود استفاده کنید.

رنو R5 توربو 3E

عرض بدنه 2,02 متر بوده و این مقدار  25 سانتی‌متر بیشتر از توربو 2 است و این موضوع باعث افزایش تاثیرگذاری آن می‌شود. طول، ارتفاع و فاصله بین دو محور در رنو R5 توربو 3E به ترتیب 4، 1,32 و 2,54 متر است. این کانسپت در نمایشگاه خودروی پاریس 2022 به نمایش گذاشته شده و در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای تولید آن وجود ندارد؛ اما نشان دهنده فعالیت آلپاین برای ارائه یک رنو 5 الکتریکی اسپرت است.

دسته بندی ها: تازه ها منتخب
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.