کیا K9 مدل ۲۰۲۵ با جلو پنجره جدید معرفی شد
پرچمدار چشم بادامی منتشر شده در ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۱
کیا K9 مدل ۲۰۲۵

نسل جدید و ۲۰۲۵ کیا K9 برای عرضه در کره جنوبی معرفی شد. از جمله قابلیت‌های این سدان پرچمدار استفاده از یک فناوری ویژه برای خشک کردن سیستم تهویه مطبوع است.

به گزارش خودروم، نسل دوم کیا K900 در نمایشگاه خودروی نیویورک سال ۲۰۱۸ معرفی شد. اما این سدان بزرگ در بازاری مانند آمریکا عمر کوتاهی داشت و تولید آن بعد از سه سال متوقف شد. با این حال پرچمدار این برند کره‌ای هنوز در سایر بازارهای جهان عرضه می‌شود. در کشور کره جنوبی این خودرو با نام K9 شناخته می‌شود. اکنون کیا K9 مدل ۲۰۲۵ یک فیس لیفت بزرگ را نسبت به سال ۲۰۲۱ تجربه می‌کند و با شکوه‌تر از همیشه وارد خیابان‌ها خواهد شد.

چهره جدید

کیا K9 مدل ۲۰۲۵

البته تغییرات مرتبط به کیا K9 جدید خیلی هم زیاد نیست. این شرکت تنها به اصلاح شکل ظاهری جلو پنجره اکتفاء می‌کند و از تزئینات فقی به جای عناصر V شکل قبلی استفاده کرده است. علاوه بر این در K9 2025 کیا به سراغ رینگ‌های ۱۹ اینچی جدید و رنگ بدنه خاکستری می‌رود. کابین لوکس این خودرو هم با تریم‌های جدیدی همچون قهوه‌ای مریخی یا خاکستری مه‌آلود در دسترس است.

فناوری After Blow چیست؟

K9 2025

فناوری After Blow هم به کیا K9 مدل ۲۰۲۵ می‌رود. این تکنولوژی برای جلوگیری از انتشار بوهای نامطبوع از طریق سیستم تهویه مطبوع، اقدام به خشک نمودن آن می‌کند. به این ترتیب که نیم ساعت پس از خاموش شدن موتور، سیستم After Blow به طور خودکار و به مدت ۱۰ دقیقه فعال می‌شود و مجاری تهویه هوا را خشک خواهد کرد. این اقدام از رشد کپک نیز جلوگیری می‌کند. یک سنسور بر روی باتری این اطمینان را می‌دهد که در صورت رو به اتمام بودن باتری، سیستم فعال نشود. علاوه بر این در صورت پایین بودن دمای بیرون و عدم استفاده از تهویه مطبوع به مدت طولانی، سیستم فعال نمی‌شود.

دیگر تغییرات

کیا K9 جدید

از دیگر تغییرات کیا K9 جدید می‌توان به افزودن صندلی ماساژور برای سرنشین جلو، پورت USB-C در جلو و عقب و وجود یک کپسول آتش نشانی اشاره کرد. همچنین باید دانست که در حال حاضر سطح تجهیزات این خودرو در حالت استاندارد نسبت به قبل بیشتر است. ضمن اینکه در تیپ‌های بالاتر برخی از موارد مزبور به شکل استاندارد در دسترس هستند.

مشخصات فنی

کیا K9 2025 به عنوان سدانی پرچمدار در نسخه دیفرانسیل عقب و چهار چرخ متحرک همراه با موتور ۳,۳ لیتری توربوشارژ و ۳,۸ لیتری V6 تنفس طبیعی عرضه می‌شود. همچنین امکان خرید این خودرو با موتور ۵ لیتری V8 نیز وجود دارد. برای خرید کیا K9 جدید باید مبلغی بین ۴۴ هزار دلار تا ۶۵ هزار دلار پرداخت نمود.

دسته بندی ها: خارجی عناوین روز
برچسب ها:

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.