توسعه سرمایه‌گذاری بی‌ام‌و در بازار خودرو چین
منتشر شده در ۰۹ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۳۰
لوگوی بی‌ام‌و / BMW logo

رئیس هئیت مدیره گروه بی‌ام‌و از ادامه سرمایه‌گذاری این شرکت در بازار خودروی چین به دلیل پتانسل‌های بالای آن خبر داد.

به گزارش خودروم، اولیو زیپس(Olive Zipse)، رئیس هیئت مدیره گروه بی‌ام‌و با اشاره به این نکته که خودروساز آلمانی BMW پتانسیل بالای بازار چین را درک کرده است؛ از ادامه سرمایه‌گذاری در کشور چین خبر داد.

زیپس اظهارات مزبور را در جریان سخنرانی خود در کنگره جهانی خودروهای پاک بیان کرد. این کنگره از تاریخ 26 تا 28 اوت 2022 برگزار شد. او هدف بی‌ام‌و از توسعه روابط با شرکت‌های چینی و سرمایه‌گذاری بیشتر در این کشور را کاملاً روشن دانست و به ایجاد شبکه صنعتی کارآمد و دیجیتالی با تکنولوژی پیشرفته برای پیش بُرد اهداف اقتصادی بی‌ام‌و اشاره کرد.

به گفته زیپس، اکنون بی‌ام‌و قادر به ارائه راه حل‌های پایدار برای جهانِ در حال توسعه کنونی بوده و می‌تواند به رشد و شکوفایی اقتصادی کمک کند. بی‌ام‌و ضمن اشاره به مشارکت چین و آلمان در بخش خودرو که به نفع هر دو طرف بوده است؛ خواستار همکاری‌های بیشتر برای مقابله با چالش‌های اقتصادی در سطح جهانی شد.

اکنون بی‌ام‌و سه کارخانه خودروسازی در شن‌یانگ واقع در استان لیائونینگ شمال شرقی چین در اختیار دارد و این شهر را به بزرگترین شبکه تولید بی‌ام‌و در جهان تبدیل کرده است. این خودروساز آلمانی از سال 2010 با مشارکت برند برلیانس حدود 11.99 میلیارد دلار در شن‌یانگ سرمایه‌گذاری کرده و آخرین کارخانه آنها به نام لیدیا که با سرمایه‌گذاری 15 میلیارد یوانی ساخت شد؛ اوایل امسال تولید خودروهای بی‌ام‌و را آغاز کرد.

کارخانه لیدیا حاصل سرمایه‌گذاری مشترک برلیانس و بی‌ام‌و بوده و به طور کلی ساخت خودروهای الکتریکی را در دستور کار قرار داده و از جمله تولیدات آن باید به سدان اسپرت و سایز متوسط i3 اشاره کرد که به شکل اختصاصی برای عرضه در بازار چین طراحی شده است. این سرمایه‌گذاری منجر به تولید خودروی الکتریکی iX3 شده و چینی‌ها محصول مزبور را به بازارهای خارجی صادر خواهند کرد.

دسته بندی ها: تازه ها عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.