امیدواری جنرال موتورز به سود آوری مناسب برقی ها
تا سال 2025 منتشر شده در ۲۲ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۰
جنرال موتورز

جنرال موتورز معتقد است که با توجه به اقدامات صورت گرفته توسط این کمپانی و مشوق‌های مالیاتی و... خودروهای برقی 50 میلیارد دلار سود آوری برای این شرکت تا سال 2025 دارنند.

به گزارش خودروم، کمپانی جنرال موتورز انتظار دارد که خطوط تولید خودروهای الکتریکی این شرکت تا سال 2025 بیش از 50 میلیارد دلار درآمد سالانه را نصیب آن کند. این هدف تنها با تولید سالانه بیش از یک میلیون دستگاه خودروی الکتریکی در پنج کارخانه مونتاز آمریکای شمالی محقق خواهد شد. جنرال موتورز پیش بینی می‌کند که خودروهای الکتریکی حاشیه سود تک رقمی پایین و متوسطی داشته باشند. اعداد مد نظر این شرکت حاصل محاسبات مالی بوده و شامل مشوق‌های فدرالی یا اعتبارات مالیاتی موجود در بازار آمریکا نیست.

مدیر مالی جنرال موتورز هفته گذشته و در جریان رویداد سرمایه‌گذاری این شرکت گفت بود که آنها تخمین می‌زنند که اعتبارات مالیاتی به ارزش 3,500 تا 5,500 دلار برای هر وسیله نقلیه جنرال موتورز تا سال 2025 اعمال می‌شود. این اعداد می‌توانند 5 تا 7 امتیاز به حاشیه سود خودروهای الکتریکی اضافه کنند و جنرال موتورز در موقعیتی قرار می‌گیرد که به موجب آن به اهدافی که قبلاً در صدد رسیدن به آنها بود، در سال 2025 رسیده و حاشیه سود خودروهای الکتریکی شبیه به محصولات درون سوز می‌شود.

حجم 1 میلیونی تولید خودروهای الکتریکی، تقریباً شامل نیمی از ظرفیت تولید فعلی خودروهای جنرال موتورز در آمریکای شمالی است. در سال 2021 این شرکت توانست 2,1 میلیون خودروی سواری و تجاری را بفروشد و در این میان تنها 33 هزار خودروی الکتریکی شامل شورلت بولت و بولت EUV فروخته شده است. این یعنی جنرال موتورز انتظار دارد که میزان فروش خودروهای الکتریکی آن بیش از 30 برابر حجم سال 2021 رشد کند.

جنرال موتورز انتظار دارد که ظرفیت تولید باتری در آمریکا را در همان بازه زمانی به 160 گیگاوات برساند. براساس گفته‌های مدیر مالی این شرکت، هزینه ساخت باتری‌های جنرال باید از حدود 87 دلار در هر کیلووات ساعت در سال 2025 باید به 70 دلار یا کمتر در هر کیلووات ساعت تا پایان دهه برسد. با این مسیر جنرال موتورز تخمین می‌زند که کل درامد این شرکت تا سال 2025 سالانه 12 درصد افزایش یابد. این رشد در آمد تنها به خاطر خودروهای الکتریکی نیست؛ بلکه شامل نرم افزارها و شرکت‌های زیر مجموعه فعال در بخش خودروهای خودران هم می‌شود و باید دانست که جنرال موتورز مالک مطلق اکثر آنها است. علاوه بر این جنرال موتورز در تولدی خودروهای الکتریکی ارزان قیمت با هوندا مشارکت می‌کند.

ثبت دیدگاه

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.