چانگان در حاشیه نمایشگاه بین المللی خودروی شانگهای 2023 از برنامه ریزی خود برای حضور در 90 درصد بازار جهانی فروش خودرو تا سال 2030 خبر داد.
به گزارش خودروم، چانگان اتومبیل در حاشیه نمایشگاه بین المللی خودروی شانگهای 2023 بخشی از چشم انداز جهانی خود را اعلام کرد. این خودروساز چینی به سرعت مرزهای چین را در نوردیده و بدنبال تبدیل شدن به یک برند در سطح جهانی است. به همین منظور هم رئیس چانگان میگوید که این خودروساز سبد محصولات و ظرفیت تولید خود را با توجه به برنامه جهانی و ارائه محصولات هوشمند و بدون آلاینده گسترش خواهد داد.
براساس برنامه ریزی چانگان، این کمپانی باید تا سال 2030 نزدیک به 60 محصول جهانی عرضه کند. دو مدل از خودروهای این شرکت با فروش جهانی بیش از 500 هزار دستگاه و دو مدل دیگر با فروش 300 هزار دستگاهی تا آن زمان توسعه خواهند یافت. هدف چانگان ایجاد ظرفیت تولید بیش از 500 هزار خودرو در خارج از کشور چین است. به همین منظور نیز فاز اول تولید خود در خارج چین را با ظرفیت 100 هزار دستگاه در کارخانه تایلند آغاز میکند. در فاز دوم ظرفیت تولید کارخانه مزبور به 200 هزار دستگاه میرسد.
این خودروساز چینی در راستای اجرای برنامه خود در آینده نزدیک، کارخانههایی را در اروپا و قاره آمریکا راه اندازی میکند. چانگان تا سال 2030 بیش از 20 سازمان بازاریابی در کشورهای خارجی به همراه 3000 شعبه خواهد داشت. بنابراین چانگان تا ان زمان در بیش از 90 درصد بازار جهانی حضور دارد. برنامه چانگان با ورود به دو بازار بزرگ منطقه آسه آن و اروپا تکمیل میشود.
حجم فروش چانگان در اروپا تا سال 2030
این شرکت 580,1 میلیون دلار در تایلند سرمایه گذاری میکند. این سرمایه به منظور ایجاد پایگاهی مانند دست راست چانگان برای حضور در استرالیا، نیوزلند، انگلستان و آفریقای جنوبی است. به گفته رئیس این خودروساز چینی برنامه حضور آنها در اروپا ظرف 2 تا 3 سال تکمیل میشود. تا سال 2030 حجم فروش چانگان در اروپا از 300 هزار دستگاه فراتر میرود.
چانگان با طیف کاملی از محصولات پاک خود نظیر یونی کی، یونی وی پلاگین هیبریدی، لومین و… در نمایشگاه شانگهای حضور یافت. این شرکت پلتفرم و خودروهای مفهومی VIIA و SDA را با نگاهی به آینده و ساخت محصولاتی در کلاس جهانی به نمایش در آورد.