حجم فروش سالانه گروه جیلی 26 درصد رشد کرد
منتشر شده در ۱۷ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۴

جیلی در ماه ژوئن به عنوان یکی از خودروسازان بزرگ چینی مسیر رو به رشد خود را ادامه داد و نسبت به سال گذشته آمار و ارقام قابل قبولی ارائه داد که نشان از رشد 26 درصدی حجم فروش جیلی دارند.

به گزارش خودروم، گروه جیلی در ششمین ماه سال 2022 در مجموع 126595 خودرو فروخت که 42 درصد نسبت به ماه می و 26 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته داشته است. از ژانویه تا ژوئن، مجموع فروش این خودروساز به 613842 دستگاه رسید که نسبت به سال گذشته 3 درصد کاهش یافته است.

به شکل تفکیکی، برند جیلی در ماه گذشته 104161 دستگاه خودرو فروخت که 25 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است. برند برقی جئومتری نیز در ماه ژوئن موفق به فروش 12163 دستگاه خودرو شد و در مقایسه با سال قبل 175 درصد رشد کرد.

برند لینک اند کو(Lynk & Co) به عنوان بازوی مشترک جیلی و ولوو موفق به فروش 13193 خودرو شد که نسبت به سال گذشته 23 درصد کاهش یافته است. این برند در شش ماهه نخست سال 2022 حجم فروش خود را به 77258 دستگاه رساند که 28 درصد کمتر از سال قبل بود. لینک اند کو در ماه ژوئن تنها 377 خودرو به اروپا صادر کرد که این آمار نسبت به به ماه می از کاهش 74 درصدی حجم صادرات لینک اند کو حکایت دارد. مجموع حجم صادرات شش ماه نخست سال 2022 لینک اند کو به بازار اروپا به 6253 دستگاه رسیده است.

برند برقی و پیشرفته ZEEKR نیز در ماه ژوئن موفق به فروش 4302 دستگاه ZEEKR 001 شد که تنها 28 دستگاه کمتر از ارقام مربوط به ماه می است. حجم فروش تجمعی این برند تا پایان ماه ژوئن سال جاری به 19010 دستگاه رسیده است.

همچنین دو برند مشترک جیلی و لیفان، به نام لیوان موتورز موفق به فروش 4936 خودرو در ماه گذشته شد و نسبت به ماه قبل 22.48 درصد رشد کرد.

جیلی به تنهایی و در ماه ژوئن موفق به صادرات 22852 خودرو به خارج از کشور چین شد و این رقم نشان از رشد چمگیر 224 درصدی صادرات جیلی نسبت به سال گذشته است. مجموع صادرات جیلی در شش ماه نخست سال 2022 به 87628 خودرو رسیده و در مجموع 64 درصد رشد داشته است.

دسته بندی ها: تازه ها عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.