کانسپت نیسان ۲۰-۲۳ ؛ هاچبکی برقی از آینده
آینده نیسان منتشر شده در ۰۴ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۰
کانسپت نیسان 20-23

گروه از طراحان جوان نیسان، به مناسبت بیستمین سالگرد تأسیس مرکز اروپایی طراحی این خودروساز ژاپنی در لندن کانسپتی خاص را طراحی کرده‌اند.

به گزارش خودروم، نیسان به مناسبت بیستیم سالگرد تأسیس بخش طراحی خود در اروپا و شهر لندن از یک خودروی مفهومی تمام الکتریکی جدید رونمایی کرد. حاصل تلاش طراحان این خودروساز ژاپنی، کانسپت نیسان ۲۰-۲۳ است. خودرویی شهری، برقی و اسپورت که برای طراحی آن از خودروهای فرمول E و شبیه‌سازهای آنلاین الهام گرفته‌اند.

کانسپت نیسان 20-23

نامگذاری و اهداف

کانسپت نیسان 20-23

نام این کانسپت به ۲۰ سالگی بخش طراحی نیسان در اروپا اشاره دارد. عدد ۲۳ نیز شماره نمادین کمپانی نیسان بوده و به سال جاری هم اشاره می‌کند. کانسپت ۲۰-۲۳ نیسان توسط تیمی جوان در استدیو NDE طراحی شد. هدف از ساخت این خودرو، خلق محصولی بدون محدودیت برای تردد در خیابان‌های لندن بود. هیچ مشخصاتی به غیر از ظاهر بیرونی این خودرو در دسترس ما نیست. اما نیسان آن را خودرویی برقی و شهری می‌داند. بنابراین احتمالاً شبیه به هاچبک ساب کامپکت Micra عمل خواهد کرد.

طراحی بدنه کانسپت نیسان ۲۰-۲۳

کانسپت نیسان 20-23

کانسپت نیسان ۲۰-۲۳ از نظر طراحی سبکی مشابه با هاچبک‌های سه در دارد. عناصر آیرودینامیکی در جلو و عقب مشاهده می‌شود. رکاب‌های عمیق این خودرو جریان هوا را از جلوی خودرو و به وسیله دریچه‌هایی هدایت می‌کنند تا ترمزها خنک شود. قوس گلگیرها نیز عضلانی بوده و چرخ‌های بزرگی به سبک مسابقات موتور اسپورت با لاستیک‌هایی باریک را شاهد هتسیم. قوس گلیگرها فشار هوا را کاهش می‌دهد و به این وسیله مقاومت هوا در محفظه چرخ ایجاد خواهد شد. در عقب نیز اسپولری سقفی و یک تکه بزرگ بر روی سقف قرار دارد. به غیر از آن شاهد نصب دیفیوزر مربعی با نوارهای افقی هستیم.

برخلاف عناصر آیرودینامیک بدنه، چراغ‌های LED جلو و عقب ظاهری دایره شکل دارند و شمایلی محبت آمیز را برای کانسپت ۲۰-۲۳ نیسان به ارمغان می‌آورند. چراغ‌های راهنما متشکل از لامپ‌های LED و نیم دایره شکل هستند. درهای کالووینگ با پایه‌هایی بر روی ستون A به سمت بالا باز می‌شوند. رنگ بدنه خاکستری و شاهد بکارگیری روکش سرامیک هستیم.

طراحی کابین

هماهنگی خودرویی طراحی بدنه و کابین برای چنین خودرویی بسیار سخت است. اما نیسان به خوبی از پس این کار بر می‌آید و کابین کانسپت ۲۰-۲۳ نیز بسیار خشن به نظر می‌رسد. در داخل از میله‌های مهاربند استفاده می‌شود. دو صندلی بزرگ ما را یاد مسابقات اتومبیلرانی می‌اندازند. فرمانی جالب به همراه دکمه‌های کنترلی پیش روی راننده قرار می‌گیرد. دو نمایشگر اطلاعات مورد نیاز را نمایش خواهند داد.

مشخصات فنی

متأسفانه نیسان هیچ اطلاعاتی در رابطه با پیشرانه الکتریکی مناسب برای کانسپت ۲۰-۲۳ ارائه نمی‌دهد. برنامه‌های این کمپانی برای رسانه‌ها ناشناخته بوده و باید فرض کرد که کانپست فوق الهام بخش طراحی نیسان برای ساخت خودروهای برقی در آینده است.

دسته بندی ها: خارجی عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.