جیلی خودرویی جدید به نام گلکسی L7 را معرفی کرد. فناوری خودران و ناشناخته این خودرو در آینده نزدیک توسط 72 ماهواره اختصاصی جیلی هدایت میشود!
به گزارش خودروم، جیلی به تازگی از سری جدید محصولات خود به نام گلکسی رونمایی کرده است. اولین خودرو از این محصولات گلکسی L7 نام دارد. این خودرو شاسی بلندی پلاگین هیبریدی بوده و احتمالاً در بازار چین به موفقیت چشمگیری دست خواهد یافت. طراحی زیبا با چراغهای جلوی خاص و بدنه دو رنگ از جمله ویژگیهای جیلی گلکسی L7 هستند.
جیلی سری گلکسی را شامل محصولاتی جدید، برقی و پیشرفته میداند. بنابراین ما با برندی جدید یا فرعی مواجه نبوده و سری گلکسی کاملاً زیر نظر جیلی خواهد بود. در چین این سری را با نام جیلی یوآن هه میشناسند. مثل همیشه جاهطلبی چینیها در سطح بالایی قرار دارد و ظاهراً جیلی در طی دو سال آینده هفت مدل جدید از سری گلکسی را وارد بازار میکند.
سری گلکسی شامل دو نوع L برای خودروهای پلاگین هیبریدی و E-range برای محصولات الکتریکی میشود. در هر حال چهار خودرو از هفت خودروی جدید سری گلکسی پلاگین هیبریدی و سه خودرو برقی هستند. نام این محصولات L9 به عنوان شاسی بلندی بزرگ، L7 شاسی بلندی متوسط، L6 سدان، L5 کراس اوور و E7 شاسی بلند به همراه E6 و E8 سدان است. این نامگذاری تاحدود زیادی گیجکننده به نظر میرسد؛ چون تمام خودروهای یادشده براساس پلتفرم جدیدی به نام E-CMA تولید میشوند.
بر روی سری گلکسی از یک لوگوی بازسازی شده براساس لوگوی اصلی جیلی استفاده میشود. اولین خودروی این سری جدید، گلکسی L7 نام دارد. همان گونه که از نام این محصول پیداست؛ ما با خودرویی پلاگین هیبریدی مواجه هستیم. ابعاد این محصول در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب 4,700، 1,905 و 1,685 میلیمتر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز 2785 میلیمتر است. گلگیرهای بزرگ با فلاپهای سیاه رنگ به دور چرخهای نسبتاً کوچک L7 کشیده شدهاند. به جای دستگیرههای درب مخفی، از نوع معمولی آنها با ابعادی نسبتاً بزرگ استفاده میشود.
گلکسی L7 از پیشرانهای جدید به نام NordThor Hybrid 8848 بهره میبرد. این پیشرانه شامل یک موتور بنزینی 1,5 لیتری توربوشارژ به همراه گیربکس هیبریدی اختصاصی 3 سرعته DHT و یک یا دو موتور الکتریکی میشود. موتور احتراقی روی محور جلو قرار دارد و در صورت بکارگیری سایر موتورها(الکتریکی) خودرو به شکل چهار چرخ متحرک عمل میکند. میزان خروجی ترکیبی نسخه دیفرانسیل جلو 390 اسب بخار و خروجی نسخه چهار چرخ متحرک 663 اسب بخار خواهد بود.
اعداد فوق به ما نشان میدهند که ما با قویترین خودروی برند جیلی تاکنون مواجه هستیم. از طرفی این خودرو را باید دومین وسیله نقلیه قدرتمند گروه جیلی پس از لوتوس التره R دانست. در نسخه دیفرانسیل جلو حداکثر سرعت 200 کیلومتر در ساعت بوده و شتاب صفر تا 100 کیلومتر آن 7,5 ثانیه است. میزان مصرف سوخت ترکیبی به ازای 100 کیلومتر پیمایش 5,23 لیتر بوده و شعاع پیمایشی خودرو 1370 کیلومتر خواهد بود.
در داخل کابین فرمانی تخم مرغی شکل به همراه سه صفحه نمایش به عنوان جلو آمپر 10,25 اینچی، یک صفحه نمایش لمسی مرکزی 13,2 اینچی و یک صفحه نمایش 16,2 اینچی برای سرنشین جلو وجود دارد. صفحه نمایش مرکزی کمی به سمت راننده زاویه دارد. گلکسی L7 به HUD هم مجهز شده و روی کنسول مرکزی هیچ دکمهای وجود ندارد. پد شارژ بی سیم برای دو تلفن همراه هوشمند در نظر گرفته شده و از طریق دکمههای روی فرمان میتوان حالت رانندگی را انتخاب کرد. کابین خودرو توسط سیستم عامل گلکسی N و متصل به تراشه کوالکام اسنپدراگون 8155 مدیریت میشود.
جیلی اطلاعات زیادی در مورد قابلیت رانندگی خودکار L7 منتشر نکرده و با توجه به تصاویر موجود ما سنسورهای زیادی بر روی خودرو نمیبینیم. خبری از لیدار بر روی سقف نیست و تنها تعداد زیادی دوربین مشاهده میشود. جیلی میگوید که سری گلکسی از شبکه ماهوارهای Geespace این شرکت برای رانندگی خودکار در آینده بهره میبرد. این شبکه شامل 72 ماهواره است. گلکسی L7 در نمایشگاه خودروی شانگهای 2023 رسماً معرفی شده و پس از آن وارد بازار خودروی چین میشود.
گلکسی L7 از پیشرانهای جدید به نام NordThor Hybrid 8848 بهره میبرد. این پیشرانه شامل یک موتور بنزینی 1,5 لیتری توربوشارژ به همراه گیربکس هیبریدی اختصاصی 3 سرعته DHT و یک یا دو موتور الکتریکی میشود.
شتاب صفر تا 100 کیلومتر آن 7,5 ثانیه است. میزان مصرف سوخت ترکیبی به ازای 100 کیلومتر پیمایش 5,23 لیتر بوده و شعاع پیمایشی خودرو 1370 کیلومتر خواهد بود.