بررسی نیسان کیکس مدل 2022
مقرون به صرفه منتشر شده در ۲۹ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۱۲
نیسان کیکس 2022

در این متن به بررسی نیسان کیکس 2022 می‌پردازیم. این خودرو یکی از کاندیدهای واردات به کشور است.

به گزارش خودروم، یافتن یک خودروی مقرون به صرفه و مناسب از یک برند جهانی و خوشنام در بازار جهانی بسیار دشوار است؛ چون خودروهایی که زمانی با قیمت 30 هزار دلار به فروش می‌رسیدند را اکنون باید با قیمت 40 هزار دلار خریداری کرد. بنابراین یافتن خودرویی که در مدل پایه قیمتی در حد 20 هزار دلار داشته باشد؛ بسیار دشوار خواهد بود. اما نیسان کیکس مدل 2022 یکی از معدود خودروهایی است که در حال حاضر با قیمتی بین 20 هزار تا 21 هزار دلار در نسخه پایه به فروش می‌رسد. این خودرو مقرون به صرفه اکنون یکی از کاندیدهای واردات به بازار خودرویی ایران است.

شاید نیسان کیکس مدل 2022 چندان سریع به نظر نرسد؛ اما نیسان کیکس با مصرف سوخت پایین و فضای داخلی مناسب و ارزش خرید فوق‌العاده، قطعاً خودرویی ایده‌آل خواهد بود. علاوه بر این از فناوری‌های بسیار مناسبی هم در این خودروی اقتصادی استفاده می‌شود. البته به یاد داشته باشید که کیکس 2022 نسخه‌ای به نام SR هم دارد که قیمت آن 26 هزار دلار بوده و کمی متفاوت‌تر از نسخه پایه این خودرو است.

طراحی نیسان کیکس مدل 2022

از نظر ظاهری نیسان کیکس 2022 کاملاً متوسط به نظر می‌آید. با وجود جلوپنجره دوبل V-Motion و چراغ‌های جوی باریک آن که به عنوان بخش از بروزرسانی 2021 این خودرو، چهره آن را بیش ا زحد شبیه به شاسی‌بلندهای کوچک کرده است؛ اما باز هم طراحی نسبتاً خوبی را شاهد هستیم. کیکس ظاهری مخروطی شکل و زیبا دارد. این خودرو را می‌توان با دو گزینه رنگ خنثی با قیمت 645 دلار سفارش داد و از رینگ‌های 17 اینچی سیاه در تریم SR آن با قیمت 485 دلار استفاده کرد.

کیکس 2022

کابین از نظر ظاهری در سطح خودروهای متوسط است. در این محیط از چرمی معمولی و مشکی رنگ بر روی بیشتر سطوح استفاده شده و پلاستیک‌های نرم روی داشبورد قرار دارند. حتی قطعات آلومینیومی تزئینی روی فرمان و دستگیره دنده هم روکشی مات و مطلوب دارند؛ اما باز هم می‌توان پلاستیک‌های ارزان قیمت را در نقاط مختلف این خودرو دید.

راحتی

فضای زیادی در داخل کیکس 2022 وجود دارد. به راحتی می‌توان یک انسان با قد 181 سانتی‌متر را در این قسمت قرارداد و بسیار شرایط ایده‌آلی در این بخش داد. کیکس بهترین فضا برای ذخیره‌سازی بار را دارد و 716 لیتر فضا در پشت صندلی‌های عقب برای ذخیره‌سازی بار و اشیاء فراهم شده است.

نیسان کیکس 2022

صندلی‌های جلو کاملاً مناسب و بسیا راحت هستند. با وجود عدم استفاده از چرم طبیعی، چرم Prima-Tex مورد استفاده در کیکس نرمی و انعطاف پذیری مناسب و هم سطح با نمونه واقعی دارد. صندلی‌های ردیف دوم کمی ساده بوده و فاقد بالشتک سر هستند؛ اما فضای کافی این قسمت، کمبود مورد یاد شده را جبران کرده است.

نیسان کیکس 2022

اما در مدل 2022 کیکس هم مانند سایر کراس‌اوورهای سطح پایین، شاهد نفوذ سر و صدا جاده را به داخل کابین هستیم. وقتی سرعت شما بسیار کم باشد؛ صدا بسیار ناچیز خواهد بود؛ اما اگر سرعت خود را به بیش از 80 کیلومتر در ساعت برسانید؛ صدای باد و لاستیک در داخل کابین به راحتی شنیده می‌شود. پیشرانه هم کشش مناسبی ندارد و در شرایط سخت فشار زیادی را تحمل خواهد کرد. در واقع کیکس در شرایط عادی و برای تردد در اطراف شهر، بسیار بی‌صدا است.

فناوری

در نسخه S نیسان کیکس 2022 از صفحه نمایشی لمسی با ابعاد 7 اینچ استفاده می‌شود. ابعاد این نمایشگر در مدل‌های میانی و سطح بالا SV و SR به 8 اینچ رسیده و می‌توان از پورت USB-C اضافی، اپل کارپلی، اندروید اتو و سیستم اطلاعات و سرگرمی نیسان استفاده کرد. گرافیک سامانه نیسان هنوز هم قدیمی به نظر رسیده و پاسخگویی آن در قبال لمس صفحه نمایش کمی کُند است. به طور کلی این سیستم بسیار ساده بوده و کاربرد آن آسان است.

