خودروساز مشهور و مطرح فراری به مناسبت 30 سالگی حضور خود در بازار بزرگ چین، نسخهای ویژه و تک از مدل روما را با الهام از عناصر چین باستان معرفی کرد.
به گزارش خودروم، فراری 30 سالگی حضور خود در چین را جشن میگیرد. این برند ایتالیایی در طول سه دهه اخیر موفق به تاسیس 21 نمایندگی در سراسر چین از زمان آغاز فعالیت و افتتاح نخستین نمایشگاه فراری در سال 1992 و در شهر پکن شده است. این نشان میدهد که فراری سابقه زیادی در چین دارد و اکنون این خودروساز برتر با معرفی فراری روما ویژه برای چین، 30 سالگی حضور خود در بازار این کشور را جشن خواهد گرفت.
نسخه ویژه فراری روما چین توسط تیلور مادِ شخصیسازی شده است. او این برنامه را با همکاری یکی از طراحان برجسته چینی به نام ژیانگ کیونگره و با الهام از زیبایی شناسی و هنر باستانی چین اجرا کرده است. کیونگره به دلیل آثار خود با توجه به ظرافت، زیبایی و میراث فرهنگی چین شخصی شناخته شده است. او مفاهیم و فنون تخصصی را در هم آمیخته و ترکیبی از فلسفه طراحی ایتالیایی و هنر چینی خلق میکند.
فراری روما ویژه برای چین دارای رنگ آمیزی متضاد و جذابی است. برای این خودرو از دو رنگ Sanusilver Matte و Rosso Magma Glossy استفاده میشود. دومین رنگ را باید ادای احترامی به رنگ قرمز باستانی چین دانست. در هیمن حال، خطوط راه راهی که در امتداد بدنه و فضای کابین وجود دارد؛ از ویژگی و مشخصات مبلمان کلاسیک سلسله مینگ الهام گرفته شدهاند.
نسخه ویژه فراری روما چین رکابهایی از جنس فیبر کربن با طراحی تیلور مادِ دارد. قاب کلیدی به رنگ قرمز و طلایی Boluo با بهرهگیری از تکنیکهای چین باستان و روکشی منحصر به فرد برای این خودرو در نظر گرفته شده است. یک صفحه تقدیم طلایی با حکاکی حروف چینی به رنگ یشمی به نشانه 30 نیز در نظر گرفته شده است. در فرهنگ چین باستان، طلا نماد ثروت و خوشبختی بود و یشم نشان دهنده پاکی و ملایمت است. هر دو عنصر یادشده مترادف با آرزوهای خوب و احترام هستند.
روما در داخل دارای بستهای اختصاصی و طراحی شده توسط کیونگره شامل مجموعهای از چای خوریهای قرمز و طلایی رنگ، جعبه سیگار آبنوسی، زیر سیگاری ساخته شده با سنگ جوهری، پتوهای ترمه، چرم، عقیق و… است. این اقلام در محفظه دستکش، صدوق عقب و… قرار میگیرند.