تویوتا کرولا وارداتی معین خودرو چه مشخصاتی دارد؟
بازگشت جاودانگی منتشر شده در ۱۸ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۰
تویوتا کرولا معین خودرو

معین خودرو تویوتا کرولا ۲۰۲۳ را وارد بازار کشور خواهد کرد. اما این سدان وارداتی چه مشخصاتی دارد و از نظر رفاهی دارای چه امکاناتی است؟

به گزارش خودروم، در دور جدید ثبت نام خودروهای وارداتی شش خودرو از شرکت‌های سایپا، کوشا خودرو، ماموت خودرو، کرمان موتور و پارس خودرو به فروش می‌رسند. در این میان حضور معین خودرو بیش از همه جلب توجه می‌کند. زیرا این شرکت سابقه همکاری و واردات پورشه را در کارنامه خود دارد و حالا به سراغ تویوتا رفته است. اما تویوتا کرولا وارداتی معین خودرو چه مشخصاتی دارد؟

پیشرانه

تویوتا کرولا معین خودرو

براساس اطلاعات موجود فعلاً تویوتا کرولا وارداتی معین خودرو با موتور ۱,۲ لیتری تنفس طبیعی چهار سیلندر عرضه می‌شود و خبری از نسخه‌های قدرتمندتر نیست. تویوتا کرولا معین خودرو ۱۱۶ اسب بخار قدرت و ۱۸۵ نیوتن‌متر گشتاور دارد. حداکثر سرعت آن ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت بوده و در ۱۲ ثانیه سرعت آن به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. میزان مصرف سوخت ترکیبی آن نیز ۵,۶ لیتر به ازاری پیمایش ۱۰۰ کیلومتر مسافت است. موتور این نسخه از تکنولوژی VVT-iw برخوردار بوده و آن را با کد 9NR/8NR می‌شناسند.

گیربکس و تعلیق

تویوتا کرولا معین خودرو

وظیفه انتقال نیرو در تویوتا کرولا وارداتی ۲۰۲۳ معین خودرو را گیربکسی CVT برعهده دارد که تعویض دنده را به شکل مصنوعی و در ۱۰ سرعت ممکن می‌سازد. کرولا وارداتی جدید حجم باک سوختی معادل با ۵۰ لیتر دارد. استاندارد یورو ۶ برای این خودرو به ثبت رسیده و سیستم تعلیق عقب و جلو آن به ترتیب مک فرسون مستقل و مولتی لینک مستقل تایپ E است. فرمان برقی این خودرو را می‌توان به شکل دستی در چهار جهت تنظیم کرد.

ایمنی

تویوتا کرولا معین خودرو

از نظر ایمنی و امنیت ترمزهای جلو از نوع دیسکی خنک شونده و عقب دیسکی است. سیستم کروز کنترل تطبیقی در دسترس خواهد بود. ایربگ راننده و سرنشین جلو موجود بوده و سیستم‌های ترمز ABS، EBD و کنترل پایداری ESP وجود دارند. ایزوفیکس، سامانه پایش فشار باد لاستیک‌ها، سیستم هشدار خروج از خط، SOS و… نیز از دیگر قابلیت‌های این خودرو در بحث ایمنی هستند.

امکانات رفاهی

از نظر تجهیزات و امکانات رفاهی باید گفت که تویوتا کرولا معین خودرو دارای استارت دکمه‌ای، نمایشر مرکزی ۹ اینچی، دوبین دید عقب، مه‌شکن عقب، خروجی USB، بلوتوث، ناوبری ماهواره‌ای، تهویه مطبوع اتوماتیک، شش بلندگو، سنسور پارک جلو و عقب، دی لایت، سنسور نور، آینه‌های جانبی برقی به همراه گرمکن، جلو آمپر نیمه آنالوگ(بخش دیجیتالی با قطر ۴,۵ اینچ)، فیلتر هوای PM2.5، ترمز پارک برقی، اتوهُلد و… در دسترس هستند. همچنین با توجه به مشخصات فوق این خودرو احتمالاً از رینگ ۱۶ اینچی آلومینیومی برخوردار است.

کامنت ها بسته شده است.