یک شام کاری در نیویورک باعث شد که فری پورشه برای ساخت و بکارگیری یک لوگوی اختصاصی برای محصولات پورشه تصمیم بگیرد!
به گزارش خودروم، بارها در رابطه با لوگوهای مختلف خودروسازان و شرکتهای مختلف فعال در صنعت خودروسازی صحبت کردهایم. اما لوگوی متفاوت پورشه و طراحی آن به سال 1951 باز میگردد. در واقع لوگوی کنونی پورشه در سال 1951 متولد شد. در مارس همان سال، پورشه و اوتومار دامنیک به عنوان پزشکی اهل اشتوتگارت و مشتری اصلی محصولات پورشه، مسابقهای در میان مدارس هنری آلمان برای طراحی لوگوی ترتیب داد. او جایزهای 1 هزار مارکی معادل 550 دلار برای طرح برتر اختصاص داد. اما هیچ کدام از طرحها برنده نشد و ایده بکارگیری لوگو در محصولات پورشه به فراموش سپرده شد.
اما زمانی که فری پورشه در پایان همان سال به نیویورک رفته بود؛ دوباره ایده طراحی یک لوگو توسط یک واردکننده اتریشی به نام مکس هافن مطرح شد. هافن مالک شرکت هافمن موتور و واردکننده ویژه خودروهای اروپایی به آمریکا بود. او در جریان یک شام کاری با پورشه در مورد اهمیت لوگویی با ساختار اصیل و زیباییهای بصری به منظور ایجاد هویت در خودروهای پورشه بحش کرد. تا آن زمان تنها از حروف پورشه بر روی کاپوت مدل 356 استفاده میشد.
این بحث و گفت و گو در فری پورشه تاثیری ویژه گذاشت و او در نهایت تصمیمی مهم گرفت. در 27 دسامبر 1951 پورشه اعلام کرد که بدنبال نشانی برای قراردادن بر روی فرمان محصولات پورشه با نمادهایی از اشتوتگارت یا چیزی مشابه به آن است. در سال 1952 و در کشور آلمان، طراح پورشه یعنی فرانتس خاور ریمسپیس مامور طراحی یک نشان تجاری شد. دستور این بود که چیزی طراحی کند که نمادهای اصیل پورشه و کیفیت و پویایی محصولات آن را نشان دهد.
نتیجه تلاشهای طراح پورشه را امروزه بر روی خودروهای اسپرت این شرکت با الهام از نماد شهر اشتوتگارت میبینیم. این نشان اسبی را نمایش میدهد که در درون یک سپر طلایی قرار گرفته است. با رنگهای قرمز و سیاه و شاخهایی لوکس به نشانه وورتمبرگ هوهنتسولرن از نمادهای اشتوتگارت، نشان پورشه تزئین شده و حروف پورشه نیز در بالای آن نقش بستهاند. از سال 1952 لوگوی مزبور با تغییراتی همراه بود؛ اما همواره ساختار اصلی خود را حفظ کرده و تنها جزئیاتی از آن مطابق با طراحی معاصر تغییر کرده است.
در سال 1952 و در کشور آلمان، طراح پورشه یعنی فرانتس خاور ریمسپیس مامور طراحی یک نشان تجاری شد. دستور این بود که چیزی طراحی کند که نمادهای اصیل پورشه و کیفیت و پویایی محصولات آن را نشان دهد.
لوگوی فعلی پورشه در سال 1952 طراحی شد و از آن زمان تاکنون فقط با تغییراتی جزئی مورد استفاده قرار میگیرد.