
برگزارکنندگان نمایشگاه بینالمللی خودرو ژنو با انتشار متنی در یک شبکه اجتماعی، از پایان برگزاری این رخداد مهم در صنعت خودروسازی برای همیشه خبر میدهند.
به گزارش خودروم، اکنون و پس از ۱۱۹ سال باید گفت که ما شاهد مرگ نمایشگاه خودرو ژنو هستیم. زیرا برگزارکنندگان این رویداد مهم در سوئیس با ارسال متنی در فیس بوک، ضمن اشاره به چالشها و رقابتهای مداوم صنعتی به پایان برگزاری این رخداد اشاره کردهاند.
نمایشگاه خودرو ژنو از زمان انتشار ویروس کرونا بیش از چهار سال برگزار نشد. در واقع کرونا از برگزاری آن در سالهای ۲۰۲۰، ۲۰۲۱، ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ جلوگیری کرد. در سال ۲۰۲۴ دوباره این نمایشگاه به چرخه صنعتی بازگشت، اما تعداد کمی از خودروسازان در آن شرکت کردهاند. در واقع برگزارکنندگان این نمایشگاه را در قطر بر پا میکنند و احتمالاً تا نوامبر ۲۰۲۵ این روند را ادامه میدهد.
نمایشگاه خودرو ژنو در سال ۱۹۰۵ میزبان شرکتهای مختلف فعال در زمینه ساخت وسایل نقلیه بود. این نمایشگاه اولین رویداد خودرویی جهان بوده و ما شاهد حضور مطرحترین خودروسازان جهان در این رخداد بودیم. جگوار E-Type، پورشه ۹۱۷ و آئودی کواترو تنها تعدادی از خودروهای افسانهای بودند که در ژنو به نمایش در آمدهاند. علاوه بر این ما شاهد رونمایی کانسپت LP500 به عنوان پیش نمایش لامبورگینی کونتاش در ژنو بودیم. این نمایشگاه میزبان مراسم رونمایی فراری لافراری هم بود.
ظاهراً نمایشگاههای خودرو برای جذب خودروسازان با مشکلاتی مواجه هستند. کاهش میل و حضور غولهای صنعت خودروسازی برگزارکنندگان را مجبور به ارزیابی دوباره فرآیند برگزاری و ابداع روشهای جدید کرد. به عنوان مثال نمایشگاه بینالمللی خودروی آمریکای شمالی با انتقال زمان برگزاری به تابستان تلاش میکند که افراد بیشتری را جذب کند. اما عمر این تغییر زیاد نبود و برگزارکنندگان برای رقابت با CES زمان را قبل بر میگردانند.














