گروه خودروسازی سایک اهداف بلند پروازنه خود برای سال ۲۰۲۴ را با تمرکز بر روی برندهای پرچمدار و خودروهای الکتریکی زیر مجموعههای خود تشریح کرد.
به گزارش خودروم، گروه خودروسازی سایک هدف بزرگ خود در سال ۲۰۲۴ را تشریح کرد. بنابر گفتههای ژائو ایمین به عنوان معاون بخش بینالمللی کمپانی سایک، این گروه خودروساز چینی برای رسیدن به رکورد صادراتی ۱,۳۵ میلیون خودرو در سال ۲۰۲۴ تلاش میکند. هدف بعدی سایک نیز در سال ۲۰۲۵ با صادرات ۱,۵ میلیون خودرو محقق خواهد شد. این هدف گذاری بر روی ظرفیت بالای تولید خودرو توسط این خودروساز چینی تأکید دارد. اما اهمیت پیشرفت پایدار را به هیچ عنوان نادیده نمیگیرد.
سایک در صدمین سالگرد برند MG بر روی افزایش حضور آن در سایر کشورها و تبلیغات گسترده به منظور فروش بیشتر MG تأکید دارد. اکنون محصولات پاک خودروسازی سایک به عنوان خودروهایی در کلاس جهانی وارد بازار میشوند. همچنین در طی دو سال آینده سایک ۱۴ محصول جدید NEV را در سراسر جهان به فروش میرساند. برندهای پرچمدار سایک یعنی IM و Feifan نیز آماده حضور گسترده در جهان هستند. استراتژی برندهای مزبور در بازار جهانی کمی متفاوتتر است.
شرایط فعلی سایک
سایک در سال ۲۰۲۳ توانست ۵,۰۲ میلیون دستگاه خودرو را به فروش برساند و برای هجدهمین سال متوالی عنوان برترین خودروساز چین را به دست آورد. حجم صادرات این خودروساز نیز با ۱۸,۸ درصد رشد سالانه به ۱,۲۰۸ میلیون دستگاه رسید. این رقم صنعت خودروسازی چین را برای هشتمین سال متوالی جزء صنایع پیشرو چین قرار داد. این پیش آمد زمینه مناسبی برای افزایش ۱۱,۷۵ درصدی فروش خارجی سایک در سال ۲۰۲۴ فراهم کرد.
سایک در سال ۲۰۲۳ به شکل مستقل و با برند خود توانست ۲,۷۷۵ میلیون خودرو را به فروش برساند. این رقم ۵۵ درصد حجم کل فروش سایک را شامل میشود و ۲,۵ درصد از سال ۲۰۲۲ بیشتر است. فروش خودروهای NEV نیز با ۴,۶ درصد رشد سالانه به رقم ۱,۱۲۳ میلیون دستگاه رسید و سایک را پشت سر BYD قرار داد. بنابراین سایک همچنان بزرگترین گروه خودروسازی چین بوده و تمرکز ویژهای بر روی بازار جنوب آسیای شرق دارد.