معرفی 5 خودروساز چینی با بالاترین ظرفیت صادرات
دستان اژدها منتشر شده در ۰۴ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۰
NEV چینی

صنعت خودروسازی چین به سرعت در حال رشد و توسعه است. در این میان از بین 170 برند خودروساز فعال در چین، 5 خودروساز از ظرفیت بالایی برای صادرات برخوردار هستند.

به گزارش خودروم، اکنون حدود 170 برند مختلف خودرو در چین به فروش می‌رسند. عرضه به اندازه تقاضا در بازاری با ظرفیت 17,5 وسیله نقلیه به ازای هر هزار نفر انجام می‌شود. چین علیرغم وسعت خود در مقایسه با نسبت وسایل نقلیه جدید و جمعیت همتایان غربی ظرفیت کمتری در ازای هر هزار نفر خودرو را عرضه می‌کند. به عنوان مثال ظرفیت وسایل نقلیه موجود به ازای هر هزار نفر در آمریکا و اروپا 40,6 و 24,4 دستگاه است. حجم تولید بالا بوده و اما از همه ظرفیت موجود برای صادرات استفاده نمی‌شود. با این اوصاف 5 خودروساز چینی با بالاترین ظرفیت صادراتی قادر به تثبیت خود در بازارهای جهانی هستند.

ام جی

این برند را باید جهانی‌ترین خودروساز چینی دانست. البته هنوز هم نمی‌توان به شکل رسمی MG را چینی نامید. چون این خودروساز برندی بریتانیایی بوده و تقریباً 100 سال در صنعت خودروسازی فعالیت می‌کند. اما در سال 2006 چینی‌ها موفق به خریداری آن شدند. سایک مالک فعلی آن و مسئول توسعه MG در سطح جهانی است. این خودروساز چینی توانست میزان فروش MG از 3500 دستگاه در سال 2013 را به بیش از 450 هزار وسیله نقلیه در سال 2022 برساند.

ام جی در سال 2022 عنوان محبوب‌ترین برند صادراتی خودروهای چینی را به خود اختصاص داد. بیشتر توانایی این برند صرف تولید خودروهای الکتریکی جذاب و بسیار رقابتی برای اکثر مردم و توسعه محصولاتی مقرون به صرفه می‌شود. به طوری که MG در نیمه اول سال 2023 مقام چهارم پر فروش‌ترین برند  BEV را به دست آورد. این عنوان از رنو، پژو و هیوندای هم بهتر بود.

بی وای دی

زمین بازی بی وای دی در اروپا کوچک است. اما این خودروساز چینی در مناطق مختلف این قاره، فعالیت‌های قابل توجهی دارد. به طوری که در حال حاضر به عنوان یکی از سریع‌ترین برندهای در حال رشد جهان شناخته می‌شود. بی وای دی این پیشرفت را مدعیون توسعه و عرضه گسترده خودروهای پلاگین هیبریدی و تمام الکتریکی است.

جایگاه بی وای دی را باید در بین رهبران الکتریکی بازار خودرو و بخش محصولات درجه یک جستجو کرد. بنابراین BYD به سادگی قادر به حضور در آمریکای لاتین، خاورمیانه و آسیای جنوب شرقی است. یعنی جایی که همه قادر به خرید خودروهای الکتریکی گران قیمت نیستند. این خودروساز چینی از ژانویه 2022 تاکنون، شش مدل تولیدی جدید را معرفی کرد.

جیلی و زیکر

جیلی را باید غربی‌ترین برند چینی در جهان خودرو دانست. این خودروساز به لطف برقراری ارتباط قوی با سایر تولیدکنندگان اروپایی و تبدیل آنها به بخشی از هلدینگ بزرگ جیلی، پلتفرم و فناوری‌های رقابتی فراوانی مطابق با استانداردهای اروپا و آمریکای شمالی در اختیار دارد.

محصولات جیلی در بخش اصلی و زیکر در سطوح بالا شامل طیف گسترده‌ای از سدان‌ها و شاسی بلندها می‌شود. به گونه‌ای که اکنون جیلی در کشورهایی مانند روسیه با فروش خوب خود موفق به کسب عنوان چهارم پر فروش‌ترین برند خودروساز تا نیمه اول 2023 شد. در حال حاضر جیلی مشغول برنامه‌ریزی برای گسترش بازار خود است.

نیو

در صورت نبود تسلا و خودروسازان مطرح آلمانی، برند نیو به سادگی می‌توانست به یکی از خودروسازان پیشرو جهان تبدیل شود. با این حال مبارزه همچنان در بین رقبای مختلف ادامه دارد. به طوری که نیو عنوان تسلای چینی را یدک می‌کشد و با طی وسیعی از محصولات نسبت به رقیب آمریکایی فعالیت می‌کند.

ظرفیت‌های علمی نیو در زمینه تولید باتری، قابلیت‌های نرم افزاری و ساخت خودروهایی با قابلیت تعویض باتری از جمله ویژگی‌های این برند چینی هستند. با این حال و به عنوان یک برند ممتاز، میزان دسترسی جهانی به محصولات این خودروساز اندک بوده و همچنان نیازمند زمان بیشتری برای توسعه در بازار اروپا است.

وولینگ و بائوجن

این برندها متعلق به جوینت ونچری چینی و آمریکایی هستند. محصولات این برندها بسیار رقباتی و ارزان قیمت بوده و حالا آنها را داچیا چین می‌نامند. این برندها به لطف محصولات ارزان خود اکنون از جذابیت بالایی برای خریداری و نگهداری برخوردار هستند. یکی از دلایل موفقیت این برندها را باید استفاده از نام شورولت به عنوان شریک جهانی آنها دانست. به این ترتیب به سادگی و با سرعتی بیشتر در بازارهای آمریکای لاتین، خاورمیانه و آفریقا توسعه می‌یابند.

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.