بررسی کیا EV6 مدل 2022
زیبای معمولی! منتشر شده در ۱۷ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۱۸
کیا EV6 مدل 2022

در این محتوا به بررسی کیا EV6 مدل 2022 پرداخته و با خاص ترین کراس اوور الکتریکی کره ای و مشخصات بارز آن آشنا می‌شویم.

به گزارش خودروم، کیا EV6 مدل 2022 یک کراس‌اوور الکتریکی ایده‌آل است. ارتفاع مناسب، قیمت عالی، طراحی جدید و رانندگی لذت بخش چیزهایی هستند که شما در این خودرو تجربه خواهید کرد.

بنابراین جای تعجب ندارد که کیا انواع آپشن‌ها را برای این خودروی خاص به منظور پاسخ به نیاز مشتریان در نظر گرفته بگیرد؛ اما متاسفانه این خودرو تنها یکی از سه کراس‌اوور الکتریکی کامپکت کمپانی کیا به عنوان یک تولیدکننده کره‌ای است.

در واقع اگر عینک خوش بینی بیش از حد خود را کنار بگذاریم، کیا EV6 تنها کراس اوور الکتریکی کره‌ای خواهد بود که ما به سمت و سوی آن کشیده می‌شویم.

کیا EV6 مدل 2022

البته دیدگاه مزبور بیشتر به علایق شخصی بستگی دارد و خیلی نمی‌توان روی ارزیابی‌های انتقادی، کیفی و… حساب باز کرد. از نظر فنی این خودروی جدید مشابه با هیوندای Ioniq 5 بوده و نزدیکی زیادی به جنسیس GV60 دارد.

سه خودروی مورد بحث را به هیج عنوان نمی‌توان به یکدیگر ترجیح داد و اگر واقع بین باشیم؛ طراحی بدنه، مشخصات فنی و کابین Ioniq بسیار بهتر از جنسیس است. اما اگر کیا نظر شما را جلب کرد و یا با سادگی دو خودروی کره‌ای دیگر مشکل دارید؛ قطعاً کیا EV6 مدل 2022 به عنوان جایگزینی هوشمند با بُرد پیمایشی فراوان و سرعت شارژ عالی در کنار شما خواهد بود.

طراحی

با وجود رابطه‌ای که میان کیا EV6 و دو خودروی یادشده در ابتدای متن به دلیل اینکه هر سه کراس‌اوورهایی برقی از گروه خودروسازی هیوندای هستند؛ سبک طراحی بدنه هر کدام کاملاً منحصر به فرد است.

در این میان طراحی کیا EV6 مدل 2022 بدون شک در قیاس با دو هموطن کره‌ای آن، پیش‌رو تر به نظر می‌رسد. درب موتور به سمت پایین کشیده شده و اشکال زاویه‌دار آن هماهنگی بسیار خوبی با چراغ‌های ظریف جلو و جلوپنجره باریک خودرو دارند.

کیا EV6 مدل 2022

قوس سقف و حرکت تند آن به سمت بالا به یکباره با افت شدیدی مواجه شده و در عقب نواری از لامپ‌های LED به شکل C را می‌بینیم که به گلگیر می‌رسند.

رنگ خاکستری مات واقعاً چهره محصول خاص کیا را زیباتر کرده و باید گفت که کیا EV6 یکی از خودروهای زیبای این برند کره‌ای تاکنون است.

کیا EV6 مدل 2022

کابین EV6 هم اشتراکات فراوانی با Ioniq و GV60 دارد. صفحه نمایش مرکزی متشکل از دو نمایشگر 12,3 اینچی بوده و به طور کلی داشبورد شبیه به محصولات کمپانی هیوندای است. اما فضای کابین EV6 به اندازه جنسیس جادار نیست. کنسول وسط به سمت جلو کشیده شده و تریم مشکی رنگ کابین قطعاً بر شمایل آن تاثیر منفی می‌گذارد. لازم به ذکر است که روکش جیر سفارشی این خودرو بسیار عالی بوده و استفاده از آن مقرون به صرفه خواهد بود.

راحتی

با وجود بهره‌گیری از رینگ‌های 19 اینچی، سواری با کیا EV6 مدل 2022 به لطف لاستیک‌هایی با نسبت ابعاد 55 بسیار آرام است. دیواره‌های جانبی ضخامت مناسبی دارند و به سیستم تعلیق جلو مک‌فرسون و چند لینکی عقب آزادی عمل زیادی داده و در نتیجه شاهد سواری پایدار و بی‌صدایی هستیم.

کیا EV6 مدل 2022

صدای سایش لاستیک‌ها بسیار کم بوده و صدای باد در داخل خودرو شنیده نمی‌شود. چون کیا EV6 ابعاد کوتاهی دارد؛ صندلی‌های جلو ساده هستند و نسبت به Ioniq 5 کمتر بدن سرنشین را دربر خواهند گرفت و این ضعف موجب شکست این خودرو در برابر رقبای الکتریکی دیگری همچون موستانگ Mach-E و فولکس‌واگن ID.4 خواهد شد.

ردیف دوم فضای بهتری ارائه می‌دهد و با توجه به کف مسطح این بخش، به راحتی می‌توان برای حمل سه سرنشین بزرگسال از آن استفاده کرد.