کیکس 2022

کیکس 2022 را می‌توان به پکیج 1,200 دلاری پریمیوم با سیستم صوتی 8 بلندگو باس به همراه بلندگوهای تعبیه شده در پشت سری‌ها خریداری کرد. چنین آپشنی در یک خودروی اقتصادی و با این قیمت، بسیار کمیاب بوده و می‌توانید از شنیدن صدایی عالی لذت ببرید.

مشخصات فنی

همان طور که می‌دانید از نظر فنی چیزی برای گفتن وجود ندارد. کیکس 2022 از موتور 1,6 لیتری و چهار سیلندر با قدرت 125 اسب بخار و حداکثر گشتاور 155 نیوتن‌متر استفاده می‌کند. قدرت پیشرانه توسط جعبه‌دنده‌ای CVT به محور جلو منتقل می‌شود. موتور برای حرکت در شهر به اندازه کافی نیرو دارد؛ اما خبری از قدرت کافی برای بالا رفتن ناگهانی سرعت در لاین سبقت بزرگراه‌ها نیست.

کیکس 2022

در مورد هندلینگ کیکس هم باید گفت که سیستم تعلیق آن نسبتاً اسپرت است؛ اما لرزش‌هایی بر روی بدنه احساس می‌شود. فرمان‌پذیری این خودرو هم کمی خنگ بوده و هدایت خودرو در پیچ‌ها شاید با دشواری همراه شود.

ایمنی نیسان کیکس مدل 2022

تمام نسخه‌های نیسان کیکس 2022 به شکل استاندارد با سپر ایمنی نیسان 360 عرضه می‌شود. این قابلیت مجموعه‌ای از آپشن‌های ایمنی مانند ترمز اضطراری خودکار با تشخیص عابر پیاده، هشدار خروج از خط، ترمز اضطراری عقب و… را شامل می‌شود. نیسان تنها سازنده خودرو در جهان است که ترمز اضطراری عقب را روی کراس‌اوورهایی با قیمت 20 هزار دلار عرضه می‌کند.

کیکس 2022

در صورت خرید مدل SR، از نظر ایمنی شما به امکانات پیشرفته‌ای مانند نظارت بر نقطه کور، هشدار ترافیک عقب و کروز کنترل تطبیقی دسترسی دارید.

قیمت نیسان کیکس مدل 2022

نیسان کیکس یکی از مقرون به صرفه‌ترین کراس‌اوورهای بازار است. قیمت نسخه پایه آن در نمایندگی‌های نیسان 21,285 دلار بوده و حتی از رقبای اصلی خود یعنی کیا سول و هوندا ونئو هم مقرون به صرفه‌تر است. بهترین نسخه کیکس 2022 تریم SR با قیمت پایه 23415 دلار است. این تریم در صورت افزودن چندین آپشن متنوع با قیمت 26,185 دلار به فروش می‌رسد.

2022 Nissan Kicks

گران‌ترین بسته آپشنی کیکس با قیمت 1,200 دلار، پرمیوم نام دارد که شامل سیستم صوتی باس، گرمکن صندلی، گرمکن فرمان، رادیو ماهواره‌ای و اتصال وای‌فای می‌شود. برای بدنه دو رنگ باید 654 دلار دیگر پرداخت کرد. همچنین برای رینگ‌های 17 اینچی هم 495 دلار باید به نیسان پرداخت کنید.

با توجه به قیمت نسخه پایه نیسان کیکس 2022 در نمایندگی و محدودیت ارزی واردات خودرو به ایران، عملاً امکان ورود این خودرو به کشور وجود ندارد. اما با توجه به سفارش‌گذاری عمده توسط واردکنندگان و عرضه نسخه 2023 کیکس، احتمالاً تخفیف ویژه‌ای برای واردکنندگان داخلی این خودرو اعمال شده و محدودیت ارزی مانع ورود آن به کشور نخواهد شد.

مشخصات فنی نیسان کیکس مدل 2022

کیکس 2022 از موتور 1,6 لیتری و چهار سیلندر با قدرت 125 اسب بخار و حداکثر گشتاور 155 نیوتن‌متر استفاده می‌کند. قدرت پیشرانه توسط جعبه‌دنده‌ای CVT به محور جلو منتقل می‌شود.

ایمنی نیسان کیکس مدل 2022

تمام نسخه‌های نیسان کیکس 2022 به شکل استاندارد با سپر ایمنی نیسان 360 عرضه می‌شود. این قابلیت مجموعه‌ای از آپشن‌های ایمنی مانند ترمز اضطراری خودکار با تشخیص عابر پیاده، هشدار خروج از خط، ترمز اضطراری عقب و… را شامل می‌شود. نیسان تنها سازنده خودرو در جهان است که ترمز اضطراری عقب را روی کراس‌اوورهایی با قیمت 20 هزار دلار عرضه می‌کند.

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.