معرفی سدان لوتوس امیا با 905 اسب بخار قدرت
خط و نشان منتشر شده در ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۰۰
لوتوس امیا

سدان الکتریکی لوتوس با نام Emeya رسماً معرفی شد. برای ساخت این خودرو از پلتفرم جیلی استفاده می‌شود و تولید آن بزودی در ووهان چین آغاز خواهد شد.

به گزارش خودروم، لوتوس امیا به عنوان پرچمدار جدید این برند در نیویورک معرفی شد. سدان چهار در برقی جدید لوتوس را تا همنی چند وقت پیش با نام تایپ 133 می‌شناختند. خودرویی که چالشی جدید برای رقبایی مانند تسلا مدل S و پورشه تایکان توربو خواهد بود. لوتوس Emeya با توجه به فناوری‌های پیشرفته خود اولین سدان چهار در این برند پس ز کارلتون اوپل امگا در دهه 1990 میلادی است.

لوتوس امیا

آیرودینامیک را باید یکی از مهم‌ترین نکات مرتبط به سدان لوتوس دانست. این برند از جلوپنجره‌ای فعال استفاده می‌کند. نمونه اولیه آن در شاسی بلند التره دیده شد و به کاهش کشش و بهبود کارایی همراه با خنک کردن باتری و ترمزهایی بهتر کمک خواهد کرد. اسپویلری فعال در جلو، دیفیوزری فعال با الهام از موتور اسپورت و یک اسپویلر فعال دیگر در عقب برای به حداکثر رساندن نیروی رو به پایین وجود دارند. اسپویلر فعال غقب 11 اینچ عرض داشته و 3,9 اینچ هم از نمونه موجود در التره پهن‌تر است. این قطعه 215 کیلوگرم نیروی رو به پایین را در سرعتی نامشخص ایجاد می‌کند.

داخل لوتوس امیا و مواد بازیافتی خاص

از مواد قابل بازیافت در داخل لوتوس امیا استفاده می‌شود. این سدان به عنوان اولین خودرو در جهان از نوع جدید نخ استفاده می‌کند. تزئینات مختلف کابین و… با بکارگیری نخ مزبور به عنوانحاصل ضایعات پنبه در صنایع مد و پوشاک ساخته می‌شوند. این موضوع علاوه بر ایجاد ماده‌ای لوکس و پایدار منجر به کاهش قابل توجه وزن در مقایسه با چرم است. علاوه بر این لوتوس از فرآیندهایی مانند PVD یا رسوب بخار فیزیکی برای پرداخت فلزات موجود در کابین بهره می‌گیرد. آلکانترا، پلی اورتان فوق فابریک و چرم ناپا نیز در نقاط مختلف کابین وجود دارند.

لوتوس امیا

البته ویژگی‌های کابین بیشتر از موارد مزبور است. در داخل لوتوس امیا ازسامانه صدای فراگیر KEF 3D با قابلیت حذف نویز استفاده می‌شود. سنورهای ارتعاشی حرکت لاستیک و تعلیق را تشخیص می‌دهند و سپس با پخش سیگنال‌های صوتی از طریق بلندگوها، صدای ناشی از آنها را مهار می‌کند.پیش روی راننده نمایشگری واقعیت افزوده با ابعاد 55 ایچ برای دسترسی سریع به مهم‌ترین اطلاعات وجود دارد. علاوه بر این ما شاهد استفاده از آینه‌های دیجیتال و ماژول‌های لیدار در سدان برقی لوتوس هستیم.

مشخصات فنی لوتوس امیا

لوتوس برای ساخت امیا از پلتفرم التره با معماری سفارشی EPA و برگفته از پلتفرم تجربه‌گرای SEA جیلی استفاده می‌کند. به همین خاطر احتمال می‌دهیم که شعاع پیمایش ترکیبی این خودرو همانند التره حدود 600 کیلومتر باشد. همچنین از باتری‌های 102 یا 112 کیلووات ساعتی با قابلیت اتصال به شارژ 350 کیلوواتی استفاده می‌شود. این یعنی تنها با 5 دقیقه شارژ باتری می‌توان تا 159 کیلومتر را طی نمود. شارژ باتری از 10 تا 80 درصد به وسیله شارژ DC با ظرفیت 350 کیلووات نیز تنها 18 دقیقه زمان احتیاج دارد.

لوتوس امیا

این سدان الکتریکی 905 اسب بخار قدرت و 984 نیوتن متر گشتاور دارد. شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت آن 2,8 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن در صورت بکارگیری سامانه چهار چرخ متحرک حدود 255 کیلومتر بر ساعت خواهد بود. نیرو به وسیله گیربکس 2 سرعته به تمام چرخ‌ها انتقال می‌یابد. لوتوس مدعی بکارگیری ترمزهایی در حد مسابقات اتومبیلرانی است. همچنین تعلیق قابل تنظیم این خودرو قادر به تجزیه و تحلیل 1 هزار بار در ثانیه خواهد بود.

جزئیات ساخت و عرضه لوتوس Emeya

جزئیات بیشتر در رابطه با لوتوس امیا در سه ماهه چهارم سال 2023 منتشر می‌شود. این خودرو در سال 2024 و کارخانه جیلی واقع در ووهان به تولید می‌رسد. در حال حاضر التره در کارخانه مزبور تولید می‌شود. به گفته مدیر بازرگانی لوتوس امیا تا سه ماهه چهارم سال 2024 وارد بازار آمریکا می‌شود. لوتوس انتظار دارد که 30 درصد از فروش کل این برند به لطف امیا و التره تا سال 2025 در آمریکا باشد.

دسته بندی ها: خارجی عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.