بررسی مدل 2022 لکسوس NX 350h
آرام و بی‌صدا منتشر شده در ۱۰ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۶
مدل 2022 لکسوس NX 350h

مدل 2022 لکسوس NX 350h به عنوان یک کراس اوور کامپکت به تازگی وارد بازار جهانی شده و در این محتوا این خودرو را بررسی خواهیم کرد.

به گزارش خودروم، لکسوس NX مانند بعضی از همتایان سطح بالای خود مثل جنسیس GV70، خیلی اهل نمایش تجمل و حس و حال اسپرت بودن نیست. اما حتی در این سطح رقابتی، لکسوس کوچک ما حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

این خودرو سواری راحت، پیشرانه‌ای کارآمد و فناوری‌های متنوعی را در اختیار سرنشینان قرار داده و با قیمت رقابتی خود نظر هر خریداری را جذب خواهد کرد. به طور کلی مدل 2022 لکسوس NX 350h  به دلایلی ساده نسبت به رقبای خود برتری‌هایی دارد؛ که از آن جمله باید به این نکته اشاره کرد که NX در کلاس خود تنها هیبریدی غیر پلاگینی است. این یعنی خریداران علاوه بر کارایی مناسب، با پرداخت 42700 دلار برای نسخه پایه این خودرو، هزینه‌های مرتبط به سوخت خودرو را کاهش می‌دهند.

طراحی بدنه و کابین

مدل 2022 لکسوس NX 350h مجموعه‌ای از نمادهای بصری لکسوس را دارا بوده و از همان جلوپنجره دوکی شکل بزرگ به همراه چراغ‌های جلوی LED و باریک قلابی شکل به همراه گرافیکی جدید و سایه‌نما تقریباً یکسانی استفاده می‌کند.

مدل 2022 لکسوس NX 350h

اما با کمی دقت به سادگی می‌توان متوجه اصلاح برخی از ویژگی‌های بصری لکسوس NX 350h شد. به عنوان مثال کمی جلوپنجره دوکی شکل این خودرو زیبایی سابق را از دست داده و دیگر خیلی نمی‌توان این بخش را تحسین کرد. در واقع حتی اگر مدل F Sport را نادیده بگیریم، جلوپنجره به جای اینکه مانند قبل به سمت داخل قوس پیدا کند؛ تقریباً روی تمام سپر امتداد یافته است.

در عقب از چراغ‌های LED بزرگ و نسبتاً ارتقاء یافته‌ای استفاده می‌شود. لوگو تایپ LEXUS روی سراسر درب صندوق عقب دیده شده و باید گفت که در مجموع چهره عقب 2022 لکسوس NX 350h بسیار شیک و مناسب است.

مدل 2022 لکسوس NX 350h

در داخل کابین متوجه تغییرات محسوسی نسبت به مدل‌های قبلی می‌شوید. چیدمان دکمه ها و دستگیره‌ها تغییر کرده و دیگر خبری از شلوغی سابق نیست. از همه بهتر اینکه پد لمسی کنسول مرکزی حذف شده و از شیفترهایی کوچک‌تر برای راحتی راننده استفاده می‌شود. همچنین به میزان قابل توجهی از چرم با ترکیب رنگ مشکی و کرم روی کنسول مرکزی، پنل بین دسته دنده و صفحه نمایش مرکزی و… استفاده شده است.

راحتی مدل 2022 لکسوس NX 350h

صندلی‌های جلوی مدل 2022 لکسوس NX 350h کاملاً راحت هستند. در صورت پرداخت 7459 دلار اضافی می‌توان آنها را با پوششی از جنس چرم واقعی در اختیار داشت و از رانندگی لذت برد. همچنین در صورت پرداخت 3050 دلار دیگر صندلی‌هایی نرم با تقویت کننده‌های جانبی، پوشش گودی کمر، تنظیمات 10 جهته برقی، گرمکن و سردکن در اختیار شما قرار می‌گیرند. ردیف دوم هم بسیار راحت بوده و فضای سر و پای کافی برای یک انسان معمولی با قد 183 سانتی‌متر وجود دارد.

صندلی های جلو مدل 2022 لکسوس NX 350h

سیستم تعلیق تطبیقی فقط در مدل‌های F Sport در دسترس خواهد بود؛ اما بدون آن نیز سواری با NX جدید بسیار لذت بخش بوده و در برابر دست‌اندازها و نقص‌های سطح جاده عملکرد مطلوبی دارد. لکسوس NX 350h بسیار بی‌صدا بوده و به سختی می‌توان صدای باد یا لاستیک‌ها را در سرعت های بالا حس کرد.