فناوری کیا EV6 مدل 2022

همان‌طور که پیش از این اشاره شد؛ دو صفحه نمایش 12,3 اینچی در کیا EV6 مدل 2022 موجود بوده و از آنها به عنوان صفحه نمایش مرکزی و نمایشگر ابزار و کیلومتر شمار استفاده می‌شود.

کیا EV6 مدل 2022

گرافیک و سرعت پاسخگویی این نمایشگرها بسیار مناسب بوده و به راحتی می‌توان ابزار مورد نظر را انتخاب کرده و از رانندگی لذت برُد. علاوه بر این نمایشگر دیجیتالی ابزار و کیلومتر دارای چندین تم متفاوت بوده و باید گفت که کیا در این رابطه جسارت به خرج داده است؛ اما این ویزگی تغییر زیادی در ظاهر سیستم یادشده ایجاد نمی‌کند.

همچنین خبری از دسترسی بی‌سیم به اندروید اتو و اپل کارپلی نیست و کار کردن با صفحه نمایش اطلاعات و سرگرمی کیا EV6 کمی دشوار به نظر رسیده و شاید شما را آزار دهد. اما احتمالاً پس از مدتی به پیچیدگی و رابط کاربری خاص EV6 عادت می‌کنید.

مشخصات فنی کیا EV6 مدل 2022

چیزی که برخی از کارشناسان با آزمایش خودروهای الکتریکی مختلف متوجه شدند این است که انتخاب نسخه‌های قدرتمند این خودروها چندان منطقی نیست. آنها این استدلال را در مورد فورد موستانگ Mach-E GT مطرح کرده و سپس به سراغ تخریب EQS 580 رفتند. اما در حال حاضر ظاهراً آنها تغییر عقیده داده و معتقدند که کیا EV6 در نسخه تک موتور، واقعاً جالب نیست.

کیا EV6 مدل 2022

موتور الکتریکی کیا EV6 مدل 2022 روی محور عقب قرار دارد و انرژی خود را به وسیله باتری لیتیوم یونی 77,4 کیلووات ساعتی تامین می‌کند.

حداکثر قدرتد نسخه GT-Line حدود 225 اسب بخار بوده و بیشینه گشتاور 349 نیوتن‌متر است که این ارقام برای کراس‌اووری با وزن 1930 کیلوگرم مناسب به نظر رسیده و از نظر عملکرد کیا EV6 را در حد یک خودروی متوسط نگاه می‌دارد و شما یک رانندگی هیجان‌انگیز را تجربه نمی‌کنید. بُرد پیمایشی این خودرو 498 کیلومتر است.

کیا EV6 مدل 2022

اعداد بالا شتاب صفر تا 100 کیلومتر نسخه تک موتور را به 7,2 ثانیه ثانیه می‌رساند و این در حالی است که یک خودروی الکتریکی دو موتوره برای رسیدن به همان سرعت تنها به 5,1 ثانیه احتیاج دارد.

علاوه بر این به نظر می‌رسد که ایده تولید یک کراس‌اوور دیفرانسیل عقب کمی تازگی داشته باشد؛ اما همین اقدام باعث می‌شود که وزن خودرو حدود 90 کیلوگرم کمتر شود و حس چابکی را در هنگام رانندگی با کیا EV6 تجربه کنید؛ اما هیچ وقت حس و حال جذاب یک رانندگی هیجان‌انگیز با خودرویی دیفرانسیل عقب نخواهید داشت.

کیا EV6 مدل 2022

جدا از مسائل مزبور، حرکت بدنه شُل و خطی است و این در شرایطی خواهد بود که از لاستیک‌های 19 اینچی و سیستم تعلیقی نرم استفاده می‌کنید. همچنین سیستم هوشمند کنترل پدال موسوم به i-Pedal واقعاً آزاردهنده بوده و راننده با هر بار روشن کردن خودروی خود، باید دوباره آن را فعال کند.

ایمنی

نسخه GT-Line کیا EV6 مدل 2022 به شکل استاندارد از تمامی سیستم‌های ایمنی فعال کیا برخوردار است. از این ویژگی باید به عنوان یکی از نکات مثبت EV6 یاد کرد؛ البته Highway Driving Assist 2 کروز کنترل تطبیقی و فناوری حفظ حرکت بین خطوط و تغییر خط حرکتی را ترکیب کرده و براساس پیش‌بینی‌های خود در ترافیک‌های سنگین و… واکنش نشان می‌دهد.

کیا EV6 مدل 2022

در واقع سیستم HDA2، کروز کنترلی تطبیقی و مبتنی بر موقعیت مکانی دارد و براساس شرایط رانندگی عمل کرده و به عنوان مثال با نزدیک شدن به پیچ‌ها سرعت خودرو را کاهش می‌دهد.

قیمت

نسخه ارزان قیمت کیا EV6 مدل 2022 با ارزشی معادل با 42,695 دلار معامله می‌شود که ظرفیت باتری‌های آن بسیار پایین است. اگر نسخه GT-Line نظر شما را جلب کرد؛ باید برای آن 52,995 دلار هزینه کنید و در صورت انتخاب رنگ خاکستری مات یا کابینی پوشیده از جیر نیز باید 53,405 دلار پرداخت کرد.

دسته بندی ها: بررسی خودرو تازه ها تیتر یک
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.