بررسی جنسیس GV60 مدل 2023
من هم هستم! منتشر شده در ۰۵ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۳۰
جنسیس GV60 مدل 2023

در این محتوا به بررسی طراحی، امکانات، راحتی، قیمت، ایمنی و مشخصات فنی جنسیس GV60 مدل 2023 می‌پردازیم.

به گزارش خودروم، جنسیس GV60 اولین خودروی الکتریکی این برند بوده و برای ساخت آن از پلتفرم E-GMP و مشترک با هیوندای آیونیک 5 و کیا EV6 استفاده شده است. هیوندای آیونیک 5 و کیا EV6 خودروهای جذابی بوده و در بین خودروهای کره‌ای، تقریباً جزء محبوب‌ترین‌ها هستند.

حالا تصور کنید که دو کراس‌اوور مزبور 429 اسب بخار قدرت دارند! این عدد بسیار عالی است و به همین خاطر هم باید از GV60 تقدیر کرد. محصول متمایز جنسیس سرعت و قدرت سطح بالایی دارد و با توجه به پشتیبانی از شارژر 250 کیلوواتی، از نظر مدت زمان شارژ شدن، یکی از سریع‌ترین خودروهای لوکس و سایز متوسط در بین سایر خودروهای هم سطح خود است. به همین دلیل هم ما برآن شدیم که نگاهی به جنسیس GV60 به عنوان یکی از پرچمداران کره‌ای بازار خودروی جهان بی‌اندازیم.

طراحی

جنسیس G80 زیبا است و مدل GV70 ظاهری هوشیار دارد؛ اما جنسیس GV60 چیز کاملاً متفاوتی بوده و در مقایسه با دو خودروی مزبور طراحی عجیب و غریبی، به خصوص در قسمت عقب دارد. به غیر از آن اگر تسلا مدل Y از نمای کناری بسیار غیر معمولی به نظر می‌رسید؛ به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتماً نگاهی به GV60 بی‌اندازید!

جلو جنسیس GV60 مدل 2023

همان‌طور که پیش از این اشاره شد؛ ماشین جنسیس GV60 در نوع خود یک خودروی بسیار جالب از نظر طراحی است. چرخ‌های بزرگ 21 اینچی تقریباً تمام فضای موجود برای قرارگیری لاستیک‌ها را اشغال کرده و هنوز هم چراغ‌های دو خطی معروف را می ‌ینیم که در کنار سایر عناصر غیر معمولی بدنه قرار دارند.

عقب جنسیس GV60 مدل 2023

به نظر ما طراحی کابین اصلاً جای بحث کردن نمی‌گذارد و بسیار زیبا و لوکس است. در این محیط از چرمی سرمه‌ای رنگ برای پوشش فرمان، کنسول میانی و رو دری‌ها استفاده شده و ترکیب بسیار خوبی را ما بین تزئینات آلومینیومی با کیفیت جنسیس GV60 خلق کرده‌اند. از نکات جذاب این خودرو باید به طراحی چرخشی مانند شیفر دنده‌های پشت فرمان اشاره کرد که می‌توان از آنها در هنگام رانندگی به جای غربیلک  شیشه‌ای و حکاکی شده کنسول میانی استفاده کرد.

راحتی

اجازه ندهید که عملکرد فوق‌العاده نسخه پرفورمنس جنسیس GV60 شما را فریب دهد؛ چون سریع‌ترین نسخه این خودرو هم تقریباً بهترین امتیازهای مربوط به راحتی و آسایش سرنشینان را کسب خواهد کرد. رمز و راز موفقیت ماشین جنسیس GV60 در این بخش را باید سیستم تعلیق کنترل شده الکتریکی آن دانست که به خوبی مسیر پیش روی خودرو را اسکن کرده و متناسب با فراز و نشیب‌های جاده واکنش نشان می‌دهد. این یعنی GV60 بدون هیچ مزاحمتی از روی دست‌اندازها و موج‌های سطح آسفالت عبور کرده و حتی رینگ‌های 21 اینچی آن نیز باعث سلب آسایش شما در درون کابین نخواهند شد.

کنار جنسیس GV60 مدل 2023

صندلی‌های جلو به خوبی سرنشین را در بر می‌گیرند و می‌توان بخش مربوط به گودی کمر، ماساژور و نحوه قرارگیری صندلی‌ها را شخصی‌سازی کرد. از پوشش چرم ناپا با جنسی بسیار نرم منعطف برای صندلی‌ها استفاده شده و به لطف کف مسطح خودرو به خاطر بهره‌گیری از معماری اسکیت بوردی الکتریکی، فضای کابین جنسیس GV60 بسیار جادار است. البته دو نکته منفی در رابطه با این خودرو وجود دارد. اول اینکه فضای عقب حتی برای نشستن یک انسان تقریباً لاغر هم بسیار تنگ به نظر می‌رسد و صندوق عقب نیز کوچک است.

