
نشریه کرهای Auto Times، آوریل سال 2023 را زمان توقف تولید کیا استینگر دانسته و از جمله دلایل آن را فقدان تقاضای کافی عنوان کرده است.
به گزارش خودروم، یکی از اولین نشانههای تغییر و ارتقاء بازار هدف کیا را باید تولید کانسپت GT در سال 2011 دانست. نسخه تولیدی این خودروی مفهومی در سال 2017 و با نام کیا استینگر وارد بازار شد. این خودرو توسط کارشناسان برنامه گرند تور مورد تحسین قرار گرفت؛ اما آمار فروش آن مطابق با شور اشتیاق موجود در اطراف استینگر نبود. لذا شایعاتی پیرامون مرگ زود هنگام آن منتشر شد و اکنون گزارش جدید Auto Times ادعا میکند که توقف تولید کیا استینگر در آوریل 2023 رخ خواهد داد و رقیب بی ام و سری 4 گرند کوپه به پایان راه رسیده است.
نشریه کرهای معتقد است که کیا به دلیل فقدان تقاضای کافی تولید استینگر را در آوریل 2023 متوقف خواهد کرد. به گزارش این نشریه، کیا در کره تنها 1499 دستگاه استینگر فروخته و این کمترین آمار مرتبط به فروش کیا در بازار داخلی کره است. ظاهراً جایگزین مستقیمی برای این خودرو در نظر گرفته نشده؛اما کریم حبیب، یکی از طراحان کیا، سال گذشته گفته بود که نسخه GT کیا EV6 نقشی مشابه با استینگر دارد.
با وجود فروش ضعیف، کیا مدل استینگر را نادیده نمیگرفت و به بروزرسانی آن فکر کرده و سال گذشته برای افزایش قدرت آن در ایالاتمتحده آمریکا نسخه لیفبک swoopy را عرضه کرد و به جای موتور 2 لیتری استاندارد، از یک پیشرانه 2,5 لیتری با 300 اسب بخار قدرت استفاده کرد. علاوه بر این، کیا نسخه GT استینگر را با موتور 3,3 لیتری V6 توئین توربو با قدرت 368 اسب بخار به تولید رساند. این خودرو هم به شکل دیفرانسیل عقب و هم با سیستم تمام چرخ متحرک عرضه میشد و منحصراً از یک جعبه دنده اتوماتیک هشت سرعته استفاده میکرد.
استینگر تغییرات نسبتاً کوچکی در مقایسه با نمونههای اولیه در قسمتهایی از بدنه و چرخها تجربه کرد. در داخل ابعاد صفحه نمایش مرکزی به 10,25 اینچ رسید و برای بازار آمریکا نسخه ویژه اسکورپیون آن با مجموعهای از تزئینات مشکی، فیبر کربن، روکش چرم ناپا مشکی و قرمز معرفی شد.
اما سوال این است که با کنار رفتن استینگر چه اتفاقی رخ میدهد؟ برای پاسخ به این پرسش باید دوباره گزارش نشریه Auto Times را مطالعه کرد؛ چون این رسانه ادعا میکند که یک سدان swoopy الکتریکی در سال 2025 وارد بازار میشود. البته هنوز هیچ چیز رسمیت ندارد.