با این وجود NX جدید نقص‌های جزئی هم دارد و به عنوان مثال فضای حمل بار آن کمی کوچک به نظر می‌آید. لکسوس نسبت به مدل قبلی و با امکان خواباندن صندلی‌های عقب حدود 141 لیتر به ظرفیت فضای بار افزوده؛ اما هم فضای مزبور در شرایط عادی گنجایش کمی دارد و این خودرو در این قسمت از سایر خودروهای هم رده شکست می‌خورد.

فناوری

مدل 2022 لکسوس NX 350h در زمینه فناوری 10 برابر نسبت به نسخه پیشین خود پیشرفت کرده و دیگر از پد لمسی مخوف و صفحه نمایشی یکپارچه خبری نیست. در عوض لکسوس از صفحه نمایش لمسی 14 اینچی و مجهز به جدیدترین و بهترین قابلیت‌های نرم‌افزاری استفاده کرده است. همچنین یک نمایشگر 10 اینچی هدآپ به همراه صفحه کیلومتری تمام دیجیتالی در پشت فرمان وجود دارد و هر دو به اندازه کافی قابلیت شخصی‌سازی و پاسخگویی به نیاز راننده را دارند.

مانیتور

در مورد سیستم اطلاعات و سرگرمی جدید این خودرو باید گفت که اولین چیزی که نظر شما را جلب خواهد کرد؛ رابط کاربری نزدیک به اپل و اندروید بوده و برای اتصال تلفن همراه به آن نیازی به کابیل نیست. چیدمان آیکون‌ها مینیمالیسی و ساده بوده و از گرافیکی زیبا استفاده می‌شود. پاسخگویی صفحه لمسی بسیار عالی است و به خوبی می‌توان به مرور برنامه مختلف پرداخت. البته وقتی برنامه‌های گوناگون را باز کنید؛ قطعاً کمی گیج شده و نبود دکمه هوم کمی آزاردهنده خواهد بود. اما این مشکل به نظر ما بسیار کوچک بوده و این سیستم یکی از بهترین سامانه‌های اطلاعت و سرگرمی موجود است.

مشخصات فنی

مدل 2022 لکسوس NX 350h از نظر عملکرد و مشخصات فنی در بین کراس‌اوورهای ممتاز بازار، جایگاهی متوسط دارد. این خودرو به موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر هیبریدی با قدرت 239 اسب بخار و بیشینه گشتاور 226 نیوتن‌متر مجهز شده است. یک پیشرانه الکتریکی روی محور عقب به NX تمام چرخ متحرک کمک می‌کند.

موتور مدل 2022 لکسوس NX 350h

لکسوس NX هیبریدی به اندازه کافی سریع ، چابک و هیجان‌انگیز نیست؛ اما به اندازه‌ای مناسب است که با آن در شهر بچرخید و لذت ببرید. فرمان سبک بوده و سیستم تعلیق بسیار عالی عمل می‌کند و به خوبی با ترمزها سازگار است.

ایمنی

دسته دنده

تمامی NXهای جدید به شکل استاندارد از نسخه 3 پلاس سامانه ایمنی لکسوس پشتیبانی می‌کنند. بنابراین مدل 2022 لکسوس NX 350h دارای امکاناتی از قبیل کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار، هشدار خروج از خط، فرمان کمی اضطراری و… است. همه چیز همانند تبلیغاتی که برای امکانات مزبور می‌شود؛ کار کرده و NX در شرایط ترافیک به طور خودکار متوقف شده یا به کمک فناوری حرکت بین خط حرکتی و با حفظ سرعت، کاملاً در بین خطوط سطح بزرگراه قرار می‌گیرد.

قیمت مدل 2022 لکسوس NX 350h

در بازارهای جهانی مانند آمریکا، لکسوس NX غیر هیبریدی مثل سایر کراس‌اوورهای کامپکت با قیمت اولیه پایین‌تر از 40 هزار دلار به فروش می‌رسد. اما با وجود افزایش قیمت در نسخه هیبریدی، باید هنوز هم این خودرو را یکی از با صرفه‌ترین گزینه‌ها در این سطح دانست. مدل 2022 لکسوس NX 350h در حالت استاندارد به سیستم چهار چرخ متحرک مجهز بوده و قیمت نسخه پایه آن 42700 دلار است.

لوگو مدل 2022 لکسوس NX 350h

قیمت نسخه‌های بالاتر این خودرو به 52150 دلار هم می‌رسد و برای برخورداری از تریم لوکس و چند آپشن اضافی باید 7450 دلار پرداخت کرد. نباید از یاد بُرد که نسخه لوکس ویژگی‌هایی مانند رینگ‌های 20 اینچی، صندلی‌هایی با روکش چرم واقعی، صفحه نمایشی بزرگ و لمسی و نمایشگر هدآپ را در اختیار سرنشینان قرار خواهد داد.

دسته بندی ها: بررسی خودرو تازه ها منتخب
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.