فناوری

صفحه نمایشی لمسی و استاندارد با ابعاد 12,3 اینچ در بالای داشبورد قرار گرفته و پشت فرمان نیز یک پنل ابزار و صفحه کیلومتر دیجیتالی 12,3 اینچی قرار دارد. تمام صفحات نمایش در درون قابی یک تکه قرار گرفته و مانند سایر خودروهای جنسیس، عملکرد آنها یکپارچه است. گرافیک و وضوح تصویر صفحات مزبور بسیار عالی بوده و پاسخگویی و لمس آنها بسیار عالی است و صفحه کیلدهای اضافی موجود در کنسول مرکزی باعث سهولت انجام برخی از تنظیمات می‌شوند.

جلوپنجره و چراغ جلو جنسیس GV60 مدل 2023

مشکل رابط کاربری GV60 که در اکثر خودروهای سطح بالای جنسیس، هیوندای و کیا مشاهده می‌شود؛ عدم اتصال بی‌سیم به اپل کارپلی و اندروید اتو است. به این ترتیب که برای اتصال تلفن هوشمند خود به سیستم جنسیس GV60 باید از USB-C استفاده کنید و در صورت نبود آن به هیچ وجه امکان اتصال وجود ندارد.

چراغ عقب جنسیس GV60 مدل 2023

با این حال چیزهای مفید و متمایز دیگری در جنسیس GV60 وجود دارد. یکی از ویژگی‌های این خودرو دوربین بیومتریک آن است. این دوربین  بخشی از یسیستم امنیتی بیرون خودرو بوده و قابلیت تشخیص چهره را با اسکن اثر انگشت ترکیب کرده و به شما این امکان را می‌دهد که کلیدهای خود را به طور کامل در خانه بگذارید.

مشخصات فنی جنسیس GV60

ماشین جنسیس GV60 به یک بسته باتری 77,4 کیلووات ساعتی و دو پیشرانه الکتریکی با مجموع قدرت 429 اسب بخار و بیشینه گشتاور 604 نیوتن‌متر مجهز است. این اعداد یعنی محصول جالب توجه جنسیس، از آئودی Q4 E-Tron یا مرسدس EQB قدرتمندتر است؛ اما این پایان راه نبوده و با فشار دادن دکمه نئونی BOOST در سمت راست پاینن فرمان، قدرت GV60 بیشتر هم می‌شود.

لاستیک جنسیس GV60 مدل 2023

دکمه یادشده حداکثر قدرت جنسیس GV60 را به 483 اسب بخار رسانده و بیشینه گشتاور این خودرو به 699 نیوتن‌متر می‌رسد. در واقع شتاب این خودرو به قدری افزایش می‌یابد که لاستیک‌های تمام فصل میشلن Primacy به سختی آن را تحمل می‌کنند. به گفته جنسیس در نسخه پرفورمنس این خودرو با فعال شدن BOOST، در 4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت خواهید رسید.

صندوق عقب جنسیس GV60 مدل 2023

از نکات جالب جنسیس GV60 سه صدای الکترونیکی منحصر به فرد اگزوز است که توسط بلنگوهای خارجی در حالت‌های مختلف رانندگی پخش می‌شوند. صداهای مزبور به نظر جالب هستند؛ اما یکی از آنها واقعاً خوب نبوده و در واقع بیشتر جنبه سرگرمی دارند.

داشبورد جنسیس GV60 مدل 2023

با وجود قابلیت‌های ذکر شده جنسیس GV60 هنوز دور برادران بنزینی خود می‌چرخد و به اندازه یک موستانگ Mach-E GT چابک نیست. زمانی که در حالت اسپورت بدنه را به سختی در یک پیچ می‌چرخانید؛ فرمان عملکرد مطلوبی ندارد و فرمان الکتریکی تقویت شده آن به خوبی عمل نخواهد کرد. با این حال دیفرانسیل به خوبی عمل کرده و سیستم کنترل الکتریکی آن کمک می‌کند که توزیع نیرو در محور عقب کاملاً متعادل صورت گیرد.

ایمنی جنسیس GV60

داشبورد و فرمان جنسیس GV60 مدل 2023

جدیدترین و بهترین سامانه‌های ایمنی راننده فعال هیوندای، کیا و جنسیس به صورت استاندارد در GV60 پرفورمنس وجود دارند. لیست سیستم‌های ایمنی جنسیس GV60 شامل ترمز اضطراری خودکار، کروز کنترل تطبیقی، دستیار رانندگی در بزرگراه و… می‌شود و در واقع یکی از پیشرفته‌ترین سامانه‌های رانندگی خودکار سطح 2 را شاهد هستیم.

قیمت

غربیلک تعویض دنده جنسیس GV60 مدل 2023

نسخه پایه جنسیس GV60 با قیمت 59,985 دلار عرضه می‌شود. ارزش نسخه پرفورمنس این خودرو 68,985 دلار بوده و برای سفارش آن با رنگ سفید Uyuni باید 575 دلار بیشتر هزینه کرد. این ماشین رقیب مستقیمی از مرسدس‌بنز یا آئودی ندارد. در واقع این خودرو 10 هزار دلار گران‌تر از خودروهای هم سطح خود بوده و حتی نسخه پایه GV60 نیز چند دلار گران‌تر از جایگزین‌های خود از سایر برندها است.

دسته بندی ها: بررسی خودرو تازه ها منتخب
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.