جیلی جئومتری E با بُرد پیمایشی 401 کیلومتر معرفی شد
مقرون به صرفه و ارزان برای جوانان چینی منتشر شده در ۱۱ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۴۷

جئومتری به عنوان برند الکتریکی و زیر مجموعه گروه خودروسازی جیلی، محصول جدید خود به نام جئومتری E را معرفی کرد.

به گزارش خودروم (khodrom.ir)، جئومتری E در سه نسخه Cute Tiger، Linglong Tiger و Thunder Tiger عرضه می‌شود و قیمت آن بین 14500 تا 15500دلار است. جئومتری E مشتریان جوان و کسانی که به دنبال خرید خودروهای برقی مقرون به صرفه هستند را مورد توجه قرار می‌دهد. ظاهر مدل E ساده بوده و ما شاهد استفاده از خطوط تیز و تم دو رنگ با سقف مشکی هستیم. همچنین جئومتری E دارای چراغ‌هایی نواری شکل و متصل به یکدیگر در جلو بوده و این شیوه از طراحی خودرو در چین بسیار محبوب است. خریداران جئومتری E می‌توانند این خودرو را با چهار رنگ نعنایی، سبز، آبی نیلوفری و آبی یاسی سفارش دهند.

در عقب شاهد استفاده از چراغ‌هایی L شکل هستیم که از نظر فرم طراحی کاملاً منطبق با سپر ذوزنقه‌ای شکل هستند. فاصله بین دو محور 2485 میلی‌متر بوده و طول، عرض و ارتفاع به ترتیب 4004، 1765 و 1550 میلی‌متر است. در این خودرو نیز همانند اکثر محصولات الکتریکی، شکل و هندسه جلو پنجره بسته بوده و شاهد استفاده از هیچ ورودی هوایی نیستیم. علاوه بر این، یکی از نکات برجسته طراحی جئومتری E را باید احاطه چراغ‌های اصلی در جلو با استفاده از قابی سبز رنگ دانست.

طراحی کابین مانند ظاهر خودرو، ساده است؛ اما از رنگ‌های متضاد در آن استفاده شده و همه مدل‌های آن نیز به دو صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی با ابعاد 10.25 اینچ مجهز شده‌اند.

جئومتری E به یک پیشرانه الکتریکی با کد TZ160XS601 مجهز بوده و 80 اسب بخار قدرت و 130 نیوتن‌متر گشتاور دارد. از دو باتری لیتیوم آهن فسفات در این خودرو استفاده می‌شود. باتری اول با ظرفیت 33.5 کیلووات ساعت برای نسخه پایه و باتری دوم با ظرفیت 39.4 کیلووات ساعتی برای دو نسخه آخر جئومتری E در نظر گرفته شده‌اند. زمان شارژ صفر تا 80 درصد باتری‌ها تنها 30 دقیقه است. بُرد پیمایشی نسخه Cute Tiger حدود 320 کیلومتر بوده و دو نسخه دیگر 401 کیلومتر بُرد پیمایشی دارند.

جئومتری E در چین رقیبانی مانند BYD Yuan Pro داشته و این برند تنها 100 نمایندگی در کشور چین دارد. البته مدیران این خودروساز چینی در تلاش هستند که تا پایان سال جاری میلادی تعداد نمایندگی‌های خودرا به 380 عدد رسانده و تا پایان سال 2025 نیز 500 نمایندگی داشته باشند.

